
Η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας περιορίστηκε στο 7,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, καθώς το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών πλήττει τα εργοστάσια και τα νέα ξεσπάσματα κρουσμάτων κορονοϊού επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες, δείγμα ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της κινεζικής οικονομίας ενδέχεται να κάνουν περισσότερα για να στηρίξουν την ανάπτυξη.
Οικονομολόγοι ανέμεναν ότι το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Κίνας (ΑΕΠ) θα παρουσίαζε αύξηση κατά 8,1% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου. Αυτό θα σηματοδοτούσε μια σημαντική επιβράδυνση από την αύξηση ρεκόρ κατά 18,3% την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, όταν ο ρυθμός ανάπτυξης σε ετήσια βάση ήταν εντυπωσιακός, μετά την πτώση που προκλήθηκε από τον Covid-19 το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο ανακάμπτει από το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενισχυμένη από τη σταθερή ζήτηση για τις εξαγωγές της, αλλά η ανάπτυξη αρχίζει να ασθμαίνει, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα επιβραδύνεται από το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και τις ελλείψεις προσφοράς, ενώ η αύξηση των κρουσμάτων έχει επίσης περιορίσει τη ζήτηση των καταναλωτών.
«Διατηρούμε την άποψή μας ότι η πτωτική πίεση στην ανάπτυξη πιθανότατα θα αυξηθεί στο εξάμηνο», ανέφεραν οι αναλυτές της Nomura, αναμένοντας ότι η ζήτηση θα υποχωρήσει και η ανάπτυξη των εξαγωγών θα εξασθενήσει, καθώς οι ανεπτυγμένες οικονομίες σταδιακά επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς, ενώ προειδοποιούν επίσης ότι η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών θα μειώσει την κατανάλωση.
Οι αναλυτές της Barclays υπολόγισαν ότι ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης των τελευταίων δύο ετών για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα ήταν 5,0-5,5%, πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, οπότε κινούνταν σε επίπεδα 6,0-6,5%.
Η Κίνα έχει θέσει ετήσιο στόχο οικονομικής ανάπτυξης άνω του 6% φέτος, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών, δίνοντας στους υπευθύνους χάραξης πολιτικής περισσότερο χώρο για να αντιμετωπίσουν τις αβεβαιότητες. Στη συνέχεια, η ανάπτυξη αναμένεται να μετριαστεί στο 5,5% το 2022, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ