
Το Ιράκ σχεδιάζει, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, να κατασκευάσει 100 προβλήτες, στο πλαίσιο ενός μεγαλεπήβολου σχεδίου για την αναμόρφωση του λιμένα Grand Faw. Μέσω του εν λόγω έργου, η χώρα-μέλος του ΟΠΕΚ, σύμφωνα με εκτιμήσεις Ιρακινού αξιωματούχου, θα μετατραπεί σε σημαντικό κόμβο μεταφόρτωσης εμπορευμάτων στην περιοχή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία Daewoo από τη Νότια Κορέα έχει ήδη ολοκληρώσει τις πέντε κύριες προβλήτες του έργου, ως μέρος μιας σύμβασης $2,7 δισ., που κέρδισε πριν από σχεδόν τρία χρόνια.
Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Inmar Al-Safi, διευθυντή πληροφοριών στη Γενική Εταιρεία Λιμένων του Ιράκ, στο επίσημο ιρακινό πρακτορείο ειδήσεων, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή μίας εκ των μεγαλύτερων υποθαλάσσιων σηράγγων στον κόσμο, η οποία αναμένεται να συνδέσει το λιμάνι του Faw, που βρίσκεται στα νότια της χώρας, με το κοντινό λιμάνι του Umm Qasr καθώς και με άλλες περιοχές. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών.
«Η πρώτη φάση του έργου, που αφορούσε την κατασκευή πέντε κύριων προβλητών, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί από τη νοτιοκορεατική εταιρεία. Η τελευταία φάση του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή ακόμα περίπου 100 προβλητών που θα εξυπηρετήσουν το λιμάνι», δήλωσε ο κ. Safi, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η χωρητικότητα του ιρακινού λιμένα Faw, μετά την ολοκλήρωση των εν λόγω κατασκευαστικών έργων, θα φτάσει τους 99 εκατ. τόνους ετησίως, καθιστώντας το ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το έργο ξεκίνησε το 2010, ωστόσο η έλλειψη ρευστότητας λόγω των εσωτερικών εχθροπραξιών και των χαμηλών τιμών πετρελαίου καθυστέρησε την ολοκλήρωσή του.
Φωτό: Daewoo E&C Co.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ