
Στο εβδομαδιαίο της report, η Gibson Shipbrokers εστιάζει στη συμφωνία του OPEC+ και στο πώς ενδέχεται να επηρεάσει τα δεξαμενόπλοια. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου οι συνομιλίες των κρατών-μελών του OPEC+ για την παραγωγή ήταν άκαρπες, με τα ΗΑΕ να διαφωνούν και να σημειώνουν ότι η γραμμή βάσης της παραγωγής ήταν πολύ χαμηλή. Εν τέλει, συμφωνήθηκε η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα για κάθε μήνα μεταξύ Αυγούστου και Δεκεμβρίου, δίνοντας έτσι μια ελπίδα για σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Με τα νέα αυτά επίπεδα παραγωγής το 2021, η συνολική παραγωγή πετρελαίου θα έχει αυξηθεί κατά 2 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Το σχέδιο για την παραγωγή του 2022 δεν έχει ακόμη καθοριστεί, με την Gibson να σημειώνει ότι μετά τον Δεκέμβριο θα πρέπει να αναπληρωθούν περικοπές ύψους 3,8 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Για τη ζήτηση πετρελαίου το 2022, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν η πανδημία και η πορεία των εμβολιασμών. Από την πλευρά της προσφοράς, σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος της αύξησης της παραγωγής από Ιράν και Βενεζουέλα αλλά και από μη μέλη του OPEC+, καθώς και η άρση ή μη ορισμένων κυρώσεων.
Η συμφωνία του OPEC+ ορίζει ότι τα ΗΑΕ, τα οποία έχουν επενδύσει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικής τους δυναμικότητας, θα ενισχύσουν την παραγωγή τους κατά 332.000 βαρέλια/ημέρα τον Μάιο του 2022. Την ίδια ώρα, Ρωσία και Σαουδική Αραβία θα αυξήσουν την παραγωγή τους κατά 500.000 βαρέλια/ημέρα, σε συμφωνία με τη γραμμή βάσης τους, ενώ οι αντίστοιχες αυξήσεις από Κουβέιτ και Ιράκ θα αγγίξουν τα 150.000 βαρέλια/ημέρα.
H Gibson στην έκθεσή της αναφέρει ότι, παρά την αύξηση της παραγωγής, ο OPEC+ είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρει να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Ιούνιο η παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ άγγιξε τα 40,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα, η οποία υπολειπόταν της ζήτησης κατά 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με την ΙΕΑ, η οποία τονίζει ότι πολλά μέλη του OPEC+ ενδεχομένως να μην καταφέρουν να αυξήσουν την παραγωγή τους. Ενδεικτικά, η Ρωσία δεν κατάφερε ποτέ να αγγίξει το baseline των 11 εκατ. βαρελιών/ημέρα και ο υψηλότερος αριθμός παραγωγής σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2018 (10,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα). Αντίστοιχες πιέσεις δέχονται η Ανγκόλα και η Νιγηρία τα τελευταία χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+ μόνο αισιοδοξία φέρνει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταλήγει η Gibson. Mε δεδομένη την αύξηση της παραγωγής από τα κράτη-μέλη, η ανάκαμψη για τα μεγαλύτερα μεγέθη, αν και σταδιακή, φαντάζει πιθανή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ