
Στις κεφαλαιαγορές εισήχθη με επιτυχία η Hyundai Heavy Industries (HHI) το πρωί της Παρασκευής 17 Σεπτεμβρίου. Όπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, η νοτιοκορεατική ναυπηγική εταιρεία εξασφάλισε $935 εκατ. από τη δημόσια προσφορά της (Initial Public Offering – IPO), με την τιμή της μετοχής της να αυξάνεται εντός της ημέρας κατά 86%. Συγκεκριμένα, η τιμή της μετοχής κατά την IPO ήταν 60.000 γουόν ($51), με την αγορά να κλείνει στα 111.500 γουόν ($95).
Ειδικότερα, 1.633 εγχώριοι και ξένοι επενδυτές υπέβαλαν προσφορά για την απόκτηση μετοχών της HHI, με τη συνολική αξία των προσφορών να διαμορφώνεται στα 1.130 τρισ. γουόν ($962,3 δισ.). Συνεπώς, υπερκαλύφθηκε κατά 1.836 φορές η προσφορά νέων μετοχών όσον αφορά την ιδιωτική τοποθέτηση (βιβλίο προσφορών). Η δημόσια προσφορά μετοχών της HHI είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στις νοτιοκορεατικές κεφαλαιαγορές μετά από αυτήν της SKIET νωρίτερα μέσα στον χρόνο.
Υπενθυμίζεται πως η HHI αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ναυπηγεία παγκοσμίως. Επίσης, ο όμιλος της Hyundai καταλαμβάνει μεγάλο κομμάτι της αγοράς ναυπηγήσεων gas carriers, καταδεικνύοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που της προσφέρει η τεχνογνωσία της όσον αφορά την κατασκευή εξειδικευμένων πλοίων. Καθώς η διεθνής ναυτιλία αναμένεται να στραφεί σε φιλικότερα προς το περιβάλλον πλοία, η τεχνογνωσία του ομίλου δύναται να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του στο παγκόσμιο βάθρο ναυπηγήσεων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Hyundai Heavy αποσκοπεί στην επένδυση περίπου 760 δισ. γουόν (περίπου $645 εκατ.) σε τεχνολογίες του μέλλοντος, μεταξύ άλλων σε φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, ψηφιακές τεχνολογίες πλοίων και υποδομές υδρογόνου.
Τέλος, σημειώνεται πως από το 2019 η HHI έχει εκκινήσει διαδικασίες απορρόφησης της ανταγωνιστικής της εταιρείας Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), κίνηση που θα οδηγήσει σε περαιτέρω ενοποίηση του κλάδου ναυπηγήσεων. Ωστόσο, εκκρεμούν ρυθμιστικές εγκρίσεις από τη Νότια Κορέα, την Ιαπωνία και την Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ