
H συνεχής αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στο Βιετνάμ παραλύει τις εφοδιαστικές αλυσίδες καθώς τίθενται σε εφαρμογή νέα περιοριστικά μέτρα.
Στο πλαίσιο αυτό πολλές εταιρείες του λιανικού εμπορίου έρχονται αντιμέτωπες με σοβαρές ελλείψεις στη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας καθώς ουσιαστικά τα πλοία δεν προσεγγίζουν τα λιμάνια του Βιετνάμ. Την ίδια ώρα, τα γνωστά προβλήματα στα λιμάνια όπως η έλλειψη αποθηκευτικού χώρου και άδειων εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν να υφίστανται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Νike η οποία, σύμφωνα με έκθεση της S&P Global Market Intelligence, είναι πολύ πιθανό το προσεχές διάστημα να ξεμείνει από αποθέματα αθλητικών παπουτσιών που κατασκευάζονται στο Βιετνάμ. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο προμηθευτές της Νike στο Βιετνάμ οι Chang Shin Vietnam Co. και Pou Chen Corp. έχουν αναστείλει την παραγωγή τους εν μέσω ραγδαίας εξάπλωση της πανδημίας.
Σύμφωνα με ανάλυση της S&P Global Market Intelligence, το Βιετνάμ ήταν υπεύθυνο για το 49% των αμερικανικών διά θαλάσσης εισαγωγών προϊόντων της Nike το β’ τρίμηνο του 2021.
Υψηλόβαθμο στέλεχος της Nike σημειώνει στο CNBC ότι η ασφάλεια και η υγεία των εργαζομένων της εταιρείας και των προμηθευτών της αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα.
Μάλιστα ερωτηματικό παραμένει το πως θα εξελιχθεί η κατάσταση καθώς αναμένεται αύξηση των παραγγελιών λιανικής ενώ πλησιάζει το άνοιγμα των σχολείων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ