
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το τελευταίο διάστημα έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στις παραγγελίες από την Κίνα από εταιρείες λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, οι οποίες προσπαθούν να καλύψουν τις εποχικά αυξημένες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Το φαινόμενο αυτό συντελεί στην περαιτέρω αύξηση της πίεσης στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Ταυτόχρονα, στο κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η επιτάχυνση της μετάδοσης της μετάλλαξης Δέλτα της Covid-19, έχει οδηγήσει σε συμφόρηση στους λιμένες του πλανήτη. Εκτός αυτών, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που έπληξαν τη νότια ακτογραμμή της Κίνας στα τέλη Ιουλίου και στις αρχές Αυγούστου, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το παρόν πλαίσιο ελλιπούς προσφοράς στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Ως εκ τούτου, το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου, μήκους 40 ποδιών, στη διαδρομή που ενώνει Κίνα και ΗΠΑ έχει φτάσει σε νέα ρεκόρ, αγγίζοντας τα $20.000. Σημειώνεται, πως οι τιμές αυτές σηματοδοτούν αύξηση άνω του 500% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, το αντίστοιχο κόστος στη διαδρομή μεταξύ Κίνας και Ευρώπης είναι σχεδόν $14.000.
Επιπλέον, η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει και στην αύξηση των ναύλων στη συγκεκριμένη διαδρομή, ωθώντας πλοιοκτήτες να εγκαταλείπουν τις λιγότερο επικερδείς διαδρομές. Με την ίδια λογική λειτουργούν και κάποιοι μεταφορείς, μειώνοντας τον όγκο εμπορίου σε λιγότερο προσοδοφόρα routes.
Τέλος, ενώ το orderbook των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει «μεγαλώσει» σημαντικά τους τελευταίους μήνες, λόγω της καθυστέρησης στην παράδοση των νεότευκτων, η προσφορά δεν αναμένεται να αλλάξει σημαντικά μέχρι το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ