
Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη συνάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη με τη νέα ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Ο κ. Πλακιωτάκης κατά την διάρκεια της συνάντησης άκουσε με προσοχή τις προτάσεις τις ΠΝΟ, ξεκαθαρίζοντας ότι πρόθεσή του είναι ο διαρκής διάλογος με τους ναυτεργάτες και τονίζοντας ότι οι πόρτες του ΥΝΑΝΠ είναι πάντα ανοιχτές τόσο στην ΠΝΟ, όσο και σε κάθε ναυτεργατικό σωματείο ξεχωριστά.
Από την πλευρά της, η νέα ηγεσία της ΠΝΟ έθεσε σειρά ζητημάτων που αφορούν στη ναυτική εργασία, στη ναυτική εκπαίδευση, στην ταχύτερη απονομή των συντάξεων και άλλα θέματα ναυτεργατικού ενδιαφέροντος.
«Σταθερή προτεραιότητα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής», είπε ο κ. Πλακιωτάκης, «αποτελεί η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, τόσο της δημόσιας όσο και της ιδιωτικής, στα ανώτερα αλλά και στα κατώτερα πληρώματα.
Επίσης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Υπουργείου, ο οποίος θα περιλαμβάνει όλο το φάσμα των υπηρεσιών, πολλές από τις οποίες αναμένεται να διευκολύνουν ιδιαιτέρως την καθημερινότητα των ναυτικών». Ο κ. Πλακιωτάκης ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΠΝΟ για τις ενέργειες που έγιναν και οδήγησαν στην επιτάχυνση των διαδικασιών έκδοσης των συντάξεων των ναυτικών, ενώ επισήμανε ότι ελέγχεται σταθερά η τήρηση της νομοθεσίας για τη ναυτική εργασία.
Από την πλευρά της, η ΠΝΟ, με σημερινή της ανακοίνωση, αναφέρει ότι στη συνάντηση τέθηκαν όλα τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί της ακτοπλοΐας, μετά και από τους δεκάδες ελέγχους που πραγματοποίησαν από τον Ιούλιο του 2021 μικτά κλιμάκια εκπροσώπων των ναυτικών και των λιμενικών οργάνων.
Όπως τονίζει το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών, η καταστρατήγηση των συνθέσεων, στην κατηγορία των ταχυπλόων πλοίων, συνεχίζεται, όπου δεν εφαρμόζονται τα διπλά πληρώματα, ενώ προσθέτει ότι «οι επανειλημμένες παραβιάσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ΣΣΕ και των ορίων και ωρών εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών τείνουν να γίνουν ο κανόνας σε πολλές γραμμές με «προεξάρχουσα» αυτή της Κυλλήνης.
Η ΠΝΟ ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο και όταν εντοπίζουν τις όποιες παραβιάσεις να μεριμνούν άμεσα για την αποκατάσταση τους, επιβάλλοντας και εισπράττοντας τα νόμιμα διοικητικά πρόστιμα.
Υπογραμμίστηκε για άλλη μια φορά ότι πάγια, σταθερή και αμετακίνητη θέση της Ομοσπονδίας είναι η κατάργηση του Ν. 4150/2013. Και για τον σκοπό αυτό, τονίστηκε ότι «απαιτείται η συγκρότηση Ειδικής Επιτροπής, με ισομερή εκπροσώπηση της εργοδοσίας, της ναυτεργασίας και των υπηρεσιακών παραγόντων, με πραγματικό αντικείμενο και στόχο την εξέταση και επίλυση των ειδικότερων καθημερινών προβλημάτων, συνεπεία των μειωμένων συνθέσεων, εξαιτίας της γενικής εφαρμογής του Ν. 4150/2013».
Επισημάνθηκε επίσης, ότι κάποιοι κύκλοι προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν τις εσωτερικές διεργασίες στην Ομοσπονδία, και ότι η ΠΝΟ «δεν πρόκειται να ανεχθεί στο ελάχιστο την συνέχιση αυτής της απαράδεκτης κατάστασης, δηλαδή να ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους ναυτικούς χωρίς την ενεργή και ουσιαστική συμμετοχή τους πριν τη λήψη των οποιοδήποτε αποφάσεων».
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Κώστας Κατσαφάδος, ο Διευθυντής Κλάδου Β’, Υποναύαρχος Λ.Σ. Αλέξανδρος Τσελίκης, ο Διευθυντής Ναυτικής Εργασίας, Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Αντώνης Δουμάνης, ενώ την ΠΝΟ εκπροσώπησαν ο Γενικός Γραμματέας κ. Μανώλης Τσικαλάκης, ο πρόεδρος του ΝΑΤ Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, η Γενική Διευθύντρια του ΝΑΤ, Γεωργιά Μανιάτη, ο Γενικός Γραμματέας της ΠΕΠΕΝ, Νίκος Θεοδόσης, ο πρόεδρος της ΠΣΟΑΕΝ Ευάγγελος Δανομάρας, ο πρόεδρος της ΠΕΦΕΝ, Χρήστος Κώστος, ο πρόεδρος της ΠΕΑΘΕΝ, Λευτέρης Σαριδάκης, ο πρόεδρος της ΠΕΠΤΕΝ Αριστείδης Καρκούλιας, ο πρόεδρος της ΠΕΠΠΚΕΝ, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, και ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ-MS, Γιάννης Νησωτάκης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ