
															Σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry αναφέρει ότι, με τα κέρδη και τις αποδόσεις των μετοχών των επενδυτών στους κλάδους των containerships και bulk carriers να αυξάνονται, οι προσδοκίες για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων αναπτερώνονται. Σε αντίθεση βέβαια με τα containerships και τα bulkers, η ανάκαμψη των δεξαμενόπλοιων επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, με τη ζήτηση να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο.
Στην τελευταία του έκθεση, ο OPEC αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο θα αυξηθεί κατά 5,95 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2021, ενώ η αντίστοιχη αύξηση το 2022 θα είναι της τάξης των 3,28 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Από την πλευρά της, η ΙΕΑ εκτιμά ότι η ζήτηση θα ανακάμψει φέτος στα 96,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα από τα 90,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2020, ενώ για το 2022 αναμένει η ζήτηση να σκαρφαλώσει στα 99,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
H μείωση της παραγωγής του OPEC κατά 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα που αποφασίστηκε τον Μάιο του 2020 σε συνδυασμό με τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν τα διυλιστήρια εν μέσω πανδημίας εξακολουθούν να επιδρούν αρνητικά για την απόδοση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων, τονίζει η Drewry.
Oι ναύλοι για όλους τους τύπους των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται υπό πίεση, με την προσφορά σε σημαντικά λιμάνια φόρτωσης να ξεπερνά τη ζήτηση, αυξάνοντας τη διαπραγματευτική ισχύ των ναυλωτών. Τόσο το Q1 όσο και το Q2 οι ναύλοι παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, εξέλιξη που αντανακλάται και στα οικονομικά διαχειριστριών εταιρειών δεξαμενόπλοιων.
Κατά την Drewry, η άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατά 29% φέτος αποτελεί θετική ένδειξη, καθώς συνιστά απόρροια της αυξημένης κατανάλωσης και συνεπώς των εμπορευματικών ροών.

Από τις αρχές του έτους, σημαντικοί δείκτες, όπως ο S&P 500, o Νasdaq και ο Dow Jones, καταγράφουν σημαντικά κέρδη, ενώ και οι μετοχές των εταιρειών δεξαμενόπλοιων κατέγραψαν άνοδο το α΄ εξάμηνο λόγω της αισιοδοξίας για την πορεία της ζήτησης. Η ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα είχε ως απόρροια οι εν λόγω μετοχές να υποχωρήσουν τον Ιούλιο και τον Ιούνιο.
Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων έχουν αυξηθεί εντός του 2021, με την Drewry να αναγνωρίζει τους παρακάτω λόγους για την εξέλιξη αυτή:
Α) Ισχυρή διαπραγματευτική ισχύς των ναυπηγείων: Το γεγονός ότι στις άλλες επιμέρους ναυτιλιακές αγορές οι παραγγελίες είναι σε υψηλά επίπεδα ωθεί τα ναυπηγεία σε αύξηση των τιμών. Ενδεικτικά, η αξία ενός VLCC έχει αυξηθεί κατά 16% από τον Δεκέμβριο του 2020 έως τον Ιούλιο του 2021.
Β) Η αύξηση των αξιών νεότευκτων και των τιμών διάλυσης οδηγεί προς τα πάνω τις αξίες των second-hand.
Γ) Προσδοκίες για ανάκαμψη παρέχουν στήριξη στις αξίες των δεξαμενόπλοιων: Η Drewry αναμένει η ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου να επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα τους επόμενους 18 μήνες λόγω της πορείας των εμβολιασμών και της γενικότερης οικονομικής ανάκαμψης.
Δ) Η επιστροφή του Ιράν στη διεθνή πετρελαϊκή αγορά: Η αναμενόμενη επίλυση των διαφορών Ουάσιγκτον-Τεχεράνης θα σηματοδοτήσει την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου του Ιράν, η οποία θα επιφέρει μείωση των τιμών πετρελαίου και συνεπώς αύξηση της ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ