
Ο πληθωρισμός για τα λειτουργικά κόστη των πλοίων έχει επιβραδυνθεί το 2021, καθώς ορισμένα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών, ελέω πανδημίας, έχουν περιοριστεί, ενώ τα κέρδη σε ορισμένες ναυτιλιακές αγορές είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ωστόσο, οι γενικότερες μακροοικονομικές εξελίξεις αυξάνουν τον κίνδυνο πληθωριστικών πιέσεων, ενώ την ίδια ώρα οι πρωτοβουλίες για την απανθρακοποίηση του κλάδου μεταφράζονται σε άνοδο των δαπανών, σημειώνει η Drewry στο «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2021/22 report».
Κατά την Drewry, τα μέσα ημερήσια λειτουργικά κόστη μεταξύ των 47 διαφορετικών τύπων και μεγεθών πλοίων έχουν αυξηθεί κατά 0,7% έναντι αύξησης 4,4% το 2020, όταν το opex ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα δεκαετίας.
«Καθώς κάποια κόστη που συνδέονται με την πανδημία έχουν επηρεαστεί και το θαλάσσιο εμπόριο ανέκαμψε, το μέσο opex έχει αυξηθεί οριακά το 2021», αναφέρει η κ. Latifat Igbinosun, Head of vessel opex research της Drewry.
Ένα μεγάλο μέρος της οριακής αυτής αύξησης του opex προέρχεται από την αύξηση των ναυτασφαλιστικών δαπανών κατά 4,3%.
Παρά την ανάκαμψη του θαλάσσιου εμπορίου, η Drewry εκτιμά ότι οι ναυλαγορές θα υπόκεινται σε υψηλή αβεβαιότητα τα επόμενα έτη, ενώ η συνεχιζόμενη εξάπλωση της πανδημίας θα επηρεάζει αρνητικά τις λειτουργίες των πλοίων. Ως εκ τούτου, η Drewry εκτιμά ότι τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών εταιρειών θα παραμείνουν υπό πίεση, ενώ την ίδια ώρα οι προσπάθειες για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές θα αυξήσουν τα κόστη των πλοιοκτητών μεσοπρόθεσμα.
Φωτό: PublicDomainPictures/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ