
Η ζήτηση της Ινδίας για πετρέλαιο αναμένεται να επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα στα τέλη του έτους, μετά από μήνες αβεβαιότητας στην εγχώρια αγορά εν μέσω ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων Covid-19.
Έπειτα από μήνες περιοριστικών μέτρων στη χώρα, τα οποία συνεπάγονται και μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο, η Ινδία βλέπει το φως στο τούνελ και, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η ζήτηση θα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα έως το τέλος του 2021.
Ο Ινδός υπουργός Πετρελαίου, Dharmendra Pradhan, ανέφερε πρόσφατα στο Bloomberg ότι υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης πετρελαίου, καθώς χαλαρώνουν τα περιοριστικά μέτρα του κορονοϊού και επανεκκινεί η οικονομική δραστηριότητα στη χώρα.
Diesel και βενζίνη παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες απώλειες, καθώς απαγορεύονταν οι μετακινήσεις στη χώρα, και μάλιστα η ζήτησή τους παρουσιάζει πτώση 30% σε σχέση με το 2019. Αναλυτές φαίνεται να συμφωνούν ότι, με δεδομένο ότι η χώρα θα αυξήσει τους εμβολιασμούς και θα αποφευχθεί ένα τέταρτο κύμα εξάπλωσης της πανδημίας αργότερα μέσα στον χρόνο, η ζήτηση πετρελαίου θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Η Ινδία εισάγει το 80% του πετρελαίου που καταναλώνει, γεγονός που την καθιστά τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως. Με πληθυσμό άνω του 1 δισ., αποτελεί κύρια αγορά για το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο.
Βέβαια, πονοκέφαλο για την αγορά πετρελαίου της Ινδίας αποτελεί η άνοδος των τιμών. Μάλιστα το Δελχί παροτρύνει τον OPEC+ να παγώσει τις περικοπές στην παραγωγή, προκειμένου να σταθεροποιηθούν οι τιμές, ενώ ανησυχίες προκύπτουν και για τις χώρες της Μέσης Ανατολής των οποίων οι εξαγωγές βασίζονται αρκετά στην Ινδία. Τον περασμένο Μάιο, οι εξαγωγές από τη Μέση Ανατολή στην Ινδία υποχώρησαν σε χαμηλά 25ετίας, λόγω μειωμένης ζήτησης και αυξημένων τιμών.
Η Ινδία τελευταία επιχειρεί να διαφοροποιήσει τις προμήθειες πετρελαίου και αναζητά φθηνότερα φορτία από τη Νότια Αμερική, τη Μεσόγειο και τις ΗΠΑ.
Φωτό: WikiImages/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ