
Το Ιράκ σχεδιάζει, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, να κατασκευάσει 100 προβλήτες, στο πλαίσιο ενός μεγαλεπήβολου σχεδίου για την αναμόρφωση του λιμένα Grand Faw. Μέσω του εν λόγω έργου, η χώρα-μέλος του ΟΠΕΚ, σύμφωνα με εκτιμήσεις Ιρακινού αξιωματούχου, θα μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων στην περιοχή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία Daewoo από τη Νότια Κορέα έχει ήδη ολοκληρώσει τις πέντε κύριες προβλήτες του έργου, ως μέρος μιας σύμβασης $2,7 δισ., που κέρδισε πριν από σχεδόν τρία χρόνια.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Inmar Al-Safi, διευθυντή πληροφοριών στη Γενική Εταιρεία Λιμένων του Ιράκ, στο επίσημο ιρακινό πρακτορείο ειδήσεων, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μίας εκ των μεγαλύτερων υποθαλάσσιων σηράγγων στον κόσμο, η οποία αναμένεται να συνδέσει το λιμάνι του Faw, που βρίσκεται στα νότια της χώρας, με το κοντινό λιμάνι του Umm Qasr καθώς και με άλλες περιοχές. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών.
«Η πρώτη φάση του έργου, που αφορούσε την κατασκευή πέντε κύριων προβλητών, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από τη νοτιοκορεατική εταιρεία. Η τελευταία φάση του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή ακόμα περίπου 100 προβλητών που θα εξυπηρετήσουν το λιμάνι», δήλωσε ο κ. Safi, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η χωρητικότητα του ιρακινού λιμένα Faw, μετά την ολοκλήρωση των εν λόγω κατασκευαστικών έργων, θα φτάσει τους 99 εκατ. τόνους ετησίως, καθιστώντας το ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το έργο ξεκίνησε το 2010, ωστόσο η έλλειψη ρευστότητας λόγω των εσωτερικών εχθροπραξιών και των χαμηλών τιμών πετρελαίου καθυστέρησε την ολοκλήρωσή του.
Φωτό: Daewoo E&C Co.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ