
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ψήφισε την απαγόρευση πώλησης οχημάτων που θα χρησιμοποιούν βενζίνη ή ντίζελ έως το έτος 2035, για να αλλάξει τον ενεργειακό πίνακα στις μεταφορές της Γηραιάς Ηπείρου.
Οι προτάσεις της Επιτροπής πρέπει να εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτού καταστούν νόμοι ‒ και οι εκθέσεις δείχνουν ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αντίσταση από τα κράτη-μέλη.
Η διεθνής κοινότητα μεταβαίνει σταδιακά από τα ορυκτά καύσιμα σε φιλικές προς το περιβάλλον πηγές και προς το παρόν η στρατηγική είναι να ενθαρρύνει την αγορά είτε υβριδικών (που λειτουργούν τόσο με ηλεκτρικό ρεύμα όσο και με βενζίνη) είτε πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Επιτροπή πρότεινε μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 από τα τρέχοντα επίπεδα έως το 2030, αυξάνοντας το ποσοστό στο 100% έως το 2035, κάτι που θα καθιστούσε αδύνατη την πώληση μη ηλεκτρικών οχημάτων εντός των 27 κρατών-μελών της ΕΕ.
Η Adina-Ioana Vălean, επίτροπος της ΕΕ για τις μεταφορές, δήλωσε ότι τα μέτρα θα «δημιουργήσουν μια αγορά βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσουν τη σωστή υποδομή για τη διασφάλιση της ευρείας απορρόφησης οχημάτων και σκαφών μηδενικών εκπομπών. Είναι μια ευκαιρία η ΕΕ να καταστεί ηγετική αγορά τεχνολογιών αιχμής».
Ο στόχος του 2035 είναι απαραίτητος, καθώς τα αυτοκίνητα πιστεύεται ότι διαρκούν το πολύ 15 χρόνια, έτσι ώστε από το 2050 μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπορούν να κυκλοφορήσουν στην αγορά.
Μια έκθεση που δημοσιεύτηκε από την εφημερίδα της Μαδρίτης El País εξήγησε ότι «η Επιτροπή είναι ευθυγραμμισμένη με αυτό που είχαν ήδη προτείνει ορισμένες χώρες και με αυτό που έθεσαν πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες στο τραπέζι σχετικά με τις προτιμήσεις που δείχνουν οι καταναλωτές σε μεγάλο βαθμό».
Η ισπανική ανάλυση διευκρινίζει επίσης ότι «το μέτρο είναι ένα μήνυμα προς τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να επιταχύνουν τη μετατροπή τους προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μια προειδοποίηση προς ξένες εταιρείες να αλλάξουν, εάν θέλουν να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη».
Αρκετές μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων, όπως οι Bentley, Ford, Opel, Vauxhall και Volvo, έχουν ήδη σκιαγραφήσει σχέδια για μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικούς στόλους στην Ευρώπη έως το 2030.
Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περιλαμβάνουν επίσης νομοθεσία για την ενίσχυση της υποδομής που απαιτείται για τη μαζική χρήση EV «σύμφωνα με τις πωλήσεις αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών».
Αυτό περιλαμβάνει την απαίτηση, έως το 2025, τα κράτη-μέλη να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε μεγάλους δρόμους σε διαστήματα όχι περισσότερο από 60 km για EV μπαταρίας και 150 km (93 μίλια) για EV κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.
Φωτό: YNA/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ