
Η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας περιορίστηκε στο 7,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, καθώς το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών πλήττει τα εργοστάσια και τα νέα ξεσπάσματα κρουσμάτων κορονοϊού επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες, δείγμα ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της κινεζικής οικονομίας ενδέχεται να κάνουν περισσότερα για να στηρίξουν την ανάπτυξη.
Οικονομολόγοι ανέμεναν ότι το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Κίνας (ΑΕΠ) θα παρουσίαζε αύξηση κατά 8,1% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου. Αυτό θα σηματοδοτούσε μια σημαντική επιβράδυνση από την αύξηση ρεκόρ κατά 18,3% την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, όταν ο ρυθμός ανάπτυξης σε ετήσια βάση ήταν εντυπωσιακός, μετά την πτώση που προκλήθηκε από τον Covid-19 το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο ανακάμπτει από το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενισχυμένη από τη σταθερή ζήτηση για τις εξαγωγές της, αλλά η ανάπτυξη αρχίζει να ασθμαίνει, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα επιβραδύνεται από το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και τις ελλείψεις προσφοράς, ενώ η αύξηση των κρουσμάτων έχει επίσης περιορίσει τη ζήτηση των καταναλωτών.
«Διατηρούμε την άποψή μας ότι η πτωτική πίεση στην ανάπτυξη πιθανότατα θα αυξηθεί στο εξάμηνο», ανέφεραν οι αναλυτές της Nomura, αναμένοντας ότι η ζήτηση θα υποχωρήσει και η ανάπτυξη των εξαγωγών θα εξασθενήσει, καθώς οι ανεπτυγμένες οικονομίες σταδιακά επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς, ενώ προειδοποιούν επίσης ότι η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών θα μειώσει την κατανάλωση.
Οι αναλυτές της Barclays υπολόγισαν ότι ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης των τελευταίων δύο ετών για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα ήταν 5,0-5,5%, πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, οπότε κινούνταν σε επίπεδα 6,0-6,5%.
Η Κίνα έχει θέσει ετήσιο στόχο οικονομικής ανάπτυξης άνω του 6% φέτος, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών, δίνοντας στους υπευθύνους χάραξης πολιτικής περισσότερο χώρο για να αντιμετωπίσουν τις αβεβαιότητες. Στη συνέχεια, η ανάπτυξη αναμένεται να μετριαστεί στο 5,5% το 2022, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ