
Η εταιρεία Proman, ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεθανόλης παγκοσμίως, πρόκειται να συνεργαστεί με τη ναυτιλιακή εταιρεία Stena, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο περίπου 140 πλοίων, προκειμένου να προωθήσουν τη μεθανόλη ως εναλλακτικό ναυτιλιακό καύσιμο, που μπορεί να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν από κοινού τη λύση «Retrofit & Supply», μέσω της οποίας τόσο τα πλοία της Stena όσο και τρίτων εταιρειών θα μπορούν να γνωρίσουν τα άμεσα περιβαλλοντικά οφέλη που προσφέρει η χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου.
Τα πλοία που καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη μπορούν να ηγηθούν της μετάβασης προς ένα μέλλον με λιγότερες εκπομπές άνθρακα, ενώ προσφέρουν και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, βελτιώνοντας άμεσα την ποιότητα του αέρα σε περιοχές γύρω από λιμάνια και πλωτές οδούς. Η μεθανόλη που προέρχεται από το φυσικό αέριο προσφέρει άμεση μείωση των εκπομπών CO2, η οποία μπορεί να φτάσει σε ποσοστό έως και το 90% όσο η ανανεώσιμη και βιώσιμη μεθανόλη γίνεται ευρύτερα διαθέσιμη ως ναυτιλιακό καύσιμο.
Το 2015, η Stena έγινε η πρώτη πλοιοκτήτρια εταιρεία στον κόσμο η οποία πραγματοποίησε μετασκευές σε πλοίο της προκειμένου να καταναλώνει και μεθανόλη ως καύσιμο. Έκτοτε, το εν λόγω πλοίο επιχειρεί με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα, επιδεικνύοντας τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου.
Τα σχέδια για την ανάπτυξη της λύσης «Retrofit & Supply» βασίζονται στην προαναγγελθείσα συνεργασία της Stena Bulk με την Proman για την κατασκευή τριών methanol-ready δεξαμενόπλοιων διπλού καυσίμου, το πρώτο από τα οποία αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές του 2022.
Φωτό: Stena Bulk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ