
H αγορά των δεξαμενόπλοιων εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις, με τα μέσα κέρδη να καταγράφουν περαιτέρω πτώση 16% τον Ιούλιο, σε κάτω από $4.000/ημέρα, σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Clarksons.
Οι περικοπές στην προσφορά πετρελαίου περιορίζουν το θαλάσσιο εμπόριο, ενώ από την άλλη η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα αυξάνει τις ανησυχίες για τις προοπτικές της ζήτησης πετρελαίου και για τα πλοία που το μεταφέρουν.
H Clarksons σημειώνει στην έκθεσή της ότι, ενώ θα υπάρξει βελτίωση της εικόνας αργότερα μέσα στον χρόνο, με τα αποθέματα πετρελαίου σταδιακά να αγγίζουν τα προ πανδημίας επίπεδα και τη ζήτηση να ανακάμπτει, το πιο πιθανό είναι η ανάκαμψη στις συνθήκες της αγοράς να καθυστερήσει έως τουλάχιστον το β΄ εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons, η ζήτηση για crude tankers φέτος θα αυξηθεί οριακά κατά 1%, ενώ πιο θετικές είναι οι προοπτικές για τα product tankers, των οποίων η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 8%. Τόσο η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου όσο και οι τάσεις της προσφοράς θα επηρεαστούν από την επικείμενη συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν και την άρση των κυρώσεων. Κατά την Clarksons, η ζήτηση τόσο για τα crude όσο και για τα product tankers θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 το 2022.
Στο μέτωπο της προσφοράς, εδώ οι συνθήκες μοιάζουν ευνοϊκές για τη ναυλαγορά: για φέτος εκτιμάται αύξηση του στόλου κατά 1,8%, ενώ οι ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων είναι στα 7,2 εκατ. dwt, αριθμός μεγαλύτερος απ’ ό,τι αθροιστικά το 2019 και το 2020. Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας του «ενεργού στόλου» ενδέχεται να υποστηριχθεί από τη μείωση της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου, η οποία επί του παρόντος ανέρχεται στο 5% του capacity του στόλου. To περιορισμένο orderbook (8%) συνιστά ότι η αύξηση του στόλου θα είναι αργή και το 2022 και μετά βίας θα αγγίξει το 2%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ