
Η Αίγυπτος υπέγραψε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, συμφωνία ύψους $4,5 δισ. για την κατασκευή ηλεκτρικής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας, η οποία θα συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τις ακτές της Μεσογείου.
Η σύμβαση μεταξύ της Αιγυπτιακής Εθνικής Αρχής για την κατασκευή Σηράγγων (Νational Authority for Tunnels ‒ ΝΑΤ) και μιας κοινοπραξίας η οποία περιλαμβάνει τη Siemens και τις κατασκευαστικές εταιρείες Orascom Construction και Arab Contractors, σύμφωνα με το Reuters, θα καλύπτει ζητήματα σχεδιασμού, εγκατάστασης και συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής για μία δεκαπενταετία.
Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα εκτείνεται σε μήκος 660 χλμ. και θα περιλαμβάνει μία κύρια γραμμή, που θα σχεδιαστεί για να μεταφέρει περισσότερους από 30 εκατ. επιβάτες ετησίως, καθώς και μία γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων, η οποία θα διασυνδέει το λιμάνι Ain Sokhna στην Ερυθρά Θάλασσα με τα μεσογειακά λιμάνια της Αλεξάνδρειας και της Marsa Matrouh.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens, Roland Busch, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η σιδηροδρομική διασύνδεση θα μείωνε τον χρόνο ταξιδιού στο μισό, προσομοιάζοντας το έργο ως «Διώρυγα του Σουέζ στις ράγες».
Ο γερμανικός όμιλος της Siemens δήλωσε ότι το μερίδιό του στη σύμβαση ήταν περίπου $3 δισ. Τα τρένα θα παραδοθούν από τη μονάδα Siemens Mobility έως το τέλος του 2023, με την παραγγελία να ολοκληρώνεται το 2027.
Η NAT και η κοινοπραξία συμφώνησαν επίσης να συζητήσουν και να οριστικοποιήσουν συμφωνίες για άλλες δύο σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας στην Αίγυπτο, μία που θα περνά νότια του Καΐρου και θα καταλήγει στο Ασουάν, και μία που θα συνδέει την πόλη Λούξορ στον Νείλο με τη Χουργκάντα και τη Σαφάγκα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η Αίγυπτος διαθέτει εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, ωστόσο η υποεπένδυση στις σιδηροδρομικές υποδομές για δεκαετίες έχει οδηγήσει σε σοβαρά ατυχήματα. Με τις νέες επενδύσεις, το σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται να επεκταθεί στα 1.825 χλμ., σύμφωνα με το Υπουργικό Συμβούλιο της χώρας. Τα τελευταία χρόνια, η αιγυπτιακή κυβέρνηση έχει επιταχύνει την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας και ειδικότερα την ταχεία ανάπτυξη του οδικού δικτύου καθώς και την επέκταση της Διώρυγας του Σουέζ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ