
Η Ιαπωνία στοχεύει να μειώσει την εξάρτησή της από τα ορυκτά καύσιμα έως το 2030. Ειδικότερα, αναμένονται σημαντικές μειώσεις στα επίπεδα κατανάλωσης άνθρακα και LNG. Τη θέση τους στην «αλυσίδα» ενέργειας της χώρας θα λάβουν σε μεγάλο βαθμό οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η πυρηνική ενέργεια.
Η Ιαπωνία αποτέλεσε τον μεγαλύτερο εισαγωγέα LNG το πρώτο εξάμηνο του 2021, με τις εισαγωγές της να αντιπροσωπεύουν παραπάνω από το ένα πέμπτο των συνολικών παγκοσμίως. Ειδικότερα, η ασιατική χώρα εισήγαγε περισσότερους από 40 εκατ. τόνους LNG.
Επιπλέον, βάσει του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), το 2019, η Ιαπωνία ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος εισαγωγέας θερμικού άνθρακα παγκοσμίως. Εκτός αυτού, το 88% της συνολικής παροχής πρωτογενούς ενέργειας της χώρας, για το 2019, προήλθε από ορυκτά καύσιμα.
Πάντως, ο IEA αναφέρει ακόμη ότι η Ιαπωνία έχει κάνει σημαντική πρόοδο στο να επιτύχει το όραμά της για ένα βιώσιμο ενεργειακό μείγμα. Άλλωστε, οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της χώρας έχουν ήδη κορυφωθεί από το 2013, όταν αναγκάστηκε να καλύψει άμεσα τις ενεργειακές της ανάγκες μέσω ορυκτών καυσίμων. Η ανάγκη αυτή παρουσιάστηκε μετά την προσωρινή διακοπή λειτουργίας όλων των πυρηνικών της εγκαταστάσεων, στον απόηχο του ατυχήματος στη Fukushima.
Έως το ατύχημα του 2011, η ασιατική χώρα κάλυπτε περίπου το 30% των ενεργειακών της αναγκών μέσω της πυρηνικής ενέργειας. Στους ενεργειακούς στόχους της έως το 2030, η πυρηνική ενέργεια αναμένεται να καλύψει ένα ποσοστό της τάξεως του 20%. Σημειώνεται πως δεκαέξι αντιδραστήρες αναμένουν έγκριση επανεκκίνησης και δύο βρίσκονται υπό κατασκευή.
Επιπροσθέτως, το σχέδιο της χώρας είναι η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 46%, σε σχέση με τα επίπεδα του 2013, έως το 2030. Γενικότερος στόχος της Ιαπωνίας είναι να καταστεί ανθρακικά ουδέτερη έως το 2050, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση τον Οκτώβριο του 2020.
Το 2030, ο άνθρακας αναμένεται να αποτελεί το 19% (32% το 2019) του ενεργειακού μείγματος της χώρας, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας το 36-38%, το LNG το 20% (37% το 2019) και η πυρηνική ενέργεια το 20-22%.
Το πόσο ισχυρά θα επηρεαστεί η ναυτιλία από το σχέδιο της Ιαπωνίας δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο. Πιθανώς ο αντίκτυπος να είναι αρνητικός, καθώς η ασιατική χώρα, λόγω των λιγοστών φυσικών πόρων της, αποτελεί σημαντικό εισαγωγέα ορυκτών καυσίμων.
Φωτό: Franck Robichon/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ