
Με αφορμή την εκκίνηση αναλύσεών της της αγοράς των αερομεταφορών, η VesselsValue δημοσίευσε έκθεση στην οποία αναλύει τους λόγους που την ώθησαν στη συγκεκριμένη επέκταση στο τοπίο των αναλύσεων αλλά και τις διαφορές μεταξύ της ναυτιλιακής βιομηχανίας και εκείνης των αερομεταφορών.
Ένας εκ των κυριότερων λόγων της επέκτασης είναι η ολοένα αυξανόμενη μεταβλητότητα που επικρατεί στην αγορά των αερομεταφορών. Συγκεκριμένα, η εν λόγω αγορά διανύει περίοδο αβεβαιότητας, όπου τόσο η ζήτηση όσο και τα κέρδη και η αξία των αεροπλάνων κυμαίνονται σε ιδιαίτερα ασταθή επίπεδα. Η εικόνα αυτή εντάθηκε λόγω της πανδημίας Covid-19, αναδεικνύοντας την ανάγκη του κλάδου για καθημερινή και ενδελεχή ανάλυση δεδομένων.
Επιπλέον, η ανάγκη αυτή καθίσταται περαιτέρω επιτακτική, καθώς πληθώρα συναλλαγών στις αερομεταφορές δεν γίνονται ευρέως γνωστές. Ακόμα και όταν γίνονται γνωστές, η αξία τους μπορεί να μη δημοσιεύεται ή να μη δύναται να αξιοποιηθεί για σκοπούς εκτίμησης, καθώς αντανακλά όρους χρηματοδοτικής μίσθωσης ή χρηματοδότησης που κρατούνται κρυφοί.
Παράλληλα, η βιομηχανία των αερομεταφορών παρουσιάζει ομοιότητες σε σχέση με τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, τόσο τα αεροπλάνα όσο και τα πλοία απαιτούν υπέρογκες επενδύσεις και αποτελούν μέσα για την εκπλήρωση μεταφορών, είτε ανθρώπων είτε αγαθών. Η οικονομική ζωή τους κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 25 έτη και οι δύο βιομηχανίες χαρακτηρίζονται από κυκλικότητα.
Ωστόσο, τα σημάδια της πανδημίας παραμένουν ιδιαίτερα εμφανή στην αξία των αεροπλάνων. Τα Boeing 777, που, λόγω της τάξης μεγέθους τους και των αποστάσεων που διανύουν, καθίστανται συγκρίσιμα με τα Capesize πλοία, έχουν απολέσει το 8,6% της αξίας τους από τις αρχές του έτους. Συγκεκριμένα, αποτιμώνται στα $59,3 εκατ. Αντιθέτως, τα Capesizes, ως απόρροια της εξαίρετης ναυλαγοράς που απολαμβάνουν εδώ και πολλούς μήνες, αποτιμώνται στα $49,4 εκατ., 45,4% περισσότερο από ό,τι στις αρχές του έτους. Παρόμοιες συγκρίσεις με παρόμοια αποτελέσματα μπορούν να γίνουν και για μικρότερα αεροπλάνα και πλοία.
Ακόμη, ο εμπορικός στόλος Widebody και Narrowbody αεροπλάνων, συγκρίσιμος με σχεδόν τον συνολικό στόλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, αποτιμήθηκε στα $1,37 τρισ. στις 21 Οκτωβρίου. Σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται ο ενεργός στόλος, αλλά και τα υπό κατασκευή αεροπλάνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ