
Οι τελευταίοι δεκαοκτώ, και λίγο παραπάνω, μήνες έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολοι, τόσο για τη ναυτιλιακή κοινότητα όσο και για όλη την ανθρωπότητα. Η επέλαση και η παραμονή της πανδημίας Covid-19 επέφερε αλλαγές στις ζωές των ανθρώπων, τις οποίες κανείς δεν μπορούσε, αλλά ούτε ήθελε, να φανταστεί. Ωστόσο, παρότι όλοι οι άνθρωποι επηρεάστηκαν από την πανδημία και από τα μέτρα προς την αντιμετώπισή της, οι εργαζόμενοι στις μεταφορές ήταν αυτοί που κλήθηκαν να σηκώσουν ένα πολύ μεγάλο βάρος, χωρίς πολλές φορές να αναγνωρίζεται η συμβολή τους στην ομαλή ροή του εμπορίου.
Σε ό,τι αφορά τους ναυτικούς, παρότι υπάρχει πρόοδος στα ποσοστά εμβολιασμού τους, μόλις το 25% είναι πλήρως εμβολιασμένοι, ενώ οι περισσότεροι ναυτικοί δεν αναμένεται να εμβολιαστούν πριν από το 2022, λόγω των εθνικών προγραμμάτων εμβολιασμού των χωρών τους, βάσει της ανακοίνωσης του International Chamber of Shipping (ICS).
Παράλληλα, πολλοί ναυτικοί δεν μπορούν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους εξαιτίας των υγειονομικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ICS, υπάρχουν ναυτικοί που παραμένουν σε πλοία πάνω από δεκαοκτώ μήνες. Είναι επόμενο η παρούσα κατάσταση να έχει επηρεάσει σημαντικά τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική υγεία των ναυτικών.
Με φόντο τα παραπάνω, τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, πρώτη ημέρα του London International Shipping Week, το ICS δημοσίευσε νέες και αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές, με στόχο την προστασία των ναυτικών και των πλοιοκτητών. Στην ανάπτυξη αυτών συμμετείχαν διάφοροι φορείς της ευρύτερης ναυτιλιακής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων της πλοιοκτησίας και της ναυτεργασίας.
Ειδικότερα, σε μια προσπάθεια να απαντηθούν συχνές ερωτήσεις ναυτικών, οι οποίοι επισκέπτονται χώρες με διαφορετικά υγειονομικά δεδομένα, η εν λόγω ένωση δυνάμεων της ναυτιλίας εξέδωσε το εγχειρίδιο «Coronavirus (COVID-19) Vaccination for Seafarers and Shipping Companies: A Practical Guide». Επιπλέον, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κατάσταση περιορισμένης πρόσβασης των ναυτικών στη στεριά, απόρροια των περιορισμών, εκδόθηκε το «Coronavirus (COVID-19): Seafarer Shore-Leave Principles».
Την ίδια ώρα, συχνές είναι οι αναφορές ελλιπούς εκπαίδευσης των ναυτικών τον καιρό του Covid και στο πλαίσιο αυτό αναπτύχθηκαν τα «Manning Agency Guidelines», που θα βοηθήσουν τις ναυτιλιακές εταιρείες να επιλέξουν αξιόπιστα manning agencies, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση του ICS.
Τέλος, για την αντιμετώπιση των συνεπειών της παρούσας κατάστασης στην ψυχική υγεία των ναυτικών, το «Handling a Mental Health Crisis or Emergency and Spotting Suicidal Behavior in Seafarers» επιχειρεί να δείξει τον δρόμο στις ναυτιλιακές εταιρείες προς τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ευημερίας για τους εργαζομένους πρώτης γραμμής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ