
 
															Η κατάσταση που επικρατεί στη ναυλαγορά των dry το 2021 είναι λίγο πολύ γνωστή και οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές bulk carriers έχουν κάθε λόγο να αισιοδοξούν, μετά από αρκετά χρόνια πιεσμένων ναύλων.
Καθώς οι αποστάσεις των ταξιδιών των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυξάνονται, ως απόρροια και της συμφόρησης στα λιμάνια, οι spot ναύλοι σημειώνουν άνοδο και η τάση αυτή θα διατηρηθεί τουλάχιστον έως το τέλος του έτους, σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO στην εβδομαδιαία ανάλυσή της.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι οι spot ναύλοι για τη μεταφορά iron ore από τη δυτική Αυστραλία στο Qingdao της Κίνας ήταν αυξημένοι κατά 163%, στα $21,82/τόνο, στις 28 Σεπτεμβρίου σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν. Για κάθε Capesize που μεταφέρει 200.000 τόνους iron ore, η παραπάνω αύξηση των ναύλων αντιστοιχούσε σε αύξηση των εσόδων από τα $1,66 εκατ. σε $4,36 εκατ. στις 28 Σεπτεμβρίου 2021, εξηγεί η BIMCO.
Oι αντίστοιχοι ναύλοι για το δρομολόγιο Tubarão (Βραζιλία)-Qingdao καταγράφουν ετήσια αύξηση 112% και αύξηση 174% από αρχές του έτους, στα $43,2/τόνο. Ο αριθμός αυτός είναι ο υψηλότερος από τον Δεκέμβριο του 2009. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υψηλότεροι spot ναύλοι που καταγράφηκαν ποτέ για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία στην Κίνα ήταν στα $108,75/τόνο τον Ιούνιο του 2008.
Οι αυξημένοι ναύλοι ωθούν προς τα επάνω και τα κέρδη για τη μεταφορά iron ore στις παραπάνω δύο διαδρομές. Στις 24 Σεπτεμβρίου, τα κέρδη TCE για ένα Capesize ηλικίας 11 ετών που μεταφέρει iron ore μεταξύ Αυστραλίας και Κίνας έφτασαν στα $66.567/ημέρα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η BIMCO.
Η αύξηση αυτή των ναύλων, βέβαια, ενισχύεται και από τις νέες συμφωνίες. Σύμφωνα με την Commodore Research, την εβδομάδα έως τις 24 Σεπτεμβρίου, καταγράφηκαν οκτώ ναυλώσεις bulkers για μεταφορά iron ore από την Αυστραλία στην Κίνα και έξι για τη μεταφορά iron ore από τη Βραζιλία στην Κίνα. Σύμφωνα με τον κ. Sand, επικεφαλής ναυτιλιακό αναλυτή της BIMCO, «ο αυξημένος αριθμός spot fixtures από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς iron ore του κόσμου ξεκάθαρα παρέχει στήριξη στην αγορά των dry, ιδιαίτερα στην αγορά των Capesizes, καθώς οι εξαγωγές από Βραζιλία και Αυστραλία αποτελούν τη μερίδα του λέοντος της συνολικής ζήτησης για Capesizes».
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore είναι μειωμένες μέχρι στιγμής και το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου κατέγραψαν πτώση 1,6%. Οι εισαγωγές από την Αυστραλία ήταν κατά 3,3% μειωμένες, στους 460,1 εκατ. τόνους, ενώ αντίθετα οι βραζιλιάνικες εξαγωγές κατέγραψαν αύξηση 6,2%, στους 147,3 εκατ. τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ