
Μερικές μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση της Cosco Shipping Ports για την απόκτηση μεριδίου σε τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd ανακοίνωσε, με τη σειρά της, την εξαγορά του 30% των μετοχών σε τερματικό στο επίσης γερμανικό λιμάνι του JadeWeserPort στο Wilhelmshaven καθώς και την εξαγορά του 50% των μετοχών στον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό του λιμένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαχείρισης τερματικών Eurogate είχε κερδίσει το 2006 την παραχώρηση για τη διαχείριση του JadeWeserPort σε συνεργασία με την APM Terminals. H Εurogate κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του λιμενικού και σιδηροδρομικού τερματικού (70%), με τη θυγατρική της Maersk στα τερματικά να κατέχει το υπόλοιπο 30%. Καθότι, λοιπόν, η ανακοίνωση της Hapag-Lloyd αναφέρει ότι η Eurogate συνεχίζει να διατηρεί το 70% των μετοχών του τερματικού, το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η Hapag-Lloyd εξαγόρασε το μερίδιο της ΑPMT.
To JadeWeserPort, το οποίο βρίσκεται στη βόρεια ακτή της Γερμανίας, δεδομένου ότι έχει βάθος που φτάνει έως και τα 18 μ., κατέχει πλεονεκτική θέση για την προσέλκυση και την εξυπηρέτηση των ολοένα και μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι των άλλων δύο γερμανικών ποτάμιων λιμένων (του Αμβούργου και της Βρέμης). Αν και μέχρι πρότινος το μεγαλύτερο μέρος των εμπορευματοκιβωτίων της Hapag-Lloyd το διαχειριζόταν στο λιμάνι του Αμβούργου, μένει να φανεί το κατά πόσο αυτή η νέα εξέλιξη θα επηρεάσει τις ροές των εμπορευματοκιβωτίων της γερμανικής εταιρείας.
Τέλος, η εξαγορά, το ποσό της οποίας δεν κοινοποιήθηκε, αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες, αφού λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ