
Η εταιρεία Proman, ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεθανόλης παγκοσμίως, πρόκειται να συνεργαστεί με τη ναυτιλιακή εταιρεία Stena, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 140 πλοίων, προκειμένου να προωθήσουν τη μεθανόλη ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο, που μπορεί να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν από κοινού τη λύση «Retrofit & Supply», μέσω της οποίας τόσο τα πλοία της Stena όσο και τρίτων εταιρειών θα μπορούν να γνωρίσουν τα άμεσα περιβαλλοντικά οφέλη που προσφέρει η χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου.
Τα πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη μπορούν να ηγηθούν της μετάβασης προς ένα μέλλον με λιγότερες εκπομπές άνθρακα, ενώ προσφέρουν και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, βελτιώνοντας άμεσα την ποιότητα του αέρα σε περιοχές γύρω από λιμάνια και πλωτές οδούς. Η μεθανόλη που προέρχεται από το φυσικό αέριο προσφέρει άμεση μείωση των εκπομπών CO2, η οποία μπορεί να φτάσει σε ποσοστό έως και το 90% όσο η ανανεώσιμη και βιώσιμη μεθανόλη γίνεται ευρύτερα διαθέσιμη ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Το 2015, η Stena έγινε η πρώτη πλοιοκτήτρια εταιρεία στον κόσμο η οποία πραγματοποίησε μετασκευές σε πλοίο της προκειμένου να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο. Έκτοτε, το εν λόγω πλοίο επιχειρεί με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα, επιδεικνύοντας τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου.
Τα σχέδια για την ανάπτυξη της λύσης «Retrofit & Supply» βασίζονται στην προαναγγελθείσα συνεργασία της Stena Bulk με την Proman για την κατασκευή τριών methanol-ready δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου, το πρώτο από τα οποία αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2022.
Φωτό: Stena Bulk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ