
To λιμάνι της Αμβέρσας, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε, συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία, παρά τη συνεχιζόμενη πανδημική κρίση. Ειδικότερα, κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, 120 εκατ. τόνοι φορτίου μεταφορτώθηκαν από το λιμάνι, σηματοδοτώντας μια αύξηση της τάξης του 5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Όσον αφορά τις διαφορετικές αγορές φορτίων που εξυπηρετεί το λιμάνι της Αμβέρσας, ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί το μόνο είδος φορτίου που σημειώνει συνεχείς αυξήσεις από το 2014 και έπειτα. Πιο συγκεκριμένα, κατά το α΄ εξάμηνο του 2021, η διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 4,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και κατά 3,9% σε σύγκριση με το 2019. Αντίστοιχα, η διαχείριση συμβατικών φορτίων χύδην αυξήθηκε κατά 41,2% σε σχέση με το 2020, φτάνοντας τα επίπεδα διαχείρισης των πρώτων έξι μηνών του 2019. Ανοδική τάση στη διαχείριση σημειώθηκε και για τα φορτία Ro-Ro, τα οποία αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με το α΄ μισό του 2020.
Οι μεταφορτώσεις ξηρού χύδην φορτίου αυξήθηκαν κατά 7,5%, ωστόσο υπήρξαν διακυμάνσεις, καθώς κάποια προϊόντα, όπως τα λιπάσματα, είναι εποχιακά. Τα υγρά χύδην φορτία αυξήθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2021 (1,3%), ωστόσο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 ήταν μειωμένα κατά 6,1%. Κατά τον Μάιο, ο όγκος διακίνησης καυσίμων ήταν ο υψηλότερος από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ενώ η μεταφόρτωση χημικών αυξήθηκε κατά 8,9% σε σύγκριση με το 2020. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η ζήτηση για χημικά αυξάνεται γοργά σε παγκόσμιο επίπεδο λόγω της ανάκαμψης της βιομηχανικής παραγωγής, ξεπερνώντας μάλιστα τα προ-πανδημικά επίπεδα.
Οι μεταφορτώσεις προς το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία κατέγραψαν επίσης θετική πορεία, γεγονός που οφείλεται στην επέκταση των συνδέσεων μεταξύ του λιμένα της Αμβέρσας και αυτών των δύο χωρών μετά το Brexit. Με την ετήσια ροή φορτίου να φτάνει περίπου τους 15 εκατ. τόνους, το ΗΒ αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο του λιμένα της Αμβέρσας. Η αποχώρηση του ΗΒ από την ΕΕ στις αρχές του έτους δημιούργησε πολλαπλές προκλήσεις λόγω της αυξημένης διοικητικής πολυπλοκότητας και των περισσότερων ελέγχων, που οδήγησαν με τη σειρά τους σε συμφόρηση, αυξημένους χρόνους μεταφοράς και υψηλότερα κόστη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της ροής αγαθών μεταξύ της ΕΕ και του ΗΒ. Παρά τις επιβαρυμένες συνθήκες, ωστόσο, το λιμάνι της Αμβέρσας κατέγραψε αύξηση στη συνολική διακίνηση φορτίων σε σύγκριση με το α΄ μισό του 2020, τόσο με το ΗΒ (11,1%) όσο και με την Ιρλανδία (12,1%).
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το Brexit, το λιμάνι της Αμβέρσας κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τις συνδέσεις με το ΗΒ και την Ιρλανδία, ούτως ώστε να επιτευχθεί η μετατόπιση των μεταφερόμενων φορτίων από τη Ro-Ro αγορά σε αυτήν των εμπορευματοκιβωτίων. Πέντε χρόνια μετά την ψηφοφορία για την αποχώρηση του ΗΒ από την ΕΕ, το λιμάνι της Αμβέρσας είναι πλέον συνδεδεμένο με δώδεκα βρετανικά και ιρλανδικά λιμάνια, ενώ μια ολοένα αυξανόμενη μερίδα Ιρλανδών εισαγωγέων και εξαγωγέων εγκαταλείπουν τη μεταφορά των φορτίων τους μέσω του ΗΒ και αντ’ αυτού επιλέγουν τις απευθείας θαλάσσιες συνδέσεις με την Ιρλανδία.
Ο διευθύνων σύμβουλος του λιμένα της Αμβέρσας σε δηλώσεις του επισήμανε πως, δεδομένων των προκλήσεων που θα δημιουργούσε το Brexit στη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ ΕΕ και ΗΒ, η σωστή προετοιμασία του λιμένα και η εστίαση στην ανάπτυξη ναυτιλιακών συνδέσεων τόσο με το ΗΒ όσο και με την Ιρλανδία έδωσαν τη δυνατότητα στο λιμάνι της Αμβέρσας να μετατρέψει τις αναδυόμενες προκλήσεις σε ευκαιρίες. Τα θετικά αποτελέσματα του α΄ εξαμήνου αναφορικά με τις μεταφορτώσεις εμπορευμάτων προς το ΗΒ και την Ιρλανδία πιστοποιούν αυτό το γεγονός, σημείωσε, ενώ συμπλήρωσε πως περισσότερο από ποτέ στόχος του λιμένα είναι να καταστεί η πύλη για τα εμπορεύματα μεταξύ της Ευρώπης και του ΗΒ αλλά και της Ιρλανδίας.
Φωτό: ΑΠΕ ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ