Πτωτική εμφανίζεται η πορεία του βασικού δείκτη της ναυλαγοράς των dry (BDI), ο οποίος τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου κατέγραψε τη χαμηλότερη τιμή του για τους τελευταίους τρεις μήνες. Όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η πτώση αυτή ήταν επόμενη της υποχώρησης των ναύλων στην αγορά μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
Ειδικότερα, ο γενικός δείκτης BDI έπεσε κατά 91 μονάδες στις 3.428, αγγίζοντας τα χαμηλότερα επίπεδά του από τις 11 Αυγούστου. Ο δείκτης των Capesize πλοίων (BCI) έπεσε κατά 147 μονάδες στις 4.202 (πτώση 3,4%), φθάνοντας τη χαμηλότερη τιμή του από τα τέλη Ιουλίου του 2021. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα Capesizes έπεσαν κατά $1.220 στα $34.845.
Επιπλέον, ο BPI, που αποτελεί τον δείκτη των Panamax πλοίων, κατέγραψε μείωση 81 μονάδων, φθάνοντας τις 3.815 (μείωση 2,1%). Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα Panamaxes έπεσαν κατά $724 στα $34.337.
Παράλληλα, τη χαμηλότερη τιμή του από τις 10 Αυγούστου σημείωσε και ο δείκτης των Supramax πλοίων (BSI), ο οποίος διαμορφώθηκε στις 3.042 μονάδες, έπειτα από πτώση 62 μονάδων.
Σημειώνεται, πως η πορεία του BDI ήταν πτωτική γενικότερα και τον Οκτώβριο του 2021, καθώς σημείωσε τη μεγαλύτερη μηνιαία μείωσή του (άνω του 30%) από τον Ιανουάριο του 2020. Ωστόσο, η πτωτική πορεία που παρατηρείται δεν είναι απρόσμενη ή ανησυχητική καθώς κύκλοι της αγοράς και αναλυτές ανέμεναν ότι οι ναύλοι και κατά συνέπεια ο BDI θα διόρθωναν από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα στα οποία είχαν ανέλθει τους προηγούμενους μήνες.