
Το Ιράκ σχεδιάζει, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, να κατασκευάσει 100 προβλήτες, στο πλαίσιο ενός μεγαλεπήβολου σχεδίου για την αναμόρφωση του λιμένα Grand Faw. Μέσω του εν λόγω έργου, η χώρα-μέλος του ΟΠΕΚ, σύμφωνα με εκτιμήσεις Ιρακινού αξιωματούχου, θα μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων στην περιοχή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία Daewoo από τη Νότια Κορέα έχει ήδη ολοκληρώσει τις πέντε κύριες προβλήτες του έργου, ως μέρος μιας σύμβασης $2,7 δισ., που κέρδισε πριν από σχεδόν τρία χρόνια.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Inmar Al-Safi, διευθυντή πληροφοριών στη Γενική Εταιρεία Λιμένων του Ιράκ, στο επίσημο ιρακινό πρακτορείο ειδήσεων, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μίας εκ των μεγαλύτερων υποθαλάσσιων σηράγγων στον κόσμο, η οποία αναμένεται να συνδέσει το λιμάνι του Faw, που βρίσκεται στα νότια της χώρας, με το κοντινό λιμάνι του Umm Qasr καθώς και με άλλες περιοχές. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών.
«Η πρώτη φάση του έργου, που αφορούσε την κατασκευή πέντε κύριων προβλητών, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από τη νοτιοκορεατική εταιρεία. Η τελευταία φάση του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή ακόμα περίπου 100 προβλητών που θα εξυπηρετήσουν το λιμάνι», δήλωσε ο κ. Safi, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η χωρητικότητα του ιρακινού λιμένα Faw, μετά την ολοκλήρωση των εν λόγω κατασκευαστικών έργων, θα φτάσει τους 99 εκατ. τόνους ετησίως, καθιστώντας το ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το έργο ξεκίνησε το 2010, ωστόσο η έλλειψη ρευστότητας λόγω των εσωτερικών εχθροπραξιών και των χαμηλών τιμών πετρελαίου καθυστέρησε την ολοκλήρωσή του.
Φωτό: Daewoo E&C Co.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ