
Ο πληθωρισμός για τα λειτουργικά κόστη των πλοίων έχει επιβραδυνθεί το 2021, καθώς ορισμένα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών, ελέω πανδημίας, έχουν περιοριστεί, ενώ τα κέρδη σε ορισμένες ναυτιλιακές αγορές είναι ιδιαίτερα υψηλά. Ωστόσο, οι γενικότερες μακροοικονομικές εξελίξεις αυξάνουν τον κίνδυνο πληθωριστικών πιέσεων, ενώ την ίδια ώρα οι πρωτοβουλίες για την απανθρακοποίηση του κλάδου μεταφράζονται σε άνοδο των δαπανών, σημειώνει η Drewry στο «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2021/22 report».
Κατά την Drewry, τα μέσα ημερήσια λειτουργικά κόστη μεταξύ των 47 διαφορετικών τύπων και μεγεθών πλοίων έχουν αυξηθεί κατά 0,7% έναντι αύξησης 4,4% το 2020, όταν το opex ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα δεκαετίας.
«Καθώς κάποια κόστη που συνδέονται με την πανδημία έχουν επηρεαστεί και το θαλάσσιο εμπόριο ανέκαμψε, το μέσο opex έχει αυξηθεί οριακά το 2021», αναφέρει η κ. Latifat Igbinosun, Head of vessel opex research της Drewry.
Ένα μεγάλο μέρος της οριακής αυτής αύξησης του opex προέρχεται από την αύξηση των ναυτασφαλιστικών δαπανών κατά 4,3%.
Παρά την ανάκαμψη του θαλάσσιου εμπορίου, η Drewry εκτιμά ότι οι ναυλαγορές θα υπόκεινται σε υψηλή αβεβαιότητα τα επόμενα έτη, ενώ η συνεχιζόμενη εξάπλωση της πανδημίας θα επηρεάζει αρνητικά τις λειτουργίες των πλοίων. Ως εκ τούτου, η Drewry εκτιμά ότι τα λειτουργικά κόστη των ναυτιλιακών εταιρειών θα παραμείνουν υπό πίεση, ενώ την ίδια ώρα οι προσπάθειες για τη μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές θα αυξήσουν τα κόστη των πλοιοκτητών μεσοπρόθεσμα.
Φωτό: PublicDomainPictures/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ