
Η εξαιρετική ναυλαγορά των τακτικών γραμμών αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα της Maersk. Συγκεκριμένα, o δανέζικος κολοσσός ανακοίνωσε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων που ισούνται με $6,9 δισ. για το γ’ τρίμηνο του 2021, τα οποία αποδίδει στις ευνοϊκές συνθήκες της ναυλαγοράς.
Ειδικότερα, τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας πηγάζουν κυρίως από τις δραστηριότητές της στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών. Τα έσοδά της από θαλάσσιες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά $6 δισ., με αποτέλεσμα τα συνολικά της έσοδα να διαμορφωθούν στα $16,6 δισ. Ακόμη, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε $5,8 δισ., με τις θαλάσσιες μεταφορές να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, καθώς τα $5,3 δισ. του συνολικού EBIT προήλθαν απο τη συγκεκριμένη δραστηρίοτητα.
Επιπλέον, η Maersk επανέλαβε τις εκτιμήσεις της για τα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα του 2021. Συγκεκριμένα εκτιμά ότι τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων θα κυμανθούν μεταξύ των $22-23 δισ. Ωστόσο, σημειώνει πως υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα, λόγω των επικρατουσών συνθηκών συμφόρησης στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Παράλληλα, ο δανέζικος κολοσσός προέβη σε αύξηση των συμβολαίων χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας, συγκεκριμένα στο 64% του συνολικού portfolio, από το 50% στο οποίο βρισκόταν ένα έτος πριν. Η ενέργεια αυτή κρίνεται απαραίτητη από την εταιρεία, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή των δραστηριοτήτων της εν μέσω της επιμένουσας αβεβαιότητας που επικρατεί στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Πάντως, η κίνηση αυτή ίσως να εξυπηρετεί ταυτόχρονα και την εξασφάλιση ισχυρών εσόδων σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Άλλωστε, οι ημερήσιοι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης επηρεάζονται σημαντικά από τις επικρατούσες συνθήκες στη spot αγορά, η οποία διανύει περίοδο παρατεταμένης ευφορίας.
Τέλος, η Maersk δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία που δραστηριοποιείται στις τακτικές γραμμές και σημειώνει εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία τακτικών γραμμών ΟΝΕ κατέγραψε θεαματική αύξηση στην κερδοφορία της κατά το α’ εξάμηνο του έτους, η οποία, σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε, αγγίζει το 891% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ