
Οι τελευταίοι δεκαοκτώ, και λίγο παραπάνω, μήνες έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολοι, τόσο για τη ναυτιλιακή κοινότητα όσο και για όλη την ανθρωπότητα. Η επέλαση και η παραμονή της πανδημίας Covid-19 επέφερε αλλαγές στις ζωές των ανθρώπων, τις οποίες κανείς δεν μπορούσε, αλλά ούτε ήθελε, να φανταστεί. Ωστόσο, παρότι όλοι οι άνθρωποι επηρεάστηκαν από την πανδημία και από τα μέτρα προς την αντιμετώπισή της, οι εργαζόμενοι στις μεταφορές ήταν αυτοί που κλήθηκαν να σηκώσουν ένα πολύ μεγάλο βάρος, χωρίς πολλές φορές να αναγνωρίζεται η συμβολή τους στην ομαλή ροή του εμπορίου.
Σε ό,τι αφορά τους ναυτικούς, παρότι υπάρχει πρόοδος στα ποσοστά εμβολιασμού τους, μόλις το 25% είναι πλήρως εμβολιασμένοι, ενώ οι περισσότεροι ναυτικοί δεν αναμένεται να εμβολιαστούν πριν από το 2022, λόγω των εθνικών προγραμμάτων εμβολιασμού των χωρών τους, βάσει της ανακοίνωσης του International Chamber of Shipping (ICS).
Παράλληλα, πολλοί ναυτικοί δεν μπορούν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους εξαιτίας των υγειονομικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ICS, υπάρχουν ναυτικοί που παραμένουν σε πλοία πάνω από δεκαοκτώ μήνες. Είναι επόμενο η παρούσα κατάσταση να έχει επηρεάσει σημαντικά τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική υγεία των ναυτικών.
Με φόντο τα παραπάνω, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, πρώτη ημέρα του London International Shipping Week, το ICS δημοσίευσε νέες και αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές, με στόχο την προστασία των ναυτικών και των πλοιοκτητών. Στην ανάπτυξη αυτών συμμετείχαν διάφοροι φορείς της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων της πλοιοκτησίας και της ναυτεργασίας.
Ειδικότερα, σε μια προσπάθεια να απαντηθούν συχνές ερωτήσεις ναυτικών, οι οποίοι επισκέπτονται χώρες με διαφορετικά υγειονομικά δεδομένα, η εν λόγω ένωση δυνάμεων της ναυτιλίας εξέδωσε το εγχειρίδιο «Coronavirus (COVID-19) Vaccination for Seafarers and Shipping Companies: A Practical Guide». Επιπλέον, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση περιορισμένης πρόσβασης των ναυτικών στη στεριά, απόρροια των περιορισμών, εκδόθηκε το «Coronavirus (COVID-19): Seafarer Shore-Leave Principles».
Την ίδια ώρα, συχνές είναι οι αναφορές ελλιπούς εκπαίδευσης των ναυτικών τον καιρό του Covid και στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκαν τα «Manning Agency Guidelines», που θα βοηθήσουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να επιλέξουν αξιόπιστα manning agencies, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του ICS.
Τέλος, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της παρούσας κατάστασης στην ψυχική υγεία των ναυτικών, το «Handling a Mental Health Crisis or Emergency and Spotting Suicidal Behavior in Seafarers» επιχειρεί να δείξει τον δρόμο στις ναυτιλιακές εταιρείες προς τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ευημερίας για τους εργαζομένους πρώτης γραμμής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ