
Ένα αρχαίο ρωμαϊκό πλοίο το οποίο χρονολογείται από τον 2ο αιώνα π.Χ. ανακαλύφθηκε στη Μεσόγειο, στα ανοιχτά της ακτής της Σικελίας, κοντά στο Παλέρμο, όπως μεταδίδει το Euronews
Το πλοίο, το οποίο βρίσκεται σε βάθος 92 μέτρων κοντά στην Isola delle Femmine, είναι ένα από τα πολλά ναυάγια που βρέθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες από Ιταλούς ερευνητές. Οι εικόνες από τον τόπο του ναυαγίου, που ελήφθησαν από υποβρύχιο ρομπότ, δείχνουν ότι το πλοίο ήταν πλήρως φορτωμένο με αμφορείς, οι οποίοι πιθανότατα μετέφεραν κρασί.
Η ανακάλυψη χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα των τελευταίων ετών, ενώ η Περιφερειακή Ιταλική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ARPA) υπολόγισε ότι η ηλικία του πλοίου είναι άνω των 2.000 ετών.
«Βρήκαμε έναν αξιοσημείωτο αριθμό αμφορέων διαφορετικών μεγεθών και διαφορετικών σχημάτων. Αρχικώς εκτιμάται ότι χρονολογούνται από τον 2ο αιώνα π.Χ», δήλωσε ο Vincenzo Infantino, διευθυντής της ARPA στη Σικελία.
Οι αρχαιολόγοι ελπίζουν ότι το ναυάγιο θα ρίξει φως στην εμπορική δραστηριότητα της αρχαίας Ρώμης στη Μεσόγειο, όπου οι Ρωμαίοι εμπορεύονταν μπαχαρικά, κρασί, ελιές και άλλα προϊόντα από τη Βόρεια Αφρική, την Ισπανία, τη Γαλλία και τη Μέση Ανατολή. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο, η ιταλική αστυνομία σε συνδυασμό με ωκεανογραφικές υπηρεσίες, συνεργάζονται με απώτερο σκοπό όχι μόνο την καταγραφή αρχαίων ναυαγίων αλλά και την καταπολέμηση της παράνομης πώλησης αρχαίων τεχνουργημάτων στη μαύρη αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ