
H αγορά των δεξαμενόπλοιων εξακολουθεί να είναι αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις, με τα μέσα κέρδη να καταγράφουν περαιτέρω πτώση 16% τον Ιούλιο, σε κάτω από $4.000/ημέρα, σύμφωνα με την τελευταία μηνιαία έκθεση της Clarksons.
Οι περικοπές στην προσφορά πετρελαίου περιορίζουν το θαλάσσιο εμπόριο, ενώ από την άλλη η εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα αυξάνει τις ανησυχίες για τις προοπτικές της ζήτησης πετρελαίου και για τα πλοία που το μεταφέρουν.
H Clarksons σημειώνει στην έκθεσή της ότι, ενώ θα υπάρξει βελτίωση της εικόνας αργότερα μέσα στον χρόνο, με τα αποθέματα πετρελαίου σταδιακά να αγγίζουν τα προ πανδημίας επίπεδα και τη ζήτηση να ανακάμπτει, το πιο πιθανό είναι η ανάκαμψη στις συνθήκες της αγοράς να καθυστερήσει έως τουλάχιστον το β΄ εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Clarksons, η ζήτηση για crude tankers φέτος θα αυξηθεί οριακά κατά 1%, ενώ πιο θετικές είναι οι προοπτικές για τα product tankers, των οποίων η ζήτηση θα αυξηθεί κατά 8%. Τόσο η ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου όσο και οι τάσεις της προσφοράς θα επηρεαστούν από την επικείμενη συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν και την άρση των κυρώσεων. Κατά την Clarksons, η ζήτηση τόσο για τα crude όσο και για τα product tankers θα επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 το 2022.
Στο μέτωπο της προσφοράς, εδώ οι συνθήκες μοιάζουν ευνοϊκές για τη ναυλαγορά: για φέτος εκτιμάται αύξηση του στόλου κατά 1,8%, ενώ οι ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων είναι στα 7,2 εκατ. dwt, αριθμός μεγαλύτερος απ’ ό,τι αθροιστικά το 2019 και το 2020. Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας του «ενεργού στόλου» ενδέχεται να υποστηριχθεί από τη μείωση της πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου, η οποία επί του παρόντος ανέρχεται στο 5% του capacity του στόλου. To περιορισμένο orderbook (8%) συνιστά ότι η αύξηση του στόλου θα είναι αργή και το 2022 και μετά βίας θα αγγίξει το 2%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ