
 
															Η ζήτηση της Ινδίας για πετρέλαιο αναμένεται να επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα στα τέλη του έτους, μετά από μήνες αβεβαιότητας στην εγχώρια αγορά εν μέσω ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων Covid-19.
Έπειτα από μήνες περιοριστικών μέτρων στη χώρα, τα οποία συνεπάγονται και μειωμένη ζήτηση για πετρέλαιο, η Ινδία βλέπει το φως στο τούνελ και, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η ζήτηση θα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα έως το τέλος του 2021.
Ο Ινδός υπουργός Πετρελαίου, Dharmendra Pradhan, ανέφερε πρόσφατα στο Bloomberg ότι υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης της ζήτησης πετρελαίου, καθώς χαλαρώνουν τα περιοριστικά μέτρα του κορονοϊού και επανεκκινεί η οικονομική δραστηριότητα στη χώρα.
Diesel και βενζίνη παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες απώλειες, καθώς απαγορεύονταν οι μετακινήσεις στη χώρα, και μάλιστα η ζήτησή τους παρουσιάζει πτώση 30% σε σχέση με το 2019. Αναλυτές φαίνεται να συμφωνούν ότι, με δεδομένο ότι η χώρα θα αυξήσει τους εμβολιασμούς και θα αποφευχθεί ένα τέταρτο κύμα εξάπλωσης της πανδημίας αργότερα μέσα στον χρόνο, η ζήτηση πετρελαίου θα επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Η Ινδία εισάγει το 80% του πετρελαίου που καταναλώνει, γεγονός που την καθιστά τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως. Με πληθυσμό άνω του 1 δισ., αποτελεί κύρια αγορά για το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο.
Βέβαια, πονοκέφαλο για την αγορά πετρελαίου της Ινδίας αποτελεί η άνοδος των τιμών. Μάλιστα το Δελχί παροτρύνει τον OPEC+ να παγώσει τις περικοπές στην παραγωγή, προκειμένου να σταθεροποιηθούν οι τιμές, ενώ ανησυχίες προκύπτουν και για τις χώρες της Μέσης Ανατολής των οποίων οι εξαγωγές βασίζονται αρκετά στην Ινδία. Τον περασμένο Μάιο, οι εξαγωγές από τη Μέση Ανατολή στην Ινδία υποχώρησαν σε χαμηλά 25ετίας, λόγω μειωμένης ζήτησης και αυξημένων τιμών.
Η Ινδία τελευταία επιχειρεί να διαφοροποιήσει τις προμήθειες πετρελαίου και αναζητά φθηνότερα φορτία από τη Νότια Αμερική, τη Μεσόγειο και τις ΗΠΑ.
Φωτό: WikiImages/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ