
Η Anglo American, μία από τις κορυφαίες μεταλλευτικές εταιρείες στον κόσμο, έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο ανθρακικής ουδετερότητας των θαλάσσιων δραστηριοτήτων της έως το 2040, με ενδιάμεση μείωση των εκπομπών κατά 30% έως το 2030. Η φιλοδοξία αυτή ευθυγραμμίζεται με τους στόχους του Sustainable Mining Plan της Anglo American για ανθρακική ουδετερότητα των δραστηριοτήτων της στις εξορύξεις έως το 2040.
Ο Peter Whitcutt, CEO of Marketing Business της εταιρείας, τόνισε: «Η φιλοδοξία μας για ανθρακική ουδετερότητα των θαλάσσιων μεταφορών αποτελεί φυσική επέκταση της δέσμευσής μας για ανθρακικά ουδέτερες δραστηριότητες εξόρυξης έως το 2040».
Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η εταιρεία έχει υιοθετήσει υψηλά πρότυπα αποδοτικότητας για τον υπό ναύλωση στόλο της, ενώ την ίδια ώρα διερευνά ένα ενδελεχές πλαίσιο συμπληρωματικών βιώσιμων μέτρων για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Μετασκευές πλοίων, χρήση λογισμικών για τη βελτιστοποίηση των ταξιδιών και υιοθέτηση τεχνολογιών για τη μετάβαση από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα σε καθαρότερα εντάσσονται στο πρόγραμμα της Anglo American για πράσινες θαλάσσιες μεταφορές.
Το 2020, η Anglo American πρόσθεσε στον υπό ναύλωση στόλο της Capesizes πλοία κατανάλωσης LNG στην προσπάθειά της να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του LNG στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση. Επίσης, συμμετείχε στην επιτυχή δοκιμή βιώσιμων βιοκαυσίμων προερχόμενων από μαγειρικά έλαια για χρήση από Capesize πλοίο ναυλωμένο από την εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι μια άλλη μεγάλη μεταλλευτική εταιρεία, η Fortescue, ανακοίνωσε την πρόθεσή της για απανθρακοποίηση του ιδιόκτητου στόλου των οκτώ πλοίων μεταφοράς ορυκτών που διαθέτει. Η πράσινη μεταστροφή του στόλου της θα επιτευχθεί μέσω της μετατροπής υπαρχόντων πλοίων, προκειμένου να καίνε πράσινη αμμωνία, αλλά και της υιοθέτησης της πράσινης αμμωνίας για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ