
Οι εταιρείες EDGE Navigation AS και Ulstein Design & Solutions AS πρόκειται να συνεργαστούν πάνω στην ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού containership σύμφωνα με τον πατενταρισμένο σχεδιασμό X-BOW®, το οποίο θα χρησιμοποιεί μη ορυκτά καύσιμα για την πρόωσή του, οδηγώντας έτσι τον ναυτιλιακό κλάδο ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών.
Ο Lars Ståle Skoge, εμπορικός διευθυντής της Ulstein Design & Solutions, ανέφερε σχετικά: «Η συνεργασία αυτή αποτελεί ένα ιδανικό project για την Ulstein. Μία από τις βασικές μας αξίες είναι η βιώσιμη ανάπτυξη και με αυτό το έργο μπορούμε να αναπτύξουμε περαιτέρω τον σχεδιασμό των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνδυάζοντας τον ενεργειακά αποδοτικό σχεδιασμό κύτους X-BOW με συστήματα πρόωσης που χρησιμοποιούν μη ορυκτά καύσιμα, προκειμένου να πετύχουμε τον στόχο των πράσινων θαλάσσιων μεταφορών».
Ο παγκόσμιος στόλος containerships αριθμεί σήμερα περίπου 5.350 πλοία, με μεταφορική ικανότητα περίπου 24 εκατ. TEUs, τα οποία χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα για την πρόωσή τους.
Ο Jakob Tolstrup-Møller, διευθύνων σύμβουλος της EDGE Navigation AS, δήλωσε: «Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παγκόσμιας οικονομίας, το οποίο επηρεάζει την καθημερινή ζωή όλων, είτε άμεσα είτε έμμεσα. Η ενεργειακή μετάβαση θα επιφέρει μια μετατόπιση παραδείγματος στον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς οι ναυλωτές/ιδιοκτήτες των φορτίων προσπαθούν να εξαλείψουν τις εκπομπές. Ως εκ τούτου, πρέπει να καινοτομήσουμε, προσαρμόζοντας και συνδυάζοντας τις διαθέσιμες τεχνολογίες, προκειμένου να επιτύχουμε τον στόχο των μηδενικών εκπομπών. Δεδομένης της πρωταρχικής ανάγκης για μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, ο σχεδιασμός X-BOW αποτελεί τη βέλτιστη σχεδιαστική λύση και, σε συνεργασία με την Ulstein Design & Solutions, πρόκειται να αναπτύξουμε έναν ενεργειακά αποδοτικό σχεδιασμό που θα χρησιμοποιεί καινοτόμες πράσινες λύσεις πρόωσης».
Φωτό: https://ulstein.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ