
Ενδιαφέροντα είναι τα όσα παρουσιάζονται στον οικονομικό απολογισμό της GasLog Partners για τις προοπτικές της αγοράς των LNG carriers.
Πιο συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η παγκόσμια ζήτηση για LNG το γ’ τρίμηνο άγγιξε τους 92 εκατ. τόνους, σύμφωνα με το Poten & Partners
Group, έναντι 85 εκατ. τόνων το γ’ τρίμηνο του 2020. Η αύξηση αυτή κατά 8% οδηγήθηκε κυρίως από τις αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής. Η αυξημένη ζήτηση στην Ασία το γ’ τρίμηνο κυρίως οφείλεται στις χαμηλές θερμοκρασίες, στην επαναποθήκευση αποθεμάτων και στην οικονομική ανάκαμψη που έλαβε δραστηριότητα το εν λόγω χρονικό διάστημα. Την ίδια ώρα, η ζήτηση της Νότιας Αμερικής παρουσίασε άνοδο, καθώς η υδροηλεκτρική παραγωγή ήταν μειωμένη και ο χειμώνας πιο ψυχρός συγκριτικά με τον μέσο όρο.
Από την άλλη, η ανάπτυξη της προσφοράς προήλθε κυρίως από τις ΗΠΑ. Ειδικότερα, η αμερικανική παραγωγή το γ’ τρίμηνο αυξήθηκε κατά 11 εκατ. τόνους ή κατά 157% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ωστόσο, στην ανακοίνωση της GasLog σημειώνεται ότι η σημαντική αυτή αύξηση της προσφοράς αντισταθμίστηκε από μειώσεις από χώρες της λεκάνης του Ατλαντικού, συμπεριλαμβανομένων των Τρινιντάντ, Νορβηγίας, Αγκόλας, Νιγηρίας και Αλγερίας.
Στο μέτωπο της ναυλαγοράς, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons που επικαλείται η GasLog, οι spot ναύλοι για TFDE LNG carriers άγγιξαν τα $58.000/ημέρα το γ’ τρίμηνο, καταγράφοντας 38% αύξηση συγκριτικά με τα μέσα επίπεδα ναύλων των $42.000/ημέρα το γ’ τρίμηνο του 2020. Οι ναύλοι επωφελήθηκαν από την αυξημένη ζήτηση της Ασίας, την αυξημένη προσφορά των ΗΠΑ και τις καθυστερήσεις στις διελεύσεις LNG carriers από τη διώρυγα του Παναμά, τονίζεται.
Το orderbook κινείται στο 20% του υφιστάμενου στόλου, ήτοι 130 LNG carriers (στοιχεία Poten έως 26 Οκτωβρίου). Οι παραγγελίες εντός 2021 είναι 53 έναντι 34 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, τα κέρδη άγγιξαν τα $26,5 εκατ. το γ’ τρίμηνο έναντι κερδών $11,9 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2020 (ετήσια αύξηση 123%), ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν από τα $72,8 εκατ. στα $80,5 εκατ.
Φωτό: Gaslog
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ