
Ο αριθμός των χωρών που εξαρτώνται από τις εξαγωγές εμπορευμάτων αυξήθηκε την τελευταία δεκαετία από 93 το 2008-2009 σε 101 το 2018-2019, σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD «State of Commodity Dependence 2021».
Στην έκθεση τονίζεται επίσης ότι η αξία των εξαγωγών εμπορευμάτων παγκοσμίως άγγιξε τα $4,38 τρισ. το 2018-2019, παρουσιάζοντας αύξηση 20% συγκριτικά με το 2008-2009.
«Η εξάρτηση από τα εμπορεύματα καθιστά τις χώρες περισσότερο ευάλωτες σε αρνητικά οικονομικά σοκ», σχολιάζει ο Janvier Nkurunziza, Head of Commodities της UNCTAD.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μια χώρα θεωρείται εξαρτώμενη από τις εξαγωγές commodities όταν το 60% των εξαγωγών της αποτελείται από εμπορεύματα.
Οι περισσότερες χώρες που ήταν στη σχετική λίστα της UNCTAD το 2008-2009 παρέμειναν στη λίστα του 2018-2019, δείγμα ότι το φαινόμενο αυτό επιμένει. Μάλιστα η τάση αυτή συναντάται κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς, από τις 101 που βρέθηκαν στη λίστα της UNCTAD για το 2018-2019, οι 87 ήταν αναπτυσσόμενες. Από τις 101 χώρες, οι 38 βασίζονται στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, οι 32 στις εξαγωγές ορυκτών μετάλλων και οι 31 στις εξαγωγές καυσίμων.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμα το γεγονός ότι σε Αφρική και Ωκεανία πάνω από τα τρία τέταρτα των χωρών βασίζονται στις εξαγωγές εμπορευμάτων, καθώς το 70% των συνολικών εσόδων από τις εξαγωγές προέρχονται από τις εν λόγω ροές.
Στη Νότια Αμερική, οι δώδεκα χώρες είχαν ένα μέσο επίπεδο εξάρτησης από τις εξαγωγές commodities άνω του 60% το 2018-2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ