
Η γνωστή σε όλους Coca-Cola, η οποία λόγω μεγέθους έχει τεράστιες μεταφορικές ανάγκες, αποτελεί το πιο πρόσφατο «θύμα» της επιμένουσας συμφόρησης που ταλανίζει τις εφοδιαστικές αλυσίδες παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, η εταιρεία-κολοσσός προχώρησε στη ναύλωση τριών πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers/bulkers), σύμφωνα με ανάρτηση του Alan Smith, Procurement Director of Global Logistics της Coca-Cola, στο LinkedIn.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανάρτηση, τα τρία bulk carriers θα μεταφέρουν περισσότερους από 60.000 τόνους υλικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή συνέχιση των παραγωγικών της διαδικασιών. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στη χωρητικότητα 2.800 εμπορευματοκιβωτίων. Ταυτόχρονα, ο Alan Smith υπογράμμισε πως αυτή είναι η πρώτη από πολλές μεταφορές τέτοιου τύπου που θα πραγματοποιήσει η εταιρεία.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Coca-Cola δεν είναι η πρώτη και πιθανότατα ούτε η τελευταία εταιρεία η οποία αναγκάζεται να λάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να αντεπεξέλθει στις παρούσες συγκυρίες του θαλάσσιου εμπορίου. Η κίνηση της Coca-Cola είναι πιθανώς «εμπνευσμένη» από τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με bulk carriers αλλά και τη ναύλωση containerships στην οποία προέβησαν κορυφαίες εταιρείες λιανικής, όπως η Costco, η Walmart και η IKEA.
Τέλος, ο Alan Smith σχολίασε στην ανάρτησή του πως, μέσω αυτής της κίνησης, θα αποφευχθούν λιμένες όπου επικρατεί ιδιαίτερη συμφόρηση. Ωστόσο, καθώς τα ρεκόρ συμφόρησης καταρρίπτονται το ένα μετά το άλλο, τόσο όσον αφορά την αγορά των containerships όσο πλέον και εκείνη των bulk carriers, ερωτηματικό παραμένει κατά πόσο η κίνηση της Coca-Cola θα αποδειχθεί τόσο αποδοτική όσο η ίδια ευελπιστεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ