
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ εκκίνησε μια διαγωνιστική διαδικασία προκειμένου να επιλέξει τους μισθωτές για τη νέα λιμενική περιοχή που θα δημιουργηθεί εντός των ορίων του πολωνικού λιμένα στον Κόλπο του Γκντανσκ. Σχεδόν έναν χρόνο μετά, η επιτροπή αξιολόγησης των κατατεθειμένων προσφορών ανακοίνωσε την ανάθεση της μίσθωσης στην DCT Gdańsk S.A., το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας κατέχουν η PSA (40%), το Πολωνικό Ταμείο Ανάπτυξης (30%) και το IFM Global Infrastructure Fund (30%).
Το DCT Gdańsk αποτελεί το μεγαλύτερο τερματικό διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στη Βαλτική. Από την αρχή της λειτουργίας του, το 2007, δύο προβλήτες βαθέων υδάτων έχουν κατασκευαστεί (η Τ1 το 2007 και η Τ2 το 2016), των οποίων η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 3 εκατ. TEUs. Μάλιστα, πλέον (2020), το τερματικό DCT Gdańsk συγκαταλέγεται μεταξύ των 15 μεγαλύτερων τερματικών εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η κατασκευή του νέου τερματικού με την ονομασία «Baltic Hub 3», η χωρητικότητα του οποίου θα φτάσει το 1,5 εκατ. TEUs, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα του λιμένα του Γκντανσκ στα 4,5 εκατ. TEUs, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη μελλοντική πορεία του λιμένα.
Η επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ η νέα προβλήτα θα έχει μήκος 717 μ. και βάθος 18 μ., ενώ η περιοχή στοιβασίας θα εκτείνεται σε μια ζώνη 36 εκταρίων. Επιπροσθέτως, στο κόστος της επένδυσης περιλαμβάνεται και η αγορά επτά γερανογεφυρών, ικανών να εξυπηρετήσουν τα μεγαλύτερα containerships του κόσμου, καθώς και είκοσι ημι-αυτοματοποιημένων γερανών Rail Mounted Gantry για την αποθήκευση των εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή στοιβασίας. Η διαχείριση των εν λόγω γερανών θα γίνεται εξ αποστάσεως, γεγονός που θα επιτρέψει τη διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου, αποτελεσματικότερου και πιο άνετου εργασιακού περιβάλλοντος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η κατασκευή του τερματικού αναμένεται να ξεκινήσει κατά το β΄ τρίμηνο του 2022, ενώ, βάσει των πρώτων εκτιμήσεων, το Baltic Hub 3 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα μέσα του 2024. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, το DCT Gdańsk θα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά στην Ευρώπη σε όρους διαθέσιμης χωρητικότητας, καθιστώντας το ικανό να εξυπηρετεί και να υποστηρίζει τη γοργά αναπτυσσόμενη οικονομία της Πολωνίας καθώς και τις περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και των βαλτικών χωρών.
Φωτό:portgdansk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ