
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ψήφισε την απαγόρευση πώλησης οχημάτων που θα χρησιμοποιούν βενζίνη ή ντίζελ έως το έτος 2035, για να αλλάξει τον ενεργειακό πίνακα στις μεταφορές της Γηραιάς Ηπείρου.
Οι προτάσεις της Επιτροπής πρέπει να εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτού καταστούν νόμοι ‒ και οι εκθέσεις δείχνουν ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αντίσταση από τα κράτη-μέλη.
Η διεθνής κοινότητα μεταβαίνει σταδιακά από τα ορυκτά καύσιμα σε φιλικές προς το περιβάλλον πηγές και προς το παρόν η στρατηγική είναι να ενθαρρύνει την αγορά είτε υβριδικών (που λειτουργούν τόσο με ηλεκτρικό ρεύμα όσο και με βενζίνη) είτε πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Επιτροπή πρότεινε μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 από τα τρέχοντα επίπεδα έως το 2030, αυξάνοντας το ποσοστό στο 100% έως το 2035, κάτι που θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση μη ηλεκτρικών οχημάτων εντός των 27 κρατών-μελών της ΕΕ.
Η Adina-Ioana Vălean, επίτροπος της ΕΕ για τις μεταφορές, δήλωσε ότι τα μέτρα θα «δημιουργήσουν μια αγορά βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσουν τη σωστή υποδομή για τη διασφάλιση της ευρείας απορρόφησης οχημάτων και σκαφών μηδενικών εκπομπών. Είναι μια ευκαιρία η ΕΕ να καταστεί ηγετική αγορά τεχνολογιών αιχμής».
Ο στόχος του 2035 είναι απαραίτητος, καθώς τα αυτοκίνητα πιστεύεται ότι διαρκούν το πολύ 15 χρόνια, έτσι ώστε από το 2050 μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Μια έκθεση που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα της Μαδρίτης El País εξήγησε ότι «η Επιτροπή είναι ευθυγραμμισμένη με αυτό που είχαν ήδη προτείνει ορισμένες χώρες και με αυτό που έθεσαν πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες στο τραπέζι σχετικά με τις προτιμήσεις που δείχνουν οι καταναλωτές σε μεγάλο βαθμό».
Η ισπανική ανάλυση διευκρινίζει επίσης ότι «το μέτρο είναι ένα μήνυμα προς τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να επιταχύνουν τη μετατροπή τους προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μια προειδοποίηση προς ξένες εταιρείες να αλλάξουν, εάν θέλουν να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη».
Αρκετές μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων, όπως οι Bentley, Ford, Opel, Vauxhall και Volvo, έχουν ήδη σκιαγραφήσει σχέδια για μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικούς στόλους στην Ευρώπη έως το 2030.
Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνουν επίσης νομοθεσία για την ενίσχυση της υποδομής που απαιτείται για τη μαζική χρήση EV «σύμφωνα με τις πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών».
Αυτό περιλαμβάνει την απαίτηση, έως το 2025, τα κράτη-μέλη να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε μεγάλους δρόμους σε διαστήματα όχι περισσότερο από 60 km για EV μπαταρίας και 150 km (93 μίλια) για EV κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.
Φωτό: YNA/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ