
Στη δημοσίευση της έκθεσής του «Resources and Energy Quarterly: September 2021» προέβη το Υπουργείο Βιομηχανίας, Επιστήμης, Ενέργειας και Πόρων της Αυστραλίας. Βάσει της έκθεσης, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος εκτιμάται πως θα σημειώσει πτώση βραχυπρόθεσμα. Στον αντίποδα, υπάρχουν εκτιμήσεις για αύξηση της παραγωγής του.
Υπενθυμίζεται πως οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος κατέγραψαν ράλι αυξήσεων μέσα στο 2021, ειδικότερα την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου, οπότε και βρίσκονταν άνω των $200/τόνο. Όμως, οι τιμές πλέον έχουν υποχωρήσει αρκετά, με φόντο μεταξύ άλλων τους περιορισμούς που έχουν τεθεί στην Κίνα σε ό,τι αφορά την παραγωγή χάλυβα, ως μέρος των προσπαθειών του Πεκίνου να επιτύχει μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των κινεζικών βιομηχανιών.
Συνεπώς, η παραγωγή χάλυβα αναμένεται μειωμένη το υπόλοιπο του 2021, ενώ η προσφορά σιδηρομεταλλεύματος αναμένεται να αυξηθεί λόγω Αυστραλίας και Βραζιλίας, των οποίων η παραγωγή υπολογίζεται πως θα αυξηθεί. Έτσι, οι εκτιμήσεις για την τιμή του σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται σημαντικά μειωμένες σε σύγκριση με τα υψηλά του έτους.
Ειδικότερα, η μέση τιμή του σιδηρομεταλλεύματος για το 2021 εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στα $150/τόνο, 55,4% αυξημένη σε σύγκριση με το 2019, οπότε και είχε ανέλθει στα $96/τόνο. Για μείωση κάνουν λόγο οι εκτιμήσεις για το 2022, συγκεκριμένα στα $93/τόνο κατά μέσο όρο. Εάν η εκτίμηση αυτή επιβεβαιωθεί, θα σημαίνει μείωση 38% σε σύγκριση με το 2021. Περαιτέρω πτώση εκτιμάται για το 2023, με τη μέση τιμή να αναμένεται στα $81/τόνο.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί πως οι εκτιμήσεις για το συνολικό παγκόσμιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος εμφανίζονται σε συνεχιζόμενη αυξητική ρότα τα επόμενα έτη. Το παγκόσμιο εμπόριο εκτιμάται πως θα ανέλθει στους 1.664 εκατ. τόνους το 2021, αυξημένο κατά 2,3% σε σύγκριση με το 2019. Περαιτέρω αύξηση αναμένεται για το 2022, στους 1.776 εκατ. τόνους.
Τέλος, σημαντικό ρόλο στις προαναφερθείσες εκτιμήσεις διαδραματίζουν οι κινήσεις της Κίνας. Επομένως, υπάρχει αβεβαιότητα για το πώς θα κινηθεί στην πραγματικότητα η αγορά του σιδηρομεταλλεύματος, καθώς, ενώ η Κίνα έχει προβεί σε εισαγωγές χάλυβα ώστε να μην αναγκαστεί να στραφεί στην εγχώρια παραγωγή, μείωση των δεικτών της οικονομίας της ίσως την αναγκάσει σε αναθεώρηση των πολιτικών της. Μια τέτοιου είδους εξέλιξη δύναται να προσφέρει εκ νέου σπίθες στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος και νέα χαμόγελα στους συμμετέχοντες σε αυτήν.
Φωτό: Ellen Smith/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ