
Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Λιμενική Αρχή του Γκντανσκ εκκίνησε μια διαγωνιστική διαδικασία προκειμένου να επιλέξει τους μισθωτές για τη νέα λιμενική περιοχή που θα δημιουργηθεί εντός των ορίων του πολωνικού λιμένα στον Κόλπο του Γκντανσκ. Σχεδόν έναν χρόνο μετά, η επιτροπή αξιολόγησης των κατατεθειμένων προσφορών ανακοίνωσε την ανάθεση της μίσθωσης στην DCT Gdańsk S.A., το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας κατέχουν η PSA (40%), το Πολωνικό Ταμείο Ανάπτυξης (30%) και το IFM Global Infrastructure Fund (30%).
Το DCT Gdańsk αποτελεί το μεγαλύτερο τερματικό διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στη Βαλτική. Από την αρχή της λειτουργίας του, το 2007, δύο προβλήτες βαθέων υδάτων έχουν κατασκευαστεί (η Τ1 το 2007 και η Τ2 το 2016), των οποίων η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 3 εκατ. TEUs. Μάλιστα, πλέον (2020), το τερματικό DCT Gdańsk συγκαταλέγεται μεταξύ των 15 μεγαλύτερων τερματικών εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η κατασκευή του νέου τερματικού με την ονομασία «Baltic Hub 3», η χωρητικότητα του οποίου θα φτάσει το 1,5 εκατ. TEUs, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα του λιμένα του Γκντανσκ στα 4,5 εκατ. TEUs, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη μελλοντική πορεία του λιμένα.
Η επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ, ενώ η νέα προβλήτα θα έχει μήκος 717 μ. και βάθος 18 μ., ενώ η περιοχή στοιβασίας θα εκτείνεται σε μια ζώνη 36 εκταρίων. Επιπροσθέτως, στο κόστος της επένδυσης περιλαμβάνεται και η αγορά επτά γερανογεφυρών, ικανών να εξυπηρετήσουν τα μεγαλύτερα containerships του κόσμου, καθώς και είκοσι ημι-αυτοματοποιημένων γερανών Rail Mounted Gantry για την αποθήκευση των εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή στοιβασίας. Η διαχείριση των εν λόγω γερανών θα γίνεται εξ αποστάσεως, γεγονός που θα επιτρέψει τη διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου, αποτελεσματικότερου και πιο άνετου εργασιακού περιβάλλοντος καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Η κατασκευή του τερματικού αναμένεται να ξεκινήσει κατά το β΄ τρίμηνο του 2022, ενώ, βάσει των πρώτων εκτιμήσεων, το Baltic Hub 3 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα μέσα του 2024. Όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, το DCT Gdańsk θα αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τερματικά στην Ευρώπη σε όρους διαθέσιμης χωρητικότητας, καθιστώντας το ικανό να εξυπηρετεί και να υποστηρίζει τη γοργά αναπτυσσόμενη οικονομία της Πολωνίας καθώς και τις περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και των βαλτικών χωρών.
Φωτό:portgdansk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ