
Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), μπορεί η οικονομική ανάπτυξη να ανέκαμψε φέτος (με τις έως τώρα εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 5,3% το 2021 και κατά 4,5% το 2022), υποβοηθούμενη από τα ισχυρά μέτρα στήριξης που έλαβαν τα κράτη, την ανάπτυξη αποτελεσματικών εμβολίων και την επανεκκίνηση των οικονομικών δραστηριοτήτων, ωστόσο πολλές δυτικές οικονομίες, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο μεταξύ άλλων, βρίσκονται αντιμέτωπες με σημαντική πληθωριστική αύξηση.
Μάλιστα, η έκθεση του Οργανισμού διερευνά και την επίπτωση που είχαν οι αυξήσεις στις τιμές των εμπορευμάτων καθώς και των ναύλων στην αγορά των τακτικών γραμμών στην παρατηρηθείσα αύξηση του πληθωρισμού στις χώρες του G20. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι τιμές των εμπορευμάτων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο φέτος ήταν περίπου 55% υψηλότερες σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Αντίστοιχα, οι τιμές των ναύλων συνεχίζουν να αυξάνονται σε επίπεδα ρεκόρ, με τους ναύλους στη spot αγορά τον Σεπτέμβριο να είναι δύο και τρεις φορές υψηλότεροι σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω της ισχυρής καταναλωτικής ζήτησης και των διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Σε αυτό το πλαίσιο και με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, η έκθεση του ΟΟΣΑ καταλήγει στο ότι τόσο η αύξηση της τιμής των εμπορευμάτων όσο και οι αυξήσεις στο κόστος μεταφοράς στην αγορά των τακτικών γραμμών συνέβαλαν σημαντικά στην αύξηση του πληθωρισμού. Ειδικότερα, ο ΟΟΣΑ προβλέπει ότι ο πληθωρισμός στις χώρες του G20 θα φτάσει στο 4,5% έως το τέλος τους έτους (3,5% για το 2022), με τις αυξήσεις στις τιμές των εμπορευμάτων και των ναύλων να αντιπροσωπεύουν το 1,5% της ποσοστιαίας αύξησης του πληθωρισμού.
Τέλος, ο Οργανισμός διαβλέπει ότι ο σημαντικός αντίκτυπος των παραπάνω παραγόντων στον πληθωρισμό αναμένεται να μειωθεί σταδιακά, καθώς η προσφορά χωρητικότητας επεκτείνεται και τα κόστη σταθεροποιούνται. Ωστόσο, καθότι σημαντική επιπρόσθετη χωρητικότητα αναμένεται να εισρεύσει στην αγορά το 2023, οι πληθωριστικές πιέσεις αναμένεται να συνεχιστούν για κάποιο διάστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ