
Ο Αμερικάνος πρόεδρος Τζο Μπάιντεν προέτρεψε σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα να συμβάλλουν στην προσπάθεια εξομάλυνσης των διαταραχών που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες στις ΗΠΑ, εν όψει και των χριστουγεννιάτικων εορτών. Παράλληλα, ανακοίνωσε και τον σχεδιασμό από μέρος του Λευκού Οίκου ενός εθνικού προγράμματος για την αναμόρφωση του βεβαρυμμένου συστήματος μεταφορών.
Επιπροσθέτως, ο Μπάιντεν δήλωσε ότι το λιμάνι του Λος Άντζελες θα ακολουθήσει την πρακτική που εφάρμοσε ο γειτονικός λιμένας του Λονγκ Μπιτς, επεκτείνοντας το ωράριο της λιμενικής λειτουργίας καθ’όλο το 24ωρο προκειμένου να εκφορτωθούν περίπου 500.000 εμπορευματοκιβώτια που αυτή τη στιγμή βρίσκονται φορτωμένα στα πλοία που περιμένουν αρόδο έξω από τα δύο πολυσύχναστα λιμάνια.
Αντίστοιχα, εταιρείες λιανικής πώλησης όπως η Walmart, η Target και άλλοι μεγάλοι έμποροι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, θα επεκτείνουν επίσης τις επιχειρησιακές τους δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της νύχτας προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες παράδοσης.
[Τα παραπάνω] είναι ένα “μεγάλο πρώτο βήμα” για την αναμόρφωση των αλυσίδων εφοδιασμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά στον κόσμο, είπε ο Μπάιντεν, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση του θα εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό για την διευθέτηση των προβλημάτων.
«Εάν χρειαστεί ομοσπονδιακή υποστήριξη, θα προβώ σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και εάν ο ιδιωτικός τομέας δεν ανταποκριθεί, θα τους καλέσουμε και θα τους ζητήσουμε να λάβουν δράση», δήλωσε ο πρόεδρος σε δηλώσεις του στον Λευκό Οίκο. Όπως τόνισε ο απώτερος στόχος, είναι να αντιμετωπιστούν οι μακροχρόνιες αδυναμίες των αλυσίδων εφοδιασμού των ΗΠΑ.
Οι χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικών εορτών θα μπορούσαν να βλάψουν τις αμερικανικές εταιρείες και να αποτελέσουν μείζον πολιτικό πρόβλημα για τον Μπάιντεν, ο οποίος ήδη αντιμετωπίζει μια σειρά από άλλα εσωτερικά προβλήματα στο πρώτο έτος της θητείας του. Μάλιστα, όπως έδειξε η τελευταία δημοσκόπηση του Reuters/Ipsos, η οικονομία εξακολουθεί να είναι το πιο σημαντικό ζήτημα για τους Δημοκρατικούς και τους Ρεπουμπλικάνους ψηφοφόρους.
Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δήλωσαν ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές ενδέχεται να δουν τις τιμές των προϊόντων να αυξάνονται καθώς και ορισμένα άδεια ράφια κατά την προσεχή χριστουγεννιάτικη περίοδο, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες. Όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, κα. Jen Psaki, στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος Μπάιντεν δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα υπάρξουν διαταραχές κατά τη διάρκεια των διακοπών. «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να αξιοποιήσουμε κάθε μοχλό σε επίπεδο ομοσπονδιακής κυβέρνησης για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις», είπε, όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα κινητοποίησης της Εθνικής Φρουράς ή άλλων στρατευμάτων.
Εκτός από την εντατικοποιημένη λιμενική λειτουργία, τρεις μεγάλοι μεταφορείς αγαθών μεταξύ των οποίων η Walmart, η FedEx και η UPS σχεδιάζουν να επεκτείνουν την επιχειρησιακή τους λειτουργία καθ’ όλο το 24ωρο για να επιταχύνουν την αποστολή αγαθών σε όλη τη χώρα. Παράλληλα, η Samsung, η Home Depot και η Target θα εντείνουν επίσης τις εργασίες τους, εκτός των ωρών αιχμής. Η Target μάλιστα, η οποία ήδη διαχειρίζεται περίπου το 50% των εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στα λιμάνια της Καλιφόρνιας κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεσμεύτηκε να αυξήσει αυτό το ποσοστό κατά 10% τις επόμενες 90 ημέρες.
Ο Λευκός Οίκος αναμένει ότι μετά και τις δεσμεύσεις των έξι εταιρειών για επέκταση του ωραρίου τους, 3.500 επιπρόσθετα εμπορευματοκιβώτια μπορούν να μετακινούνται κάθε εβδομάδα μέχρι το τέλος του έτους.
Από την μεριά της η Ένωση Εταιρειών Καταναλωτών Αγαθών (Consumer Brands Association), προέτρεψε τον Λευκό Οίκο να δημιουργήσει κέντρο επιχειρήσεων ειδικά για τις εφοδιαστικές αλυσίδες και να φέρει εμπειρογνώμονες του ιδιωτικού τομέα και κυβερνητικούς αξιωματούχους ούτως ώστε να βοηθήσουν στον γρήγορο εντοπισμό των προβλημάτων. “Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τα προειδοποιητικά σήματα για υψηλότερες τιμές και μειωμένη διαθεσιμότητα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του εμπορικού ομίλου, Geoff Freeman.
Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, ο Λευκός Οίκος προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα εφοδιαστικά προβλήματα που εντείνουν τον πληθωρισμό σε όλες τις αγορές. Για τον λόγο αυτό άλλωστε η κυβέρνηση δημιούργησε μια ομάδα εργασίας τον Ιούνιο που συνεδριάζει κάθε εβδομάδα και η οποία προσπαθεί να βοηθήσει τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα να βρουν τρόπους για να αυξήσουν την ροή των αγαθών τους
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ