
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ εκκίνησε μια διαγωνιστική διαδικασία προκειμένου να επιλέξει τους μισθωτές για τη νέα λιμενική περιοχή που θα δημιουργηθεί εντός των ορίων του πολωνικού λιμένα στον Κόλπο του Γκντανσκ. Σχεδόν έναν χρόνο μετά, η επιτροπή αξιολόγησης των κατατεθειμένων προσφορών ανακοίνωσε την ανάθεση της μίσθωσης στην DCT Gdańsk S.A., το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας κατέχουν η PSA (40%), το Πολωνικό Ταμείο Ανάπτυξης (30%) και το IFM Global Infrastructure Fund (30%).
Το DCT Gdańsk αποτελεί το μεγαλύτερο τερματικό διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στη Βαλτική. Από την αρχή της λειτουργίας του, το 2007, δύο προβλήτες βαθέων υδάτων έχουν κατασκευαστεί (η Τ1 το 2007 και η Τ2 το 2016), των οποίων η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 3 εκατ. TEUs. Μάλιστα, πλέον (2020), το τερματικό DCT Gdańsk συγκαταλέγεται μεταξύ των 15 μεγαλύτερων τερματικών εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η κατασκευή του νέου τερματικού με την ονομασία «Baltic Hub 3», η χωρητικότητα του οποίου θα φτάσει το 1,5 εκατ. TEUs, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα του λιμένα του Γκντανσκ στα 4,5 εκατ. TEUs, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη μελλοντική πορεία του λιμένα.
Η επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ η νέα προβλήτα θα έχει μήκος 717 μ. και βάθος 18 μ., ενώ η περιοχή στοιβασίας θα εκτείνεται σε μια ζώνη 36 εκταρίων. Επιπροσθέτως, στο κόστος της επένδυσης περιλαμβάνεται και η αγορά επτά γερανογεφυρών, ικανών να εξυπηρετήσουν τα μεγαλύτερα containerships του κόσμου, καθώς και είκοσι ημι-αυτοματοποιημένων γερανών Rail Mounted Gantry για την αποθήκευση των εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή στοιβασίας. Η διαχείριση των εν λόγω γερανών θα γίνεται εξ αποστάσεως, γεγονός που θα επιτρέψει τη διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου, αποτελεσματικότερου και πιο άνετου εργασιακού περιβάλλοντος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η κατασκευή του τερματικού αναμένεται να ξεκινήσει κατά το β΄ τρίμηνο του 2022, ενώ, βάσει των πρώτων εκτιμήσεων, το Baltic Hub 3 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα μέσα του 2024. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, το DCT Gdańsk θα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά στην Ευρώπη σε όρους διαθέσιμης χωρητικότητας, καθιστώντας το ικανό να εξυπηρετεί και να υποστηρίζει τη γοργά αναπτυσσόμενη οικονομία της Πολωνίας καθώς και τις περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και των βαλτικών χωρών.
Φωτό:portgdansk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ