
Ο Αμερικάνος πρόεδρος Τζο Μπάιντεν προέτρεψε σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα να συμβάλλουν στην προσπάθεια εξομάλυνσης των διαταραχών που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες στις ΗΠΑ, εν όψει και των χριστουγεννιάτικων εορτών. Παράλληλα, ανακοίνωσε και τον σχεδιασμό από μέρος του Λευκού Οίκου ενός εθνικού προγράμματος για την αναμόρφωση του βεβαρυμμένου συστήματος μεταφορών.
Επιπροσθέτως, ο Μπάιντεν δήλωσε ότι το λιμάνι του Λος Άντζελες θα ακολουθήσει την πρακτική που εφάρμοσε ο γειτονικός λιμένας του Λονγκ Μπιτς, επεκτείνοντας το ωράριο της λιμενικής λειτουργίας καθ’όλο το 24ωρο προκειμένου να εκφορτωθούν περίπου 500.000 εμπορευματοκιβώτια που αυτή τη στιγμή βρίσκονται φορτωμένα στα πλοία που περιμένουν αρόδο έξω από τα δύο πολυσύχναστα λιμάνια.
Αντίστοιχα, εταιρείες λιανικής πώλησης όπως η Walmart, η Target και άλλοι μεγάλοι έμποροι, σύμφωνα με το δημοσίευμα, θα επεκτείνουν επίσης τις επιχειρησιακές τους δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της νύχτας προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες παράδοσης.
[Τα παραπάνω] είναι ένα “μεγάλο πρώτο βήμα” για την αναμόρφωση των αλυσίδων εφοδιασμού στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά στον κόσμο, είπε ο Μπάιντεν, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση του θα εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό για την διευθέτηση των προβλημάτων.
«Εάν χρειαστεί ομοσπονδιακή υποστήριξη, θα προβώ σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και εάν ο ιδιωτικός τομέας δεν ανταποκριθεί, θα τους καλέσουμε και θα τους ζητήσουμε να λάβουν δράση», δήλωσε ο πρόεδρος σε δηλώσεις του στον Λευκό Οίκο. Όπως τόνισε ο απώτερος στόχος, είναι να αντιμετωπιστούν οι μακροχρόνιες αδυναμίες των αλυσίδων εφοδιασμού των ΗΠΑ.
Οι χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικών εορτών θα μπορούσαν να βλάψουν τις αμερικανικές εταιρείες και να αποτελέσουν μείζον πολιτικό πρόβλημα για τον Μπάιντεν, ο οποίος ήδη αντιμετωπίζει μια σειρά από άλλα εσωτερικά προβλήματα στο πρώτο έτος της θητείας του. Μάλιστα, όπως έδειξε η τελευταία δημοσκόπηση του Reuters/Ipsos, η οικονομία εξακολουθεί να είναι το πιο σημαντικό ζήτημα για τους Δημοκρατικούς και τους Ρεπουμπλικάνους ψηφοφόρους.
Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου δήλωσαν ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές ενδέχεται να δουν τις τιμές των προϊόντων να αυξάνονται καθώς και ορισμένα άδεια ράφια κατά την προσεχή χριστουγεννιάτικη περίοδο, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εφοδιαστικές αλυσίδες. Όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, κα. Jen Psaki, στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος Μπάιντεν δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα υπάρξουν διαταραχές κατά τη διάρκεια των διακοπών. «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να αξιοποιήσουμε κάθε μοχλό σε επίπεδο ομοσπονδιακής κυβέρνησης για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις», είπε, όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα κινητοποίησης της Εθνικής Φρουράς ή άλλων στρατευμάτων.
Εκτός από την εντατικοποιημένη λιμενική λειτουργία, τρεις μεγάλοι μεταφορείς αγαθών μεταξύ των οποίων η Walmart, η FedEx και η UPS σχεδιάζουν να επεκτείνουν την επιχειρησιακή τους λειτουργία καθ’ όλο το 24ωρο για να επιταχύνουν την αποστολή αγαθών σε όλη τη χώρα. Παράλληλα, η Samsung, η Home Depot και η Target θα εντείνουν επίσης τις εργασίες τους, εκτός των ωρών αιχμής. Η Target μάλιστα, η οποία ήδη διαχειρίζεται περίπου το 50% των εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στα λιμάνια της Καλιφόρνιας κατά τη διάρκεια της νύχτας, δεσμεύτηκε να αυξήσει αυτό το ποσοστό κατά 10% τις επόμενες 90 ημέρες.
Ο Λευκός Οίκος αναμένει ότι μετά και τις δεσμεύσεις των έξι εταιρειών για επέκταση του ωραρίου τους, 3.500 επιπρόσθετα εμπορευματοκιβώτια μπορούν να μετακινούνται κάθε εβδομάδα μέχρι το τέλος του έτους.
Από την μεριά της η Ένωση Εταιρειών Καταναλωτών Αγαθών (Consumer Brands Association), προέτρεψε τον Λευκό Οίκο να δημιουργήσει κέντρο επιχειρήσεων ειδικά για τις εφοδιαστικές αλυσίδες και να φέρει εμπειρογνώμονες του ιδιωτικού τομέα και κυβερνητικούς αξιωματούχους ούτως ώστε να βοηθήσουν στον γρήγορο εντοπισμό των προβλημάτων. “Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τα προειδοποιητικά σήματα για υψηλότερες τιμές και μειωμένη διαθεσιμότητα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του εμπορικού ομίλου, Geoff Freeman.
Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, ο Λευκός Οίκος προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα εφοδιαστικά προβλήματα που εντείνουν τον πληθωρισμό σε όλες τις αγορές. Για τον λόγο αυτό άλλωστε η κυβέρνηση δημιούργησε μια ομάδα εργασίας τον Ιούνιο που συνεδριάζει κάθε εβδομάδα και η οποία προσπαθεί να βοηθήσει τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα να βρουν τρόπους για να αυξήσουν την ροή των αγαθών τους
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ