
Καθώς οι μάσκες μιας χρήσης αποτελούν τον τελευταίο χρόνο αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, ένας νέος κίνδυνος για το θαλάσσιο περιβάλλον αναδύεται.
Μετά την ανακήρυξη της νόσου Covid-19 σε πανδημία από τον ΠΟΥ, οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο κατέστησαν υποχρεωτική τη χρήση μάσκας για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού. Η εξέλιξη αυτή έφερε μια εκτόξευση της παραγωγής μασκών μιας χρήσης και είναι
χαρακτηριστικό ότι τον Απρίλιο του 2020 η παραγωγική δυναμικότητα της Κίνας ημερησίως ανήλθε σε 450 εκατ. μάσκες. Παγκοσμίως το περασμένο έτος παρήχθησαν 52 δισ. μάσκες μιας χρήσης.
Έκθεση του οργανισμού θαλάσσιας διατήρησης OceansAsia αποκαλύπτει ότι το 2020 στους ωκεανούς κατέληξαν περί τις 1,56 δισ. μάσκες μιας χρήσης, αριθμός που δυστυχώς δεν προκαλεί πλέον εντύπωση δεδομένης της ανθρώπινης ασυνειδησίας για το περιβάλλον και το κλίμα γενικότερα. Στην έκθεση με τίτλο Masks on the Beach: The Impact of COVID-19 on Marine Plastic Pollution τονίζεται ότι ο όγκος αυτός μασκών θα χρειαστεί 450 χρόνια για να αποσυντεθεί απειλώντας άμεσα τη θαλάσσια πανίδα και το θαλάσσιο οικοσύστημα.
Ο Δρ. Teale Phelps Bondaroff, επικεφαλής ερευνών της OceansAsia σημειώνει ότι ο ανησυχητικός αυτός αριθμός είναι μόλις η κορυφή του παγόβουνου και τονίζει ότι «οι 4.680-6.240 τόνοι μασκών μιας χρήσης είναι μόλις ένα μέρος των εκτιμώμενων 8-12 εκατ. τόνων πλαστικών που καταλήγουν κάθε χρόνο στους ωκεανούς μας».
Καθώς η πανδημία κυριαρχεί στον πλανήτη και το 2021, μόνο αισιόδοξοι δεν μπορούμε να είμαστε ότι ο αριθμός αυτός των μασκών που θα καταλήξει στη θάλασσα θα μειωθεί. Βέβαια, εταιρείες και φορείς έχουν αναλάβει δράση για τον περιορισμό του σημαντικού αυτού ζητήματος, ωστόσο ο δρόμος για καθαρότερες θάλασσες είναι μακρύς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η λήξη της σχολικής χρονιάς στη Γαλλία κινδυνεύει σήμερα, Παρασκευή 4 Ιουλίου, να συνδυαστεί με την ταλαιπωρία όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν για τις διακοπές…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ