
H δανέζικη εταιρεία τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε την απόκτηση ενός μειοψηφικού μεριδίου στη νεοφυή επιχείρηση WasteFuel, που εστιάζει στη μετατροπή απορριμμάτων σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, πράσινο βιομεθάνιο και ανανεώσιμο φυσικό αέριο. Με την επένδυση αυτή, η οποία έγινε μέσω της Maersk Growth, ο μεγαλύτερος θαλάσσιος μεταφορέας στην αγορά τακτικών γραμμών εντείνει τις στρατηγικές προσπάθειές του για την απανθρακοποίηση του στόλου του και την ανάπτυξη καυσίμων που δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επένδυση της Maersk θα επιτρέψει στη WasteFuel να αναπτύξει βιο-διυλιστήρια που χρησιμοποιούν τις πιο αποτελεσματικές διαθέσιμες τεχνολογίες για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων από μη ανακτήσιμα απόβλητα, που διαφορετικά θα υποβαθμίζονταν και θα απελευθέρωναν μεθάνιο και άλλες επιβλαβείς εκπομπές στην ατμόσφαιρα.
Η Maersk ,σύμφωνα με την ανακοίνωση, θεωρεί πως η πράσινη βιομεθανόλη είναι ένα από τα πολλά υποσχόμενα καύσιμα του μέλλοντος, καθώς το μέγεθος της παραγωγής της μπορεί να αυξηθεί και ως εκ τούτου να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή των αλυσίδων εφοδιασμού από τις εκπομπές άνθρακα μέσα στα επόμενα 10-15 χρόνια. Μάλιστα η εταιρεία αναμένεται να αξιολογεί τη βιωσιμότητα του έργου καθώς και τις μειώσεις στις εκπομπές που θα επιφέρει.
Ο αντιπρόεδρος της AP Moller-Maersk και επικεφαλής της εταιρείας για την απανθρακοποίηση, κ. Morten Bo Christiansen, με αφορμή τη νέα επένδυση της δανέζικης εταιρείας σχολίασε: «Γνωρίζουμε ότι η προμήθεια επαρκούς ποσότητας πράσινου καυσίμου για τα πλοία του στόλου μας που τροφοδοτούνται με μεθανόλη θα είναι πολύ δύσκολη, καθώς προϋποθέτει τη σημαντική αύξηση της παραγωγής παγκοσμίως. Η συνεργασία και οι συμπράξεις είναι το κλειδί για την αύξηση της κλίμακας της παραγωγής και της διανομής βιώσιμων καυσίμων. Ανυπομονούμε να κάνουμε ακριβώς αυτό με τη WasteFuel, διερευνώντας πιθανές μελλοντικές πράσινες λύσεις όχι μόνο για τα πλοία μας, αλλά και για τις αεροπορικές και χερσαίες [φορτηγά] μεταφορές».
Φωτό: u_b0una7te/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ