
Μερικές μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση της Cosco Shipping Ports για την απόκτηση μεριδίου σε τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd ανακοίνωσε, με τη σειρά της, την εξαγορά του 30% των μετοχών σε τερματικό στο επίσης γερμανικό λιμάνι του JadeWeserPort στο Wilhelmshaven καθώς και την εξαγορά του 50% των μετοχών στον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό του λιμένα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαχείρισης τερματικών Eurogate είχε κερδίσει το 2006 την παραχώρηση για τη διαχείριση του JadeWeserPort σε συνεργασία με την APM Terminals. H Εurogate κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του λιμενικού και σιδηροδρομικού τερματικού (70%), με τη θυγατρική της Maersk στα τερματικά να κατέχει το υπόλοιπο 30%. Καθότι, λοιπόν, η ανακοίνωση της Hapag-Lloyd αναφέρει ότι η Eurogate συνεχίζει να διατηρεί το 70% των μετοχών του τερματικού, το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η Hapag-Lloyd εξαγόρασε το μερίδιο της ΑPMT.
To JadeWeserPort, το οποίο βρίσκεται στη βόρεια ακτή της Γερμανίας, δεδομένου ότι έχει βάθος που φτάνει έως και τα 18 μ., κατέχει πλεονεκτική θέση για την προσέλκυση και την εξυπηρέτηση των ολοένα και μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έναντι των άλλων δύο γερμανικών ποτάμιων λιμένων (του Αμβούργου και της Βρέμης). Αν και μέχρι πρότινος το μεγαλύτερο μέρος των εμπορευματοκιβωτίων της Hapag-Lloyd το διαχειριζόταν στο λιμάνι του Αμβούργου, μένει να φανεί το κατά πόσο αυτή η νέα εξέλιξη θα επηρεάσει τις ροές των εμπορευματοκιβωτίων της γερμανικής εταιρείας.
Τέλος, η εξαγορά, το ποσό της οποίας δεν κοινοποιήθηκε, αναμένεται να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες, αφού λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ