
Οι πολύ υψηλοί ναύλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους έξι μήνες, απόρροια της ενισχυμένης ζήτησης, έχουν οδηγήσει τους διαχειριστές σε διπλασιασμό των αγοραπωλησιών το α΄ εξάμηνο, τονίζει η BIMCO σε ανάλυσή της.
Την ίδια ώρα, η έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες containerships αντανακλά και το asset play που λαμβάνει χώρα τα τελευταία χρόνια. «Από την πλευρά των πωλητών, οι υπάρχουσες τιμές προσφέρουν ένα σημαντικό κίνητρο, σκιαγραφώντας τον ρόλο του asset play στα μοντέλα ορισμένων πλοιοκτητών, καθώς τα κέρδη από την πώληση πλοίων σε περιόδους όπως αυτή μπορούν δυνητικά να καλύψουν τις απώλειες κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας αύξηση 103,7% από τα 136 πλοία που πουλήθηκαν και αγοράστηκαν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. 922.203 TEUs βρήκαν νέους ιδιοκτήτες και συνεπώς ο μέσος όρος μεταφορικής ικανότητας των containerships που άλλαξαν χέρια το α΄ εξάμηνο άγγιξε τα 3.403 TEUs. Παρά το γεγονός ότι οι συμφωνίες αγοραπωλησίας υπερδιπλασιάστηκαν, το capacity που πουλήθηκε και αγοράστηκε αυξήθηκε κατά 40,1%.
Με διαφορά, τα πλοία με το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον το α΄ εξάμηνο ήταν τα feeder ships (100-2.999 TEUs), καθώς οι πωλήσεις τους άγγιξαν τις 167, μεταφορικής ικανότητας 289.636 TEUs. Από την άλλη, 54 post Panamaxes (5.000-9.999 ΤΕUs) άλλαξαν χέρια, με τη μεταφορική τους ικανότητα να ανέρχεται σε 358.874 TEUs.
Tα μεγαλύτερα containerships ήταν και τα λιγότερο δημοφιλή, με μόλις πέντε πάνω από τα 10.000 TEUs να αλλάζουν χέρια στη second-hand αγορά.
Φωτό: Vidar Nordli-Mathisen/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ