Oύριος άνεμος για τα bulk carriers

Oύριος άνεμος για τα bulk carriers

650
Oύριος άνεμος για τα bulk carriers
Α-Δ: Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, ο κ. Σίμος Παριάρος, η κ. Εύα Τζίμα, ο κ. Νίκος Ρέσκος και ο κ. Γιώργος Δελαπόρτας.

Ιδιαίτερα αισιόδοξοι για την πορεία της ναυλαγοράς των dry παραμένουν κύκλοι της αγοράς και αναλυτές, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και κατά τη διάρκεια του 23ου Marine Money Greek Forum 2021 στην Αθήνα.

Πιο συγκεκριμένα, οι κ. Σταμάτης Τσαντάνης, CEO της Seanergy Maritime Holdings Corp., Γιώργος Δελαπόρτας, Managing Director της Meadway Bulkers, Νίκος Ρέσκος, Chief Operating Officer της Star Bulk Carriers, και Σίμος Παριάρος, Chief Administration Officer των Euroseas Ltd. και Eurodry Ltd., συμμετείχαν σε πάνελ συζητώντας τις προοπτικές της ναυλαγοράς και τις συνθήκες που τη διαμορφώνουν. Tη συζήτηση συντόνιζε η κ. Εύα Τζίμα, Head of Research & Valuations της Seaborne Shipbrokers S.A.

Στην αρχική του τοποθέτηση, ο κ. Τσαντάνης ανέφερε ότι η οικονομική ανασυγκρότηση των κρατών μετά την πανδημική κρίση αλλά και οι μεγάλες ηλεκτροδοτικές ανάγκες αποτελούν τον κύριο οδηγό της ζήτησης για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Την ίδια ώρα, η «αδυναμία» της προσφοράς πλοίων να απορροφήσει την υψηλή ζήτηση αποτελεί μία ακόμα κινητήρια δύναμη για την αύξηση των ναύλων. Ο επικεφαλής της Seanergy φάνηκε αισιόδοξος για την προσφορά, καθώς, όπως ανέφερε, ο αναμενόμενος κύκλος ζωής των πλοίων έχει μειωθεί, ενώ το γεγονός πως «δεν υπάρχει το καύσιμο του μέλλοντος» κρατά χαμηλά τις παραγγελίες. Σε σχετική ερώτηση για ενδεχόμενες επενδύσεις σε νεότευκτα, ο κ. Τσαντάνης ανέφερε ότι επί του παρόντος δεν είναι οικονομικά επωφελείς, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την ξεκάθαρη προτίμησή του στα σύγχρονα μεταχειρισμένα bulkers. Ακόμη, ερωτηθείς για τον μελλοντικό ρόλο της Κίνας στα dry, τόνισε ότι τα Capesizes δεν θα επηρεαστούν από την ανάπτυξη ή μη του κατασκευαστικού της κλάδου και πρόσθεσε ότι «το όλο παιχνίδι εξελίσσεται με τέλειο τρόπο για την Κίνα», δεδομένου ότι η τιμή σιδηρομεταλλεύματος έχει μειωθεί στο ήμισυ σε σχέση με το καλοκαίρι και αυτή του χάλυβα έχει αυξηθεί. «Για μια χώρα που αντιπροσωπεύει το 54% της παγκόσμιας παραγωγής χάλυβα, το σενάριο αυτό είναι ιδανικό».

Από την πλευρά του και ο κ. Ρέσκος τόνισε ότι προσφορά και ζήτηση ευνοούν τους ναύλους. Ο ίδιος δεν φάνηκε να ανησυχεί για τις κινήσεις της Κίνας, καθώς Ευρώπη και ΗΠΑ συνεχίζουν να εισάγουν σιδηρομετάλλευμα, ενώ η αύξηση των τιμών ενέργειας ωθεί τη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας στις εισαγωγές άνθρακα. Εκτίμησε επίσης ότι η Κίνα θα συνεχίσει να μειώνει την παραγωγή χάλυβα προς την επίτευξη των περιβαλλοντικών της στόχων έως το πέρας των χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων, δηλαδή τον Φεβρουάριο-Μάρτιο του 2022. Συνολικά ήταν «bullish» για την πορεία της ναυλαγοράς το α΄ τρίμηνο του 2022.

Ο κ. Παριάρος αρχικά θέλησε να υπενθυμίσει στο κοινό ότι οι συνθήκες της αγοράς των dry ήταν ευνοϊκές και πριν από τον Covid και, αν εξαιρεθεί το α΄ εξάμηνο του 2020, η τάση αυτή ενισχύεται μέχρι και σήμερα, δίνοντας φτερά στους ναύλους. Κατά τον ίδιο, η απαγόρευση του Πεκίνου να εισαγάγει άνθρακα από την Αυστραλία ουσιαστικά βοήθησε την αγορά, καθώς η Κίνα στράφηκε σε μακρινότερους προορισμούς για τις εισαγωγές, αυξάνοντας τη ζήτηση σε τονομίλια. Με δεδομένο όμως ότι τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής της Κίνας λειτουργούν οριακά λόγω των μειωμένων αποθεμάτων άνθρακα, ο κ. Παριάρος εκτίμησε ότι, αργά ή γρήγορα, ο αυστραλιανός άνθρακας θα επιστρέψει στο ενεργειακό μείγμα της ασιατικής χώρας.

Για «θαύμα» στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων έκανε λόγο κατά την αρχική του εισήγηση ο κ. Δελαπόρτας, ο οποίος σημείωσε ότι η «έλλειψη» αποτελεί τη λέξη-κλειδί για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Αρχικά υπήρξε έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων και πλέον η αγορά αντιμετωπίζει έλλειψη ενέργειας και εργατικού δυναμικού, ανέφερε. Στο πλαίσιο αυτό, τα bulkers επιχειρούν να καλύψουν τις παγκόσμιες ανάγκες, με τις προοπτικές για τον κλάδο να φαντάζουν αισιόδοξες και για τα επόμενα έτη. Αναφερόμενος στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ο κ. Δελαπόρτας υπογράμμισε ότι «είναι κάτι που τρομάζει τους πλοιοκτήτες», ωστόσο πάντα σε κάθε μεγάλη αλλαγή η ναυτιλιακή αγορά καταφέρνει να προσαρμόζεται και συνεπώς απαιτείται υπομονή για τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα εφαρμοστούν οι κανονισμοί αυτοί. Τέλος, ο επικεφαλής της Meadway Bulkers επεσήμανε ότι ερωτηματικό παραμένει το πώς οι τιμές ενέργειας θα επηρεάσουν την παγκόσμια παραγωγή και πώς οι καταναλωτές παγκοσμίως θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στα υψηλότερα κόστη λόγω του πληθωρισμού.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.