
 
															Η εξαιρετική ναυλαγορά των τακτικών γραμμών αντανακλάται στα οικονομικά αποτελέσματα της Maersk. Συγκεκριμένα, o δανέζικος κολοσσός ανακοίνωσε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων που ισούνται με $6,9 δισ. για το γ’ τρίμηνο του 2021, τα οποία αποδίδει στις ευνοϊκές συνθήκες της ναυλαγοράς.
Ειδικότερα, τα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας πηγάζουν κυρίως από τις δραστηριότητές της στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών. Τα έσοδά της από θαλάσσιες δραστηριότητες αυξήθηκαν κατά $6 δισ., με αποτέλεσμα τα συνολικά της έσοδα να διαμορφωθούν στα $16,6 δισ. Ακόμη, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ανήλθαν σε $5,8 δισ., με τις θαλάσσιες μεταφορές να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο, καθώς τα $5,3 δισ. του συνολικού EBIT προήλθαν απο τη συγκεκριμένη δραστηρίοτητα.
Επιπλέον, η Maersk επανέλαβε τις εκτιμήσεις της για τα συνολικά οικονομικά αποτελέσματα του 2021. Συγκεκριμένα εκτιμά ότι τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων θα κυμανθούν μεταξύ των $22-23 δισ. Ωστόσο, σημειώνει πως υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα, λόγω των επικρατουσών συνθηκών συμφόρησης στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Παράλληλα, ο δανέζικος κολοσσός προέβη σε αύξηση των συμβολαίων χρονοναύλωσης μακράς διάρκειας, συγκεκριμένα στο 64% του συνολικού portfolio, από το 50% στο οποίο βρισκόταν ένα έτος πριν. Η ενέργεια αυτή κρίνεται απαραίτητη από την εταιρεία, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή των δραστηριοτήτων της εν μέσω της επιμένουσας αβεβαιότητας που επικρατεί στις διεθνείς εφοδιαστικές αλυσίδες. Πάντως, η κίνηση αυτή ίσως να εξυπηρετεί ταυτόχρονα και την εξασφάλιση ισχυρών εσόδων σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Άλλωστε, οι ημερήσιοι ναύλοι των συμβολαίων χρονοναύλωσης επηρεάζονται σημαντικά από τις επικρατούσες συνθήκες στη spot αγορά, η οποία διανύει περίοδο παρατεταμένης ευφορίας.
Τέλος, η Maersk δεν αποτελεί τη μοναδική εταιρεία που δραστηριοποιείται στις τακτικές γραμμές και σημειώνει εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία τακτικών γραμμών ΟΝΕ κατέγραψε θεαματική αύξηση στην κερδοφορία της κατά το α’ εξάμηνο του έτους, η οποία, σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε, αγγίζει το 891% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Φωτό: Sujithsidharth/ Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ