
Η εταιρεία Air Liquide, πρωτοπόρος στην ανάπτυξη του κλάδου αξιοποίησης του υδρογόνου, και το πλοίο «Energy Observer», το πρώτο στον κόσμο πειραματικό πλοίο κατανάλωσης υδρογόνου, ενισχύουν τη συνεργασία τους, με την Air Liquide να αναλαμβάνει την πλήρη υποστήριξη του «Energy Observer» για τα επόμενα τέσσερα χρόνια.
Όντας το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο πλοίο στον κόσμο και αποτελώντας παράλληλα πρεσβευτή των στόχων αειφόρου ανάπτυξης της Γαλλίας, το «Energy Observer» διερευνά νέες λύσεις και αναπτύσσει τεχνολογίες για την επιτάχυνση της οικολογικής μετάβασης.
Το υδρογόνο αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ενεργειακής αλυσίδας του «Energy Observer», το οποίο αξιοποιεί τρία είδη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ διαθέτει και μια πλήρη μονάδα παραγωγής υδρογόνου μέσω ηλεκτρόλυσης θαλασσινού νερού. Το πράσινο υδρογόνο που παράγει το πλοίο μπορεί να αποθηκεύσει μεγάλα ποσά ενέργειας, ενώ δεν παράγει καθόλου εκπομπές CO2 ή βλαβερών σωματιδίων. Η χρήση του υδρογόνου, σε συνδυασμό με τη χρήση μπαταριών για μικρό χρονικό διάστημα, έχει επιτρέψει στο «Energy Observer» να ταξιδεύει πλήρως αυτόνομα για τέσσερα χρόνια, διανύοντας περισσότερα από 75.000 χλμ. σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, περνώντας από τη Μεσόγειο, την Αρκτική, τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Το «Energy Observer» βρίσκεται πλέον σε νέα φάση ανάπτυξης, παρέχοντας καινοτόμες, βιώσιμες και αξιόπιστες ενεργειακές λύσεις, όπως το GEH₂, μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας κατανάλωσης υδρογόνου, η οποία χρησιμοποιήθηκε στην εκδήλωση «Paris de l’hydrogène», παράγοντας την απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια για τη φωταγώγηση του Πύργου του Άιφελ, με πράσινο υδρογόνο το οποίο παρείχε η Air Liquide. Η επέκταση της συνεργασίας μεταξύ Air Liquide και «Energy Observer» αποτελεί απόδειξη της κοινής φιλοδοξίας των δύο εταίρων και γίνεται στο πλαίσιο της δέσμευσης της Air Liquide για την επιτάχυνση της ανάπτυξης λύσεων που βασίζονται στο ανανεώσιμο υδρογόνο.
Φωτό: www.airliquide.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ