
Στη δημοσίευση της έκθεσής του «Resources and Energy Quarterly: September 2021» προέβη το Υπουργείο Βιομηχανίας, Επιστήμης, Ενέργειας και Πόρων της Αυστραλίας. Βάσει της έκθεσης, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται πως θα σημειώσει πτώση βραχυπρόθεσμα. Στον αντίποδα, υπάρχουν εκτιμήσεις για αύξηση της παραγωγής του.
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος κατέγραψαν ράλι αυξήσεων μέσα στο 2021, ειδικότερα την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου, οπότε και βρίσκονταν άνω των $200/τόνο. Όμως, οι τιμές πλέον έχουν υποχωρήσει αρκετά, με φόντο μεταξύ άλλων τους περιορισμούς που έχουν τεθεί στην Κίνα σε ό,τι αφορά την παραγωγή χάλυβα, ως μέρος των προσπαθειών του Πεκίνου να επιτύχει μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των κινεζικών βιομηχανιών.
Συνεπώς, η παραγωγή χάλυβα αναμένεται μειωμένη το υπόλοιπο του 2021, ενώ η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος αναμένεται να αυξηθεί λόγω Αυστραλίας και Βραζιλίας, των οποίων η παραγωγή υπολογίζεται πως θα αυξηθεί. Έτσι, οι εκτιμήσεις για την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται σημαντικά μειωμένες σε σύγκριση με τα υψηλά του έτους.
Ειδικότερα, η μέση τιμή του σιδηρομεταλλεύματος για το 2021 εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στα $150/τόνο, 55,4% αυξημένη σε σύγκριση με το 2019, οπότε και είχε ανέλθει στα $96/τόνο. Για μείωση κάνουν λόγο οι εκτιμήσεις για το 2022, συγκεκριμένα στα $93/τόνο κατά μέσο όρο. Εάν η εκτίμηση αυτή επιβεβαιωθεί, θα σημαίνει μείωση 38% σε σύγκριση με το 2021. Περαιτέρω πτώση εκτιμάται για το 2023, με τη μέση τιμή να αναμένεται στα $81/τόνο.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως οι εκτιμήσεις για το συνολικό παγκόσμιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται σε συνεχιζόμενη αυξητική ρότα τα επόμενα έτη. Το παγκόσμιο εμπόριο εκτιμάται πως θα ανέλθει στους 1.664 εκατ. τόνους το 2021, αυξημένο κατά 2,3% σε σύγκριση με το 2019. Περαιτέρω αύξηση αναμένεται για το 2022, στους 1.776 εκατ. τόνους.
Τέλος, σημαντικό ρόλο στις προαναφερθείσες εκτιμήσεις διαδραματίζουν οι κινήσεις της Κίνας. Επομένως, υπάρχει αβεβαιότητα για το πώς θα κινηθεί στην πραγματικότητα η αγορά του σιδηρομεταλλεύματος, καθώς, ενώ η Κίνα έχει προβεί σε εισαγωγές χάλυβα ώστε να μην αναγκαστεί να στραφεί στην εγχώρια παραγωγή, μείωση των δεικτών της οικονομίας της ίσως την αναγκάσει σε αναθεώρηση των πολιτικών της. Μια τέτοιου είδους εξέλιξη δύναται να προσφέρει εκ νέου σπίθες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος και νέα χαμόγελα στους συμμετέχοντες σε αυτήν.
Φωτό: Ellen Smith/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ