
Μια κάποια βελτίωση παρατηρείται στις αλλαγές πληρωμάτων, ενώ την ίδια ώρα οι εμβολιασμοί για τους ναυτικούς συνεχίζονται με καλούς ρυθμούς, σύμφωνα με τον τελευταίο Crew Change Indicator.
Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης για τον μήνα Οκτώβριο, ο οποίος λαμβάνει δεδομένα από δέκα διαχειρίστριες εταιρείες, δείχνει πτώση του ποσοστού των ναυτικών που βρίσκονται πάνω στα πλοία και ενώ οι συμβάσεις τους έχουν ολοκληρωθεί, από το 8,9% στο 7,9%. Την ίδια ώρα, το ποσοστό των ναυτικών που βρίσκονται στα πλοία πάνω από έντεκα μήνες μειώθηκε οριακά από μήνα σε μήνα, από το 1,2% στο 1%.
Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι το ποσοστό των εμβολιασμένων ναυτικών από το 21,9% του προηγούμενου μήνα αυξήθηκε στο 31,1%. Η αύξηση αυτή κατά 9,2% συνιστά ότι οι ναυτικοί αποκτούν όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση στους εμβολιασμούς.
«Είναι ενθαρρυντικό να βλέπεις τους ρυθμούς εμβολιασμού των ναυτικών να αυξάνονται και τον αριθμό των ναυτικών επάνω στα πλοία που έχουν ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους να μειώνεται. Ωστόσο, τα lockdowns, οι ακυρώσεις πτήσεων και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί επιμένουν, θέτοντας συνεχείς προκλήσεις για τις αλλαγές πληρωμάτων παγκοσμίως», ανέφερε ο Kasper Søgaard, Managing Director, Head of Institutional Strategy and Development του Global Maritime Forum.
Παρά τη βελτίωση που παρατηρείται, το τέλος της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων είναι ακόμη μακριά, καθώς οι διαχειρίστριες εταιρείες καταγράφουν σημαντικούς σκοπέλους στην εξασφάλιση των απαραίτητων εμβολίων και στην πραγματοποίηση αντικαταστάσεων ναυτικών. Παράλληλα, οι εν λόγω εταιρείες κρούουν τον κώδωνα για την προσφορά ναυτικών ως απόρροια των ταξιδιωτικών περιορισμών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Έλλειμμα στην προσφορά πληρωμάτων καταγράφηκε για πρώτη φορά τον προηγούμενο μήνα, εξέλιξη που συνεχίζεται και αυτόν τον μήνα. Μάλιστα, λόγω των περιορισμών της πανδημίας, οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού είναι κλειστές ή λειτουργούν εξ αποστάσεως, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η εκπαίδευση νέων ναυτικών, σημειώνεται στην ανακοίνωση του Global Maritime Forum.
Φωτό: MinCI/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ