
Οι εταιρείες Kawasaki Kisen Kaisha, Ltd. (“K” Line), ITOCHU Corporation, NS United Kaiun Kaisha, Ltd., Nihon Shipyard Co., Ltd. και Mitsui E&S Machinery Co., Ltd. επελέγησαν από τον ιαπωνικό Οργανισμό Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας (NEDO) προκειμένου να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Green Innovation Fund Project / Development Project for Next-Generation Ships / Development of Ammonia-Fueled Ships».
Προκειμένου να επιτευχθεί η στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, το εν λόγω πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στη χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων, η οποία προσελκύει τελευταία την προσοχή αρκετών κλάδων ως ένα υποψήφιο εναλλακτικό καύσιμο. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αναμένεται, μέσω της συνεργασίας τους, να αναπτύξουν συστήματα πρόωσης και σχεδιασμούς πλοίων που θα καταναλώνουν ως καύσιμο αμμωνία, τα οποία και θα κατασκευάσουν προκειμένου να τα εκμεταλλευτούν εμπορικά. Στόχος του προγράμματος είναι η ένταξη των καινοτόμων αυτών πλοίων κατανάλωσης αμμωνίας στη ναυτιλιακή αγορά έως το 2028, προκειμένου η ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία να διατηρήσει το πλεονέκτημά της στον τομέα των πλοίων μηδενικών εκπομπών.
Η “K” Line συμμετέχει ήδη από τον Ιούνιο του 2021 σε μια μελέτη η οποία εξετάζει τις δυνατότητες χρήσης της αμμωνίας ως καυσίμου πλοίων και η νέα αυτή συνεργασία θα ενισχύσει τις προσπάθειες για την ευρύτερη καθιέρωση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου μηδενικών εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ