
Σημαντική αύξηση στην κατανάλωση φυσικού αερίου σημειώθηκε στο 9μηνο του 2021, περίοδος κατά την οποία τέθηκε σε λειτουργία η νέα πηγή εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς μέσω του αγωγού ΤΑΡ, που κάλυψε το 17% των εισαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ στο διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2021 η κατανάλωση φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 13,45 % σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο φτάνοντας τις 52,46 Τεραβατώρες (TWh) από 46,24 TWh σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Η κατανάλωση για ηλεκτροπαραγωγή (που αντιστοιχεί στο 67 % της συνολικής ζήτησης) αυξήθηκε κατά 15,21 % ενώ αυξημένη κατά 7,3 % ήταν και η κατανάλωση από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.
Οι εισαγωγές φυσικού αερίου ανήλθαν σε 57,73 TWh, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με τις 53,54 TWh το α’ ενιάμηνο του 2020. Οι μεγαλύτερες ποσότητες εισήλθαν από το σημείο εισόδου Σιδηροκάστρου (26,09 TWh), το οποίο κάλυψε το 45,19 % των εισαγωγών, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 10,06% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σημαντικά συμβάλλει πλέον στην εισροή φυσικού αερίου το νέο σημείο εισόδου στη Νέα Μεσημβρία, το οποίο, σε συνέχεια της διασύνδεσης με τον TAP, κάλυψε το 17,01% των εισαγωγών εντός του πρώτου ενιάμηνου λειτουργίας του, με περισσότερες από 9,82 TWh, ενώ τέλος, περίπου 3,08 TWh (5,33%) εισήχθησαν στο ΕΣΦΑ από το σημείο διασύνδεσης στους Κήπους του Έβρου.
Μειωμένες ήταν οι εισροές φυσικού αερίου από τον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας όπου εισάγεται σε υγροποιημένη μορφή (18,14 TWh από 25 δεξαμενόπλοια έναντι 25,86 TWh από 40 δεξαμενόπλοια στο αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους). Οι ΗΠΑ παρέμειναν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στη χώρα μας με 8,04 TWh (44,33%), με το Κατάρ να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 4,74 TWh (26,16%). Έπονται Αλγερία και Αίγυπτος με 4,42 TWh (24,38%) και 0,92 TWh (5,1%), αντίστοιχα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Αλέξανδρος Βλάχος/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ