
Tα σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η ναυτιλία τακτικών γραμμών και σχετίζονται με την πανδημία εντάθηκαν και το γ΄ τρίμηνο, ενώ δεν δείχνουν σημάδια υποχώρησης, σημειώνει σε πρόσφατη τοποθέτησή του ο CEO της Hapag-Lloyd.
H λιμενική συμφόρηση και η εκτόξευση των ναύλων, ως απόρροια του συνδυασμού αυξημένης ζήτησης και περιορισμένης χωρητικότητας, θα συνεχίσουν έως τουλάχιστον το τέλος του 2021 και το α΄ τρίμηνο του 2022, ανέφερε χαρακτηριστικά στο Reuters ο κ. Rolf Habben Jansen.
Σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά, ο διακινούμενος όγκος εμπορευματοκιβωτίων της Hapag-Lloyd το 2021 θα καταγράψει μια μικρή αύξηση, μετά την αύξηση 4% που σημειώθηκε το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πέραν των παραγγελιών πλοίων που έχει τοποθετήσει η Hapag-Lloyd προκειμένου να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση, πρόσφατα προέβη και στην παραγγελία 75.000 εμπορευματοκιβωτίων, με εκτιμώμενη παραλαβή το δ΄ τρίμηνο.
Ο κ. Jansen σχολίασε επίσης την πρόσφατη εξαγορά του 30% των μετοχών σε τερματικό του λιμένα JadeWeserPort στο Wilhelmshaven καθώς και την εξαγορά του 50% των μετοχών στον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό του λιμένα. Ο επικεφαλής της γερμανικής εταιρείας ανέφερε ότι το 85-90% του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων θα διατηρηθεί στο λιμάνι του Αμβούργου μετά τη συναλλαγή, απαντώντας ουσιαστικά σε ανησυχίες που εκφράστηκαν για απώλειες στους διακινούμενους όγκους φορτίων από και προς το λιμάνι του Αμβούργου.
Ο κ. Jansen ανέφερε, τέλος, ότι οι συγκεκριμένες εξαγορές έχουν ως στόχο την προσέλκυση περισσότερων φορτίων στα γερμανικά λιμάνια και ενώ ο ανταγωνισμός με τα λιμάνια της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ εντείνεται.
Φωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ