
Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), μπορεί η οικονομική ανάπτυξη να ανέκαμψε φέτος (με τις έως τώρα εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 5,3% το 2021 και κατά 4,5% το 2022), υποβοηθούμενη από τα ισχυρά μέτρα στήριξης που έλαβαν τα κράτη, την ανάπτυξη αποτελεσματικών εμβολίων και την επανεκκίνηση των οικονομικών δραστηριοτήτων, ωστόσο πολλές δυτικές οικονομίες, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ άλλων, βρίσκονται αντιμέτωπες με σημαντική πληθωριστική αύξηση.
Μάλιστα, η έκθεση του Οργανισμού διερευνά και την επίπτωση που είχαν οι αυξήσεις στις τιμές των εμπορευμάτων καθώς και των ναύλων στην αγορά των τακτικών γραμμών στην παρατηρηθείσα αύξηση του πληθωρισμού στις χώρες του G20. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι τιμές των εμπορευμάτων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο φέτος ήταν περίπου 55% υψηλότερες σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Αντίστοιχα, οι τιμές των ναύλων συνεχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδα ρεκόρ, με τους ναύλους στη spot αγορά τον Σεπτέμβριο να είναι δύο και τρεις φορές υψηλότεροι σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω της ισχυρής καταναλωτικής ζήτησης και των διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Σε αυτό το πλαίσιο και με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, η έκθεση του ΟΟΣΑ καταλήγει στο ότι τόσο η αύξηση της τιμής των εμπορευμάτων όσο και οι αυξήσεις στο κόστος μεταφοράς στην αγορά των τακτικών γραμμών συνέβαλαν σημαντικά στην αύξηση του πληθωρισμού. Ειδικότερα, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι ο πληθωρισμός στις χώρες του G20 θα φτάσει στο 4,5% έως το τέλος τους έτους (3,5% για το 2022), με τις αυξήσεις στις τιμές των εμπορευμάτων και των ναύλων να αντιπροσωπεύουν το 1,5% της ποσοστιαίας αύξησης του πληθωρισμού.
Τέλος, ο Οργανισμός διαβλέπει ότι ο σημαντικός αντίκτυπος των παραπάνω παραγόντων στον πληθωρισμό αναμένεται να μειωθεί σταδιακά, καθώς η προσφορά χωρητικότητας επεκτείνεται και τα κόστη σταθεροποιούνται. Ωστόσο, καθότι σημαντική επιπρόσθετη χωρητικότητα αναμένεται να εισρεύσει στην αγορά το 2023, οι πληθωριστικές πιέσεις αναμένεται να συνεχιστούν για κάποιο διάστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ