
Ενδιαφέροντα είναι τα όσα παρουσιάζονται στον οικονομικό απολογισμό της GasLog Partners για τις προοπτικές της αγοράς των LNG carriers.
Πιο συγκεκριμένα, στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι η παγκόσμια ζήτηση για LNG το γ’ τρίμηνο άγγιξε τους 92 εκατ. τόνους, σύμφωνα με το Poten & Partners
Group, έναντι 85 εκατ. τόνων το γ’ τρίμηνο του 2020. Η αύξηση αυτή κατά 8% οδηγήθηκε κυρίως από τις αγορές της Ασίας και της Νότιας Αμερικής. Η αυξημένη ζήτηση στην Ασία το γ’ τρίμηνο κυρίως οφείλεται στις χαμηλές θερμοκρασίες, στην επαναποθήκευση αποθεμάτων και στην οικονομική ανάκαμψη που έλαβε δραστηριότητα το εν λόγω χρονικό διάστημα. Την ίδια ώρα, η ζήτηση της Νότιας Αμερικής παρουσίασε άνοδο, καθώς η υδροηλεκτρική παραγωγή ήταν μειωμένη και ο χειμώνας πιο ψυχρός συγκριτικά με τον μέσο όρο.
Από την άλλη, η ανάπτυξη της προσφοράς προήλθε κυρίως από τις ΗΠΑ. Ειδικότερα, η αμερικανική παραγωγή το γ’ τρίμηνο αυξήθηκε κατά 11 εκατ. τόνους ή κατά 157% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Ωστόσο, στην ανακοίνωση της GasLog σημειώνεται ότι η σημαντική αυτή αύξηση της προσφοράς αντισταθμίστηκε από μειώσεις από χώρες της λεκάνης του Ατλαντικού, συμπεριλαμβανομένων των Τρινιντάντ, Νορβηγίας, Αγκόλας, Νιγηρίας και Αλγερίας.
Στο μέτωπο της ναυλαγοράς, σύμφωνα με δεδομένα της Clarksons που επικαλείται η GasLog, οι spot ναύλοι για TFDE LNG carriers άγγιξαν τα $58.000/ημέρα το γ’ τρίμηνο, καταγράφοντας 38% αύξηση συγκριτικά με τα μέσα επίπεδα ναύλων των $42.000/ημέρα το γ’ τρίμηνο του 2020. Οι ναύλοι επωφελήθηκαν από την αυξημένη ζήτηση της Ασίας, την αυξημένη προσφορά των ΗΠΑ και τις καθυστερήσεις στις διελεύσεις LNG carriers από τη διώρυγα του Παναμά, τονίζεται.
Το orderbook κινείται στο 20% του υφιστάμενου στόλου, ήτοι 130 LNG carriers (στοιχεία Poten έως 26 Οκτωβρίου). Οι παραγγελίες εντός 2021 είναι 53 έναντι 34 καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρείας, τα κέρδη άγγιξαν τα $26,5 εκατ. το γ’ τρίμηνο έναντι κερδών $11,9 εκατ. το γ’ τρίμηνο του 2020 (ετήσια αύξηση 123%), ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν από τα $72,8 εκατ. στα $80,5 εκατ.
Φωτό: Gaslog
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ