
Νέα μεγάλη άνοδο 31,5% σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Ιούνιο, διατηρώντας το ανοδικό μομέντουμ που ανέπτυξαν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων και την σταδιακή επιστροφή της παγκόσμιας οικονομίας στην κανονικότητα.
Αυτό σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) υπογραμμίζοντας ότι, εξίσου σημαντική είναι η αύξηση χωρίς τα πετρελαιοειδή, η οποία διαμορφώθηκε στο 21,4%.
Όλα δείχνουν, σύμφωνα με τον ΠΣΕ, πως -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- η ανοδική πορεία θα συνεχισθεί και τους επόμενους μήνες, παρά τα προβλήματα που εξακολουθεί να προκαλεί η πανδημία στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες. Ταυτόχρονα, πηγή προβληματισμού εξακολουθεί να αποτελεί το εμπορικό έλλειμμα, το οποίο για ακόμη ένα μήνα αυξήθηκε κατά 37,5%.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, πολύ μεγάλη άνοδο καταγράφει η πορεία των εξαγωγών κατά το μήνα Ιούνιο του 2021, καθώς αυξήθηκαν κατά 810,8 εκατ. ευρώ ή κατά 31,5% και ανήλθαν σε 3,38 δισ. ευρώ έναντι 2,57 δισ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2020. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, η αύξηση είναι μικρότερη κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, καθώς ανήλθαν στα 2,52 δισ. ευρώ από 2,07 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 443,6 εκατ. ευρώ ή κατά 21,4%, γεγονός που επιβεβαιώνει τη μεγάλη σημασία που διαδραματίζει η σημαντικότατη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών πετρελαιοειδών και καυσίμων κατά 46,2%.
Άνοδος όμως καταγράφεται και στις εισαγωγές τον Ιούνιο του 2021 καθώς αυξήθηκαν κατά 1,4 δισ. ευρώ ή κατά 33,7% και ανήλθαν σε 5,37 δισ. ευρώ έναντι 4,02 δισ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του έτους 2020. Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, οι εισαγωγές αγαθών ανήλθαν στα 4,22 δισ. ευρώ από 3,45 δισ. ευρώ, δηλαδή αυξήθηκαν κατά 770 εκατ. ευρώ ή κατά 22,3%.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε τον Ιούνιο του 2021 κατά 541,2 εκατ. ευρώ, ή κατά 37,5%, στα -1,98 δισ. ευρώ από -1,44 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Χωρίς τα πετρελαιοειδή, το εμπορικό έλλειμμα επίσης αυξήθηκε, στα -1,71 δισ. ευρώ από -1,38 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 326,5 εκατ. ευρώ ή κατά 23,7%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ