
H αγορά των δεξαμενόπλοιων εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις, με τα μέσα κέρδη να καταγράφουν περαιτέρω πτώση 16% τον Ιούλιο, σε κάτω από $4.000/ημέρα, σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Clarksons.
Οι περικοπές στην προσφορά πετρελαίου περιορίζουν το θαλάσσιο εμπόριο, ενώ από την άλλη η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα αυξάνει τις ανησυχίες για τις προοπτικές της ζήτησης πετρελαίου και για τα πλοία που το μεταφέρουν.
H Clarksons σημειώνει στην έκθεσή της ότι, ενώ θα υπάρξει βελτίωση της εικόνας αργότερα μέσα στον χρόνο, με τα αποθέματα πετρελαίου σταδιακά να αγγίζουν τα προ πανδημίας επίπεδα και τη ζήτηση να ανακάμπτει, το πιο πιθανό είναι η ανάκαμψη στις συνθήκες της αγοράς να καθυστερήσει έως τουλάχιστον το β΄ εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons, η ζήτηση για crude tankers φέτος θα αυξηθεί οριακά κατά 1%, ενώ πιο θετικές είναι οι προοπτικές για τα product tankers, των οποίων η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 8%. Τόσο η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου όσο και οι τάσεις της προσφοράς θα επηρεαστούν από την επικείμενη συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν και την άρση των κυρώσεων. Κατά την Clarksons, η ζήτηση τόσο για τα crude όσο και για τα product tankers θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 το 2022.
Στο μέτωπο της προσφοράς, εδώ οι συνθήκες μοιάζουν ευνοϊκές για τη ναυλαγορά: για φέτος εκτιμάται αύξηση του στόλου κατά 1,8%, ενώ οι ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων είναι στα 7,2 εκατ. dwt, αριθμός μεγαλύτερος απ’ ό,τι αθροιστικά το 2019 και το 2020. Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας του «ενεργού στόλου» ενδέχεται να υποστηριχθεί από τη μείωση της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου, η οποία επί του παρόντος ανέρχεται στο 5% του capacity του στόλου. To περιορισμένο orderbook (8%) συνιστά ότι η αύξηση του στόλου θα είναι αργή και το 2022 και μετά βίας θα αγγίξει το 2%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ