
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στις παραγγελίες από την Κίνα από εταιρείες λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, οι οποίες προσπαθούν να καλύψουν τις εποχικά αυξημένες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Το φαινόμενο αυτό συντελεί στην περαιτέρω αύξηση της πίεσης στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Ταυτόχρονα, στο κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η επιτάχυνση της μετάδοσης της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19, έχει οδηγήσει σε συμφόρηση στους λιμένες του πλανήτη. Εκτός αυτών, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που έπληξαν τη νότια ακτογραμμή της Κίνας στα τέλη Ιουλίου και στις αρχές Αυγούστου, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το παρόν πλαίσιο ελλιπούς προσφοράς στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Ως εκ τούτου, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου, μήκους 40 ποδιών, στη διαδρομή που ενώνει Κίνα και ΗΠΑ έχει φτάσει σε νέα ρεκόρ, αγγίζοντας τα $20.000. Σημειώνεται, πως οι τιμές αυτές σηματοδοτούν αύξηση άνω του 500% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, το αντίστοιχο κόστος στη διαδρομή μεταξύ Κίνας και Ευρώπης είναι σχεδόν $14.000.
Επιπλέον, η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει και στην αύξηση των ναύλων στη συγκεκριμένη διαδρομή, ωθώντας πλοιοκτήτες να εγκαταλείπουν τις λιγότερο επικερδείς διαδρομές. Με την ίδια λογική λειτουργούν και κάποιοι μεταφορείς, μειώνοντας τον όγκο εμπορίου σε λιγότερο προσοδοφόρα routes.
Τέλος, ενώ το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει «μεγαλώσει» σημαντικά τους τελευταίους μήνες, λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση των νεότευκτων, η προσφορά δεν αναμένεται να αλλάξει σημαντικά μέχρι το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ