
H δανέζικη εταιρεία τακτικών γραμμών A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε την απόκτηση ενός μειοψηφικού μεριδίου στη νεοφυή επιχείρηση WasteFuel, που εστιάζει στη μετατροπή απορριμμάτων σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, πράσινο βιομεθάνιο και ανανεώσιμο φυσικό αέριο. Με την επένδυση αυτή, η οποία έγινε μέσω της Maersk Growth, ο μεγαλύτερος θαλάσσιος μεταφορέας στην αγορά τακτικών γραμμών εντείνει τις στρατηγικές προσπάθειές του για την απανθρακοποίηση του στόλου του και την ανάπτυξη καυσίμων που δεν ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επένδυση της Maersk θα επιτρέψει στη WasteFuel να αναπτύξει βιο-διυλιστήρια που χρησιμοποιούν τις πιο αποτελεσματικές διαθέσιμες τεχνολογίες για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων από μη ανακτήσιμα απόβλητα, που διαφορετικά θα υποβαθμίζονταν και θα απελευθέρωναν μεθάνιο και άλλες επιβλαβείς εκπομπές στην ατμόσφαιρα.
Η Maersk ,σύμφωνα με την ανακοίνωση, θεωρεί πως η πράσινη βιομεθανόλη είναι ένα από τα πολλά υποσχόμενα καύσιμα του μέλλοντος, καθώς το μέγεθος της παραγωγής της μπορεί να αυξηθεί και ως εκ τούτου να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή των αλυσίδων εφοδιασμού από τις εκπομπές άνθρακα μέσα στα επόμενα 10-15 χρόνια. Μάλιστα η εταιρεία αναμένεται να αξιολογεί τη βιωσιμότητα του έργου καθώς και τις μειώσεις στις εκπομπές που θα επιφέρει.
Ο αντιπρόεδρος της AP Moller-Maersk και επικεφαλής της εταιρείας για την απανθρακοποίηση, κ. Morten Bo Christiansen, με αφορμή τη νέα επένδυση της δανέζικης εταιρείας σχολίασε: «Γνωρίζουμε ότι η προμήθεια επαρκούς ποσότητας πράσινου καυσίμου για τα πλοία του στόλου μας που τροφοδοτούνται με μεθανόλη θα είναι πολύ δύσκολη, καθώς προϋποθέτει τη σημαντική αύξηση της παραγωγής παγκοσμίως. Η συνεργασία και οι συμπράξεις είναι το κλειδί για την αύξηση της κλίμακας της παραγωγής και της διανομής βιώσιμων καυσίμων. Ανυπομονούμε να κάνουμε ακριβώς αυτό με τη WasteFuel, διερευνώντας πιθανές μελλοντικές πράσινες λύσεις όχι μόνο για τα πλοία μας, αλλά και για τις αεροπορικές και χερσαίες [φορτηγά] μεταφορές».
Φωτό: u_b0una7te/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ