
Οι τελευταίοι δεκαοκτώ, και λίγο παραπάνω, μήνες έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολοι, τόσο για τη ναυτιλιακή κοινότητα όσο και για όλη την ανθρωπότητα. Η επέλαση και η παραμονή της πανδημίας Covid-19 επέφερε αλλαγές στις ζωές των ανθρώπων, τις οποίες κανείς δεν μπορούσε, αλλά ούτε ήθελε, να φανταστεί. Ωστόσο, παρότι όλοι οι άνθρωποι επηρεάστηκαν από την πανδημία και από τα μέτρα προς την αντιμετώπισή της, οι εργαζόμενοι στις μεταφορές ήταν αυτοί που κλήθηκαν να σηκώσουν ένα πολύ μεγάλο βάρος, χωρίς πολλές φορές να αναγνωρίζεται η συμβολή τους στην ομαλή ροή του εμπορίου.
Σε ό,τι αφορά τους ναυτικούς, παρότι υπάρχει πρόοδος στα ποσοστά εμβολιασμού τους, μόλις το 25% είναι πλήρως εμβολιασμένοι, ενώ οι περισσότεροι ναυτικοί δεν αναμένεται να εμβολιαστούν πριν από το 2022, λόγω των εθνικών προγραμμάτων εμβολιασμού των χωρών τους, βάσει της ανακοίνωσης του International Chamber of Shipping (ICS).
Παράλληλα, πολλοί ναυτικοί δεν μπορούν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους εξαιτίας των υγειονομικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ICS, υπάρχουν ναυτικοί που παραμένουν σε πλοία πάνω από δεκαοκτώ μήνες. Είναι επόμενο η παρούσα κατάσταση να έχει επηρεάσει σημαντικά τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική υγεία των ναυτικών.
Με φόντο τα παραπάνω, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, πρώτη ημέρα του London International Shipping Week, το ICS δημοσίευσε νέες και αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές, με στόχο την προστασία των ναυτικών και των πλοιοκτητών. Στην ανάπτυξη αυτών συμμετείχαν διάφοροι φορείς της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων της πλοιοκτησίας και της ναυτεργασίας.
Ειδικότερα, σε μια προσπάθεια να απαντηθούν συχνές ερωτήσεις ναυτικών, οι οποίοι επισκέπτονται χώρες με διαφορετικά υγειονομικά δεδομένα, η εν λόγω ένωση δυνάμεων της ναυτιλίας εξέδωσε το εγχειρίδιο «Coronavirus (COVID-19) Vaccination for Seafarers and Shipping Companies: A Practical Guide». Επιπλέον, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση περιορισμένης πρόσβασης των ναυτικών στη στεριά, απόρροια των περιορισμών, εκδόθηκε το «Coronavirus (COVID-19): Seafarer Shore-Leave Principles».
Την ίδια ώρα, συχνές είναι οι αναφορές ελλιπούς εκπαίδευσης των ναυτικών τον καιρό του Covid και στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκαν τα «Manning Agency Guidelines», που θα βοηθήσουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να επιλέξουν αξιόπιστα manning agencies, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του ICS.
Τέλος, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της παρούσας κατάστασης στην ψυχική υγεία των ναυτικών, το «Handling a Mental Health Crisis or Emergency and Spotting Suicidal Behavior in Seafarers» επιχειρεί να δείξει τον δρόμο στις ναυτιλιακές εταιρείες προς τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ευημερίας για τους εργαζομένους πρώτης γραμμής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ