
Νέα μεγάλη άνοδο 31,5% σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Ιούνιο, διατηρώντας το ανοδικό μομέντουμ που ανέπτυξαν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων και την σταδιακή επιστροφή της παγκόσμιας οικονομίας στην κανονικότητα.
Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) υπογραμμίζοντας ότι, εξίσου σημαντική είναι η αύξηση χωρίς τα πετρελαιοειδή, η οποία διαμορφώθηκε στο 21,4%.
Όλα δείχνουν, σύμφωνα με τον ΠΣΕ, πως -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- η ανοδική πορεία θα συνεχισθεί και τους επόμενους μήνες, παρά τα προβλήματα που εξακολουθεί να προκαλεί η πανδημία στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες. Ταυτόχρονα, πηγή προβληματισμού εξακολουθεί να αποτελεί το εμπορικό έλλειμμα, το οποίο για ακόμη ένα μήνα αυξήθηκε κατά 37,5%.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, πολύ μεγάλη άνοδο καταγράφει η πορεία των εξαγωγών κατά το μήνα Ιούνιο του 2021, καθώς αυξήθηκαν κατά 810,8 εκατ. ευρώ ή κατά 31,5% και ανήλθαν σε 3,38 δισ. ευρώ έναντι 2,57 δισ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2020. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, η αύξηση είναι μικρότερη κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, καθώς ανήλθαν στα 2,52 δισ. ευρώ από 2,07 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 443,6 εκατ. ευρώ ή κατά 21,4%, γεγονός που επιβεβαιώνει τη μεγάλη σημασία που διαδραματίζει η σημαντικότατη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών πετρελαιοειδών και καυσίμων κατά 46,2%.
Άνοδος όμως καταγράφεται και στις εισαγωγές τον Ιούνιο του 2021 καθώς αυξήθηκαν κατά 1,4 δισ. ευρώ ή κατά 33,7% και ανήλθαν σε 5,37 δισ. ευρώ έναντι 4,02 δισ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2020. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αγαθών ανήλθαν στα 4,22 δισ. ευρώ από 3,45 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 770 εκατ. ευρώ ή κατά 22,3%.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε τον Ιούνιο του 2021 κατά 541,2 εκατ. ευρώ, ή κατά 37,5%, στα -1,98 δισ. ευρώ από -1,44 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα επίσης αυξήθηκε, στα -1,71 δισ. ευρώ από -1,38 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 326,5 εκατ. ευρώ ή κατά 23,7%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο μεγαλύτερο λιμάνι του Ιράν, έπειτα από ισχυρή…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ