
Σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry αναφέρει ότι, με τα κέρδη και τις αποδόσεις των μετοχών των επενδυτών στους κλάδους των containerships και bulk carriers να αυξάνονται, οι προσδοκίες για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων αναπτερώνονται. Σε αντίθεση βέβαια με τα containerships και τα bulkers, η ανάκαμψη των δεξαμενόπλοιων επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, με τη ζήτηση να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο.
Στην τελευταία του έκθεση, ο OPEC αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο θα αυξηθεί κατά 5,95 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2021, ενώ η αντίστοιχη αύξηση το 2022 θα είναι της τάξης των 3,28 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Από την πλευρά της, η ΙΕΑ εκτιμά ότι η ζήτηση θα ανακάμψει φέτος στα 96,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα από τα 90,8 εκατ. βαρέλια/ημέρα το 2020, ενώ για το 2022 αναμένει η ζήτηση να σκαρφαλώσει στα 99,3 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
H μείωση της παραγωγής του OPEC κατά 10 εκατ. βαρέλια/ημέρα που αποφασίστηκε τον Μάιο του 2020 σε συνδυασμό με τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν τα διυλιστήρια εν μέσω πανδημίας εξακολουθούν να επιδρούν αρνητικά για την απόδοση της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων, τονίζει η Drewry.
Oι ναύλοι για όλους τους τύπους των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται υπό πίεση, με την προσφορά σε σημαντικά λιμάνια φόρτωσης να ξεπερνά τη ζήτηση, αυξάνοντας τη διαπραγματευτική ισχύ των ναυλωτών. Τόσο το Q1 όσο και το Q2 οι ναύλοι παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, εξέλιξη που αντανακλάται και στα οικονομικά διαχειριστριών εταιρειών δεξαμενόπλοιων.
Κατά την Drewry, η άνοδος της τιμής του πετρελαίου κατά 29% φέτος αποτελεί θετική ένδειξη, καθώς συνιστά απόρροια της αυξημένης κατανάλωσης και συνεπώς των εμπορευματικών ροών.
Από τις αρχές του έτους, σημαντικοί δείκτες, όπως ο S&P 500, o Νasdaq και ο Dow Jones, καταγράφουν σημαντικά κέρδη, ενώ και οι μετοχές των εταιρειών δεξαμενόπλοιων κατέγραψαν άνοδο το α΄ εξάμηνο λόγω της αισιοδοξίας για την πορεία της ζήτησης. Η ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα είχε ως απόρροια οι εν λόγω μετοχές να υποχωρήσουν τον Ιούλιο και τον Ιούνιο.
Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, οι αξίες των δεξαμενόπλοιων έχουν αυξηθεί εντός του 2021, με την Drewry να αναγνωρίζει τους παρακάτω λόγους για την εξέλιξη αυτή:
Α) Ισχυρή διαπραγματευτική ισχύς των ναυπηγείων: Το γεγονός ότι στις άλλες επιμέρους ναυτιλιακές αγορές οι παραγγελίες είναι σε υψηλά επίπεδα ωθεί τα ναυπηγεία σε αύξηση των τιμών. Ενδεικτικά, η αξία ενός VLCC έχει αυξηθεί κατά 16% από τον Δεκέμβριο του 2020 έως τον Ιούλιο του 2021.
Β) Η αύξηση των αξιών νεότευκτων και των τιμών διάλυσης οδηγεί προς τα πάνω τις αξίες των second-hand.
Γ) Προσδοκίες για ανάκαμψη παρέχουν στήριξη στις αξίες των δεξαμενόπλοιων: Η Drewry αναμένει η ζήτηση για παράγωγα πετρελαίου να επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα τους επόμενους 18 μήνες λόγω της πορείας των εμβολιασμών και της γενικότερης οικονομικής ανάκαμψης.
Δ) Η επιστροφή του Ιράν στη διεθνή πετρελαϊκή αγορά: Η αναμενόμενη επίλυση των διαφορών Ουάσιγκτον-Τεχεράνης θα σηματοδοτήσει την αύξηση της παραγωγής πετρελαίου του Ιράν, η οποία θα επιφέρει μείωση των τιμών πετρελαίου και συνεπώς αύξηση της ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ