
Ρωσικά και κινεζικά πολεμικά πλοία, σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, που επικαλείται ανακοίνωση του ρωσικού Υπουργείου Άμυνας, πραγματοποίησαν τις πρώτες τους κοινές περιπολίες σε τμήμα του δυτικού Ειρηνικού Ωκεανού μεταξύ 17 και 23 Οκτωβρίου.
Μόσχα και Πεκίνο είχαν διοργανώσει ασκήσεις ναυτικής συνεργασίας στη Θάλασσα της Ιαπωνίας νωρίτερα τον Οκτώβριο, ενώ φαίνεται ότι έχουν καλλιεργήσει στενότερους στρατιωτικούς και διπλωματικούς δεσμούς τα τελευταία χρόνια, σε μια περίοδο που οι σχέσεις τους με τη Δύση έχουν επιδεινωθεί.
Οι κοινές ναυτικές ασκήσεις Ρωσίας και Κίνας παρακολουθούνται στενά από την Ιαπωνία, η οποία δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι μια ομάδα δέκα κινεζικών και ρωσικών πλοίων διήλθε μέσω του Στενού Τσουγκαρού (Tsugaru Strait), το οποίο χωρίζει το κύριο νησί της Ιαπωνίας από το επίσης ιαπωνικό νησί του Χοκάιντο (Hokkaido), που βρίσκεται βορειότερα.
Στη δήλωσή του, το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας ανέφερε το Σάββατο ότι, κατά τη διάρκεια των ασκήσεων, τα πολεμικά πλοία διήνυσαν συνολικά περισσότερα από 1.700 ναυτικά μίλια.
Κατά τη διάρκεια της αποστολής, οι στόλοι των δύο χωρών τήρησαν αυστηρά το διεθνές δίκαιο και δεν εισήλθαν σε χωρικά ύδατα άλλων χωρών, δήλωσε το κινεζικό Υπουργείο Άμυνας. Κινέζοι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες σημείωσαν ότι το Στενό Τσουγκαρού συνιστά διεθνή χωρικά ύδατα και ως εκ τούτου τα πολεμικά πλοία από οποιαδήποτε χώρα έχουν δικαίωμα διέλευσης.
Στόχος των περιπολιών, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Άμυνας της Ρωσίας, ήταν η επίδειξη του ρόλου της Ρωσίας και της Κίνας για τη διατήρηση της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, καθώς και η διαφύλαξη των θαλάσσιων οικονομικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσουν οι δύο χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ