
Σε σημαντική επέκταση στη βιομηχανία των αερομεταφορών φαίνεται να προβαίνει η Maersk, η οποία ανακοίνωσε την Τρίτη 2 Νοεμβρίου πως θα προχωρήσει στην απόκτηση της Senator International, μιας εταιρείας διαμεταφοράς (freight forwarder) διεθνούς βεληνεκούς, με ισχυρή παρουσία στις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές.
Ταυτόχρονα, θα επεκτείνει τον στόλο αερομεταφορών της, μέσω της μίσθωσης τριών αεροπλάνων μεταφοράς φορτίων, τα οποία θα τεθούν σε λειτουργία από το 2022, αλλά και μέσω της αγοράς δύο νεότευκτων Boeing, τα οποία θα ξεκινήσουν πτήσεις το 2024. Ειδικότερα, η Maersk αποσκοπεί στον επιμερισμό του ετήσιου όγκου εμπορευματικών μεταφορών που πραγματοποιούνται διά αέρος. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο εξ αυτών θα πραγματοποιείται από τη θυγατρική του ομίλου, Star Air, η οποία εξειδικεύεται στη διαχείριση αεροπλάνων, ενώ οι υπόλοιπες μέσω της ναύλωσης αεροπλάνων. Έτσι, η στρατηγική του δανέζικου κολοσσού στη βιομηχανία των αερομεταφορών θα συνάδει με εκείνη που ακολουθεί στις θαλάσσιες μεταφορές.
Παράλληλα, η Maersk δεν είναι η μόνη liner εταιρεία που επεκτείνεται στη βιομηχανία των αερομεταφορών. Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2021, η CMA CGM προέβη σε περαιτέρω ενέργειες με φόντο τη στρατηγική διαφοροποίησής της, μέσω της αγοράς δύο καινούργιων Boeing 777 Freighters. Επομένως, διαφαίνεται μια τάση των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις τακτικές γραμμές να επεκτείνονται στις αερομεταφορές. Η τάση αυτή βέβαια δεν είναι καινούργια, καθώς ο όμιλος Maersk διατηρούσε τη Maersk Air έως το 2005. Ωστόσο, ερωτηματικό παραμένει το γιατί και υπό ποιες προϋποθέσεις οι εταιρείες αυτές εισέρχονται και εξέρχονται των αερομεταφορών. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, στρατηγικές που επιστρατεύονται στις θαλάσσιες μεταφορές δύνανται κάλλιστα να αξιοποιηθούν και στις αερομεταφορές.
Άλλωστε, οι δύο βιομηχανίες του κλάδου μεταφορών παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες, μεταξύ άλλων το υπέρογκο κόστος επενδύσεων, την οικονομική ζωή των περιουσιακών στοιχείων (πλοία και αεροπλάνα) που αξιοποιούνται σε αυτές αλλά και την κυκλικότητα που τις χαρακτηρίζει.
Τέλος, ενόψει Χριστουγέννων, η Head Trade Analyst της VesselsValue, Charlotte Cook, έκρινε πως οι αναταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες ίσως οδηγήσουν στην «επιστράτευση» των σιδηροδρομικών και αεροπορικών γραμμών για τη μεταφορά αγαθών και άρα φαντάζει λογική η επένδυση στους δύο κλάδους μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ