
Σημαντική αύξηση στην κατανάλωση φυσικού αερίου σημειώθηκε στο 9μηνο του 2021, περίοδος κατά την οποία τέθηκε σε λειτουργία η νέα πηγή εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς μέσω του αγωγού ΤΑΡ, που κάλυψε το 17% των εισαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ στο διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 η κατανάλωση φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 13,45 % σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο φτάνοντας τις 52,46 Τεραβατώρες (TWh) από 46,24 TWh σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Η κατανάλωση για ηλεκτροπαραγωγή (που αντιστοιχεί στο 67 % της συνολικής ζήτησης) αυξήθηκε κατά 15,21 % ενώ αυξημένη κατά 7,3 % ήταν και η κατανάλωση από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Οι εισαγωγές φυσικού αερίου ανήλθαν σε 57,73 TWh, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με τις 53,54 TWh το α’ ενιάμηνο του 2020. Οι μεγαλύτερες ποσότητες εισήλθαν από το σημείο εισόδου Σιδηροκάστρου (26,09 TWh), το οποίο κάλυψε το 45,19 % των εισαγωγών, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 10,06% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σημαντικά συμβάλλει πλέον στην εισροή φυσικού αερίου το νέο σημείο εισόδου στη Νέα Μεσημβρία, το οποίο, σε συνέχεια της διασύνδεσης με τον TAP, κάλυψε το 17,01% των εισαγωγών εντός του πρώτου ενιάμηνου λειτουργίας του, με περισσότερες από 9,82 TWh, ενώ τέλος, περίπου 3,08 TWh (5,33%) εισήχθησαν στο ΕΣΦΑ από το σημείο διασύνδεσης στους Κήπους του Έβρου.
Μειωμένες ήταν οι εισροές φυσικού αερίου από τον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας όπου εισάγεται σε υγροποιημένη μορφή (18,14 TWh από 25 δεξαμενόπλοια έναντι 25,86 TWh από 40 δεξαμενόπλοια στο αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους). Οι ΗΠΑ παρέμειναν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στη χώρα μας με 8,04 TWh (44,33%), με το Κατάρ να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 4,74 TWh (26,16%). Έπονται Αλγερία και Αίγυπτος με 4,42 TWh (24,38%) και 0,92 TWh (5,1%), αντίστοιχα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Αλέξανδρος Βλάχος/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ