
Η Αίγυπτος υπέγραψε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, συμφωνία ύψους $4,5 δισ. για την κατασκευή ηλεκτρικής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας, η οποία θα συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τις ακτές της Μεσογείου.
Η σύμβαση μεταξύ της Αιγυπτιακής Εθνικής Αρχής για την κατασκευή Σηράγγων (Νational Authority for Tunnels ‒ ΝΑΤ) και μιας κοινοπραξίας η οποία περιλαμβάνει τη Siemens και τις κατασκευαστικές εταιρείες Orascom Construction και Arab Contractors, σύμφωνα με το Reuters, θα καλύπτει ζητήματα σχεδιασμού, εγκατάστασης και συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής για μία δεκαπενταετία.
Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο θα εκτείνεται σε μήκος 660 χλμ. και θα περιλαμβάνει μία κύρια γραμμή, που θα σχεδιαστεί για να μεταφέρει περισσότερους από 30 εκατ. επιβάτες ετησίως, καθώς και μία γραμμή μεταφοράς εμπορευμάτων, η οποία θα διασυνδέει το λιμάνι Ain Sokhna στην Ερυθρά Θάλασσα με τα μεσογειακά λιμάνια της Αλεξάνδρειας και της Marsa Matrouh.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens, Roland Busch, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η σιδηροδρομική διασύνδεση θα μείωνε τον χρόνο ταξιδιού στο μισό, προσομοιάζοντας το έργο ως «Διώρυγα του Σουέζ στις ράγες».
Ο γερμανικός όμιλος της Siemens δήλωσε ότι το μερίδιό του στη σύμβαση ήταν περίπου $3 δισ. Τα τρένα θα παραδοθούν από τη μονάδα Siemens Mobility έως το τέλος του 2023, με την παραγγελία να ολοκληρώνεται το 2027.
Η NAT και η κοινοπραξία συμφώνησαν επίσης να συζητήσουν και να οριστικοποιήσουν συμφωνίες για άλλες δύο σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας στην Αίγυπτο, μία που θα περνά νότια του Καΐρου και θα καταλήγει στο Ασουάν, και μία που θα συνδέει την πόλη Λούξορ στον Νείλο με τη Χουργκάντα και τη Σαφάγκα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η Αίγυπτος διαθέτει εκτεταμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, ωστόσο η υποεπένδυση στις σιδηροδρομικές υποδομές για δεκαετίες έχει οδηγήσει σε σοβαρά ατυχήματα. Με τις νέες επενδύσεις, το σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται να επεκταθεί στα 1.825 χλμ., σύμφωνα με το Υπουργικό Συμβούλιο της χώρας. Τα τελευταία χρόνια, η αιγυπτιακή κυβέρνηση έχει επιταχύνει την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας και ειδικότερα την ταχεία ανάπτυξη του οδικού δικτύου καθώς και την επέκταση της Διώρυγας του Σουέζ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συνεχίζεται το γενικευμένο «εμπάργκο» έναντι τις Ρωσίας από τις υπόλοιπες χώρες του κόσμου σε κάθε τομέα της οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα, η Ρωσία δεν κατόρθωσε…

Ιστορικό ρεκόρ 153 ψήφων πέτυχε η Ελλάδα στην εκλογή για την Κατηγορία Α του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), σε ψηφοφορία όπου συμμετείχαν…

Οι τιμές του αργού πετρελαίου Brent παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες την Παρασκευή, καθώς οι επενδυτές αναμένουν την απόφαση του OPEC+ σχετικά με τη…

Η γεωπολιτική ένταση στα Στενά της Ταϊβάν οξύνεται, λαμβάνοντας πλέον τριμερή μορφή. Η Ιαπωνία ανακοίνωσε την ανάπτυξη αμυντικών πυραυλικών συστημάτων (Type 03) στο νησί…

Συνεχίζεται η κακοκαιρία με το όνομα ADEL, η οποία θα επηρεάσει και σήμερα Παρασκευή (28-11-2025) με βροχές και καταιγίδες όλη σχεδόν τη χώρα, ενώ…

Η νέα ice-class σειρά πλοίων CF 5000 ICE της Damen Shipyards Group ενισχύει δυναμικά την επόμενη γενιά περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών πλοίων. Αυτό το πετυχαίνει…

Η τεχνολογία πυρηνικής πρόωσης με Μικρούς Αρθρωτούς Αντιδραστήρες (SMRs) αναδεικνύεται ως μία από τις πιο ριζοσπαστικές λύσεις για τη ναυτιλία, προσφέροντας εξάλειψη καυσίμων, μηδενικές…

Τα λιμάνια της Ιταλίας και της Ελλάδας κατέγραψαν τους περισσότερους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών στην ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2024, που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ