
Εξαιρετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η αγορά των containerships, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons σε μηνιαία έκθεσή του. Βάσει της έκθεσης, οι ναύλοι παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, ενώ η συμφόρηση που επικρατεί κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων σε συνάρτηση με την ισχυρή ζήτηση αποτελούν οιωνό επί της παράτασης της εξαίρετης ναυλαγοράς για αρκετό καιρό ακόμα.
Ειδικότερα, η συμφόρηση στους λιμένες βρίσκεται σε «τρομακτικά» επίπεδα τους τελευταίους δύο μήνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι λιμένες Λος Άντζελες και Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνια, που έχουν σπάσει διαδοχικά ρεκόρ συμφόρησης. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει η Clarksons, τον Αύγουστο του 2021, το 36% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρισκόταν «κολλημένο» σε λιμάνια, ιδίως στην Κίνα και στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.
Επιπλέον, ο όγκος containers που μεταφέρθηκε την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου σημείωσε αύξηση 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 (6% σε σύγκριση με το 2019). Σε γενικότερο πλαίσιο, οι τωρινές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση 6,2% της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2021 (6,7% σε TEU-miles) και για περίπου 3% το 2022.
Οι εκτιμήσεις αυτές δύνανται να επιτρέψουν στη ναυλαγορά να διατηρηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα, ακόμα και υπό την επικείμενη αύξηση της προσφοράς. Υπενθυμίζεται πως η μεταφορική ικανότητα του στόλου, σε όρους TEU, αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,5% το 2021 και 3,1% το 2022.
Ακόμη, ρεκόρ έχουν καταρρίψει οι ιδιαίτερα αυξημένες αγοραπωλησίες το 2021. Συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου έχουν θέσει νέο ετήσιο ρεκόρ, με τα πλοία που έχουν αλλάξει χέρια να ξεπερνούν σε μεταφορική ικανότητα το 1 εκατ. TEUs. Ταυτόχρονα, οι τιμές των containerships στη second-hand αγορά επιμένουν σε ανοδική ρότα.
Τέλος, ενώ βραχυπρόθεσμα οι οιωνοί της ναυλαγοράς των containerships είναι θετικοί, οι μεσοπρόθεσμες εκτιμήσεις από το 2023 και έπειτα είναι λιγότερο ευοίωνες, βάσει της Clarksons. Άλλωστε, οι παραγγελίες-μαμούθ που καταγράφηκαν μέσα στο 2021 θα οδηγήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου σε αύξηση της τάξεως του 5-7%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο «STEROPE», με στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής για την παραγωγή καθαρών καυσίμων από βιομηχανικές εκπομπές CO2,…

Μετά την πρόσφατη «ανακωχή» ΗΠΑ-Κίνας και την απόφαση αναστολής των αμοιβαίων λιμενικών τελών στις 30 Οκτωβρίου για ένα έτος, τα σημάδια για τα bulk…

Ο Όμιλος AKTOR και η ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως ανακοίνωσαν, προχώρησαν στη σύσταση της εταιρείας ATLANTIC – SEE LNG TRADE Α.Ε., η οποία έχει ως…

H ταχεία μετατροπή της τεχνολογικής και βιομηχανικής υποδομής της Αυστραλίας στον τομέα των υποβρύχιων ρομποτικών συστημάτων επιβεβαιώνεται από την Anduril. Συγκεκριμένα, στο Σίδνεϊ άνοιξε…

Το νέο υπερσύγχρονο σύστημα φωτισμού CoeLux, το οποίο δημιουργεί την αίσθηση του φυσικού φωτισμού με στόχο τη βελτίωση της εύθραυστης ψυχολογίας των παιδιών με…

Λίγο πριν από τη διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα COP30 στη Βραζιλία, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σήμερα σε συμβιβασμό όσον αφορά τους στόχους…

Το 24ο NAVIGATOR – The Shipping Decision Makers Forum 2025 επιστρέφει πιο δυναμικό από ποτέ, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025, 09.00 -16.30 στον Φάρο…

Oι ΗΠΑ αποτελούν πλέον την πρώτη χώρα που έσπασε το φράγμα των 10 εκατ. μετρικών τόνων LNG σε εξαγωγές σε μηνιαίο επίπεδο. Αναλυτικότερα, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ