
Οι πολύ υψηλοί ναύλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους έξι μήνες, απόρροια της ενισχυμένης ζήτησης, έχουν οδηγήσει τους διαχειριστές σε διπλασιασμό των αγοραπωλησιών το α΄ εξάμηνο, τονίζει η BIMCO σε ανάλυσή της.
Την ίδια ώρα, η έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες containerships αντανακλά και το asset play που λαμβάνει χώρα τα τελευταία χρόνια. «Από την πλευρά των πωλητών, οι υπάρχουσες τιμές προσφέρουν ένα σημαντικό κίνητρο, σκιαγραφώντας τον ρόλο του asset play στα μοντέλα ορισμένων πλοιοκτητών, καθώς τα κέρδη από την πώληση πλοίων σε περιόδους όπως αυτή μπορούν δυνητικά να καλύψουν τις απώλειες κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του», σημειώνει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας αύξηση 103,7% από τα 136 πλοία που πουλήθηκαν και αγοράστηκαν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. 922.203 TEUs βρήκαν νέους ιδιοκτήτες και συνεπώς ο μέσος όρος μεταφορικής ικανότητας των containerships που άλλαξαν χέρια το α΄ εξάμηνο άγγιξε τα 3.403 TEUs. Παρά το γεγονός ότι οι συμφωνίες αγοραπωλησίας υπερδιπλασιάστηκαν, το capacity που πουλήθηκε και αγοράστηκε αυξήθηκε κατά 40,1%.
Με διαφορά, τα πλοία με το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον το α΄ εξάμηνο ήταν τα feeder ships (100-2.999 TEUs), καθώς οι πωλήσεις τους άγγιξαν τις 167, μεταφορικής ικανότητας 289.636 TEUs. Από την άλλη, 54 post Panamaxes (5.000-9.999 ΤΕUs) άλλαξαν χέρια, με τη μεταφορική τους ικανότητα να ανέρχεται σε 358.874 TEUs.
Tα μεγαλύτερα containerships ήταν και τα λιγότερο δημοφιλή, με μόλις πέντε πάνω από τα 10.000 TEUs να αλλάζουν χέρια στη second-hand αγορά.
Φωτό: Vidar Nordli-Mathisen/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά bulk…
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις τελευταίες τάσεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Νέες αναταράξεις προμηνύονται για τις εισαγωγές αργού και τα διυλιστήρια της Κίνας, μετά την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων σε έναν από τους πιο κρίσιμους τερματικούς…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αποτελεί κατεξοχήν μια από τις πιο δυναμικές βιομηχανίες, με τις εξελίξεις που διαδραματίζονται στο εξωτερικό της περιβάλλον να επηρεάζουν άμεσα τη…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του διπλωματικού σώματός της, της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Εξωτερικής Δράσης (ΕΥΕΔ), καλεί τα κράτη-μέλη να υποστηρίξουν μια δήλωση που θα επιτρέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ