
Όπως ανακοίνωσε η International Energy Agency (IEA) τη Δευτέρα 5 Ιουλίου 2021, η ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης για φυσικό αέριο έως το 2024, έπειτα από μια πτώση ρεκόρ που σημειώθηκε την περασμένη χρονιά, μπορεί να εκτροχιάσει την προσπάθεια για επίτευξη του στόχου καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Αποτελεί γεγονός ότι περισσότερες από 190 χώρες έχουν υπογράψει τη συμφωνία του Παρισιού, η οποία έχει σχεδιαστεί για να συγκρατήσει την αύξηση της θερμοκρασίας σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 1,5 βαθμό Κελσίου, κάτι που απαιτεί τεράστια μείωση στη χρήση ορυκτών καυσίμων, όπως είναι ο άνθρακας και το φυσικό αέριο.
Σύμφωνα με την IEA, οι απαιτήσεις για φυσικό αέριο αναμένεται να ανακάμψουν σημαντικά το 2021 και θα συνεχίσουν να αυξάνονται περαιτέρω εάν οι κυβερνήσεις δεν εφαρμόσουν ισχυρές πολιτικές που αποσκοπούν σε μια πορεία προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι τα μέσα του 21ου αιώνα.
Πιο συγκεκριμένα, η ζήτηση φυσικού αερίου το 2021 αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,6%, καθώς οι οικονομίες του πλανήτη ανακάμπτουν από την πτώση ρεκόρ που σημειώθηκε το 2020, μετά τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας Covid-19.
Από το 2022 έως το 2024, η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να είναι 1,7% κατά μέσο όρο ετησίως, πράγμα που σημαίνει ότι η ζήτηση φυσικού αερίου θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα, απειλώντας τη στρατηγική της IEA για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050.
Οι προβλέψεις αυτές έρχονται σε αντίθεση με οδηγία της IEA για τον ενεργειακό τομέα, που είχε δημοσιευθεί τον Μάιο και σύμφωνα με την οποία οι επενδυτές δεν πρέπει να χρηματοδοτούν νέα projects που αφορούν το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τον άνθρακα.
Πηγή: Zsolt Czegledi/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ