
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη με τη νέα ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Ο κ. Πλακιωτάκης κατά την διάρκεια της συνάντησης άκουσε με προσοχή τις προτάσεις τις ΠΝΟ, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόθεσή του είναι ο διαρκής διάλογος με τους ναυτεργάτες και τονίζοντας ότι οι πόρτες του ΥΝΑΝΠ είναι πάντα ανοιχτές τόσο στην ΠΝΟ, όσο και σε κάθε ναυτεργατικό σωματείο ξεχωριστά.
Από την πλευρά της, η νέα ηγεσία της ΠΝΟ έθεσε σειρά ζητημάτων που αφορούν στη ναυτική εργασία, στη ναυτική εκπαίδευση, στην ταχύτερη απονομή των συντάξεων και άλλα θέματα ναυτεργατικού ενδιαφέροντος.
«Σταθερή προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής», είπε ο κ. Πλακιωτάκης, «αποτελεί η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, τόσο της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής, στα ανώτερα αλλά και στα κατώτερα πληρώματα.
Επίσης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Υπουργείου, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλο το φάσμα των υπηρεσιών, πολλές από τις οποίες αναμένεται να διευκολύνουν ιδιαιτέρως την καθημερινότητα των ναυτικών». Ο κ. Πλακιωτάκης ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΝΟ για τις ενέργειες που έγιναν και οδήγησαν στην επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης των συντάξεων των ναυτικών, ενώ επισήμανε ότι ελέγχεται σταθερά η τήρηση της νομοθεσίας για τη ναυτική εργασία.
Από την πλευρά της, η ΠΝΟ, με σημερινή της ανακοίνωση, αναφέρει ότι στη συνάντηση τέθηκαν όλα τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί της ακτοπλοΐας, μετά και από τους δεκάδες ελέγχους που πραγματοποίησαν από τον Ιούλιο του 2021 μικτά κλιμάκια εκπροσώπων των ναυτικών και των λιμενικών οργάνων.
Όπως τονίζει το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών, η καταστρατήγηση των συνθέσεων, στην κατηγορία των ταχυπλόων πλοίων, συνεχίζεται, όπου δεν εφαρμόζονται τα διπλά πληρώματα, ενώ προσθέτει ότι «οι επανειλημμένες παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ΣΣΕ και των ορίων και ωρών εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών τείνουν να γίνουν ο κανόνας σε πολλές γραμμές με «προεξάρχουσα» αυτή της Κυλλήνης.
Η ΠΝΟ ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο και όταν εντοπίζουν τις όποιες παραβιάσεις να μεριμνούν άμεσα για την αποκατάσταση τους, επιβάλλοντας και εισπράττοντας τα νόμιμα διοικητικά πρόστιμα.
Υπογραμμίστηκε για άλλη μια φορά ότι πάγια, σταθερή και αμετακίνητη θέση της Ομοσπονδίας είναι η κατάργηση του Ν. 4150/2013. Και για τον σκοπό αυτό, τονίστηκε ότι «απαιτείται η συγκρότηση Ειδικής Επιτροπής, με ισομερή εκπροσώπηση της εργοδοσίας, της ναυτεργασίας και των υπηρεσιακών παραγόντων, με πραγματικό αντικείμενο και στόχο την εξέταση και επίλυση των ειδικότερων καθημερινών προβλημάτων, συνεπεία των μειωμένων συνθέσεων, εξαιτίας της γενικής εφαρμογής του Ν. 4150/2013».
Επισημάνθηκε επίσης, ότι κάποιοι κύκλοι προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τις εσωτερικές διεργασίες στην Ομοσπονδία, και ότι η ΠΝΟ «δεν πρόκειται να ανεχθεί στο ελάχιστο την συνέχιση αυτής της απαράδεκτης κατάστασης, δηλαδή να ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους ναυτικούς χωρίς την ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή τους πριν τη λήψη των οποιοδήποτε αποφάσεων».
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κώστας Κατσαφάδος, ο Διευθυντής Κλάδου Β’, Υποναύαρχος Λ.Σ. Αλέξανδρος Τσελίκης, ο Διευθυντής Ναυτικής Εργασίας, Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Αντώνης Δουμάνης, ενώ την ΠΝΟ εκπροσώπησαν ο Γενικός Γραμματέας κ. Μανώλης Τσικαλάκης, ο πρόεδρος του ΝΑΤ Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, η Γενική Διευθύντρια του ΝΑΤ, Γεωργιά Μανιάτη, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΠΕΝ, Νίκος Θεοδόσης, ο πρόεδρος της ΠΣΟΑΕΝ Ευάγγελος Δανομάρας, ο πρόεδρος της ΠΕΦΕΝ, Χρήστος Κώστος, ο πρόεδρος της ΠΕΑΘΕΝ, Λευτέρης Σαριδάκης, ο πρόεδρος της ΠΕΠΤΕΝ Αριστείδης Καρκούλιας, ο πρόεδρος της ΠΕΠΠΚΕΝ, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, και ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ-MS, Γιάννης Νησωτάκης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ