
Η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας περιορίστηκε στο 7,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2021, καθώς το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών πλήττει τα εργοστάσια και τα νέα ξεσπάσματα κρουσμάτων κορονοϊού επηρεάζουν τις καταναλωτικές δαπάνες, δείγμα ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της κινεζικής οικονομίας ενδέχεται να κάνουν περισσότερα για να στηρίξουν την ανάπτυξη.
Οικονομολόγοι ανέμεναν ότι το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Κίνας (ΑΕΠ) θα παρουσίαζε αύξηση κατά 8,1% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου. Αυτό θα σηματοδοτούσε μια σημαντική επιβράδυνση από την αύξηση ρεκόρ κατά 18,3% την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, όταν ο ρυθμός ανάπτυξης σε ετήσια βάση ήταν εντυπωσιακός, μετά την πτώση που προκλήθηκε από τον Covid-19 το πρώτο τρίμηνο του 2020.
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο ανακάμπτει από το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενισχυμένη από τη σταθερή ζήτηση για τις εξαγωγές της, αλλά η ανάπτυξη αρχίζει να ασθμαίνει, καθώς η κατασκευαστική δραστηριότητα επιβραδύνεται από το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και τις ελλείψεις προσφοράς, ενώ η αύξηση των κρουσμάτων έχει επίσης περιορίσει τη ζήτηση των καταναλωτών.
«Διατηρούμε την άποψή μας ότι η πτωτική πίεση στην ανάπτυξη πιθανότατα θα αυξηθεί στο εξάμηνο», ανέφεραν οι αναλυτές της Nomura, αναμένοντας ότι η ζήτηση θα υποχωρήσει και η ανάπτυξη των εξαγωγών θα εξασθενήσει, καθώς οι ανεπτυγμένες οικονομίες σταδιακά επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς, ενώ προειδοποιούν επίσης ότι η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών θα μειώσει την κατανάλωση.
Οι αναλυτές της Barclays υπολόγισαν ότι ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης των τελευταίων δύο ετών για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους θα ήταν 5,0-5,5%, πολύ κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, οπότε κινούνταν σε επίπεδα 6,0-6,5%.
Η Κίνα έχει θέσει ετήσιο στόχο οικονομικής ανάπτυξης άνω του 6% φέτος, κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών, δίνοντας στους υπευθύνους χάραξης πολιτικής περισσότερο χώρο για να αντιμετωπίσουν τις αβεβαιότητες. Στη συνέχεια, η ανάπτυξη αναμένεται να μετριαστεί στο 5,5% το 2022, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ