
Στο εβδομαδιαίο της report, η Gibson Shipbrokers εστιάζει στη συμφωνία του OPEC+ και στο πώς ενδέχεται να επηρεάσει τα δεξαμενόπλοια. Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιουλίου οι συνομιλίες των κρατών-μελών του OPEC+ για την παραγωγή ήταν άκαρπες, με τα ΗΑΕ να διαφωνούν και να σημειώνουν ότι η γραμμή βάσης της παραγωγής ήταν πολύ χαμηλή. Εν τέλει, συμφωνήθηκε η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά 400.000 βαρέλια/ημέρα για κάθε μήνα μεταξύ Αυγούστου και Δεκεμβρίου, δίνοντας έτσι μια ελπίδα για σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Με τα νέα αυτά επίπεδα παραγωγής το 2021, η συνολική παραγωγή πετρελαίου θα έχει αυξηθεί κατά 2 εκατ. βαρέλια/ημέρα. Το σχέδιο για την παραγωγή του 2022 δεν έχει ακόμη καθοριστεί, με την Gibson να σημειώνει ότι μετά τον Δεκέμβριο θα πρέπει να αναπληρωθούν περικοπές ύψους 3,8 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Για τη ζήτηση πετρελαίου το 2022, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν η πανδημία και η πορεία των εμβολιασμών. Από την πλευρά της προσφοράς, σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος της αύξησης της παραγωγής από Ιράν και Βενεζουέλα αλλά και από μη μέλη του OPEC+, καθώς και η άρση ή μη ορισμένων κυρώσεων.
Η συμφωνία του OPEC+ ορίζει ότι τα ΗΑΕ, τα οποία έχουν επενδύσει σημαντικά στην αύξηση της παραγωγικής τους δυναμικότητας, θα ενισχύσουν την παραγωγή τους κατά 332.000 βαρέλια/ημέρα τον Μάιο του 2022. Την ίδια ώρα, Ρωσία και Σαουδική Αραβία θα αυξήσουν την παραγωγή τους κατά 500.000 βαρέλια/ημέρα, σε συμφωνία με τη γραμμή βάσης τους, ενώ οι αντίστοιχες αυξήσεις από Κουβέιτ και Ιράκ θα αγγίξουν τα 150.000 βαρέλια/ημέρα.
H Gibson στην έκθεσή της αναφέρει ότι, παρά την αύξηση της παραγωγής, ο OPEC+ είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρει να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περασμένο Ιούνιο η παραγωγή πετρελαίου του OPEC+ άγγιξε τα 40,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα, η οποία υπολειπόταν της ζήτησης κατά 1,4 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με την ΙΕΑ, η οποία τονίζει ότι πολλά μέλη του OPEC+ ενδεχομένως να μην καταφέρουν να αυξήσουν την παραγωγή τους. Ενδεικτικά, η Ρωσία δεν κατάφερε ποτέ να αγγίξει το baseline των 11 εκατ. βαρελιών/ημέρα και ο υψηλότερος αριθμός παραγωγής σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2018 (10,6 εκατ. βαρέλια/ημέρα). Αντίστοιχες πιέσεις δέχονται η Ανγκόλα και η Νιγηρία τα τελευταία χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση της παραγωγής πετρελαίου από τον OPEC+ μόνο αισιοδοξία φέρνει στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καταλήγει η Gibson. Mε δεδομένη την αύξηση της παραγωγής από τα κράτη-μέλη, η ανάκαμψη για τα μεγαλύτερα μεγέθη, αν και σταδιακή, φαντάζει πιθανή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ