
Μια κάποια βελτίωση παρατηρείται στις αλλαγές πληρωμάτων, ενώ την ίδια ώρα οι εμβολιασμοί για τους ναυτικούς συνεχίζονται με καλούς ρυθμούς, σύμφωνα με τον τελευταίο Crew Change Indicator.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης για τον μήνα Οκτώβριο, ο οποίος λαμβάνει δεδομένα από δέκα διαχειρίστριες εταιρείες, δείχνει πτώση του ποσοστού των ναυτικών που βρίσκονται πάνω στα πλοία και ενώ οι συμβάσεις τους έχουν ολοκληρωθεί, από το 8,9% στο 7,9%. Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται στα πλοία πάνω από έντεκα μήνες μειώθηκε οριακά από μήνα σε μήνα, από το 1,2% στο 1%.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των εμβολιασμένων ναυτικών από το 21,9% του προηγούμενου μήνα αυξήθηκε στο 31,1%. Η αύξηση αυτή κατά 9,2% συνιστά ότι οι ναυτικοί αποκτούν όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση στους εμβολιασμούς.
«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις τους ρυθμούς εμβολιασμού των ναυτικών να αυξάνονται και τον αριθμό των ναυτικών επάνω στα πλοία που έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους να μειώνεται. Ωστόσο, τα lockdowns, οι ακυρώσεις πτήσεων και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επιμένουν, θέτοντας συνεχείς προκλήσεις για τις αλλαγές πληρωμάτων παγκοσμίως», ανέφερε ο Kasper Søgaard, Managing Director, Head of Institutional Strategy and Development του Global Maritime Forum.
Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται, το τέλος της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων είναι ακόμη μακριά, καθώς οι διαχειρίστριες εταιρείες καταγράφουν σημαντικούς σκοπέλους στην εξασφάλιση των απαραίτητων εμβολίων και στην πραγματοποίηση αντικαταστάσεων ναυτικών. Παράλληλα, οι εν λόγω εταιρείες κρούουν τον κώδωνα για την προσφορά ναυτικών ως απόρροια των ταξιδιωτικών περιορισμών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Έλλειμμα στην προσφορά πληρωμάτων καταγράφηκε για πρώτη φορά τον προηγούμενο μήνα, εξέλιξη που συνεχίζεται και αυτόν τον μήνα. Μάλιστα, λόγω των περιορισμών της πανδημίας, οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού είναι κλειστές ή λειτουργούν εξ αποστάσεως, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η εκπαίδευση νέων ναυτικών, σημειώνεται στην ανακοίνωση του Global Maritime Forum.
Φωτό: MinCI/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ