
Τα ναυπηγεία παγκοσμίως βρίσκονται υπό πίεση και το 2021 αναμένεται να καταγραφεί ο μικρότερος αριθμός παραγγελιών τα τελευταία δώδεκα χρόνια, παρά τη σημαντική αύξηση των παραγγελιών νεότευκτων containerships σε υψηλά 14ετίας, σημειώνει σε ανάλυσή της η BIMCO.
Με αφορμή την Ημέρα του Ναυτικού, η ΒΙΜCO τονίζει ότι υπό πίεση βρίσκονται και οι ναυτικοί όλο αυτό το διάστημα, οι οποίοι, λόγω των περιορισμών, παραμένουν στα πλοία για αρκετούς μήνες. Η ζήτηση για ναυτικούς επηρεάζεται άμεσα από την ανάπτυξη του στόλου. Στην έκθεση «BIMCO ICS Seafarer Workforce Report 2021» σημειώνεται ότι ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος απαρτίζεται από 74.505 πλοία μεταξύ 11 διαφορετικών τύπων. Στο βασικό σενάριο της BIMCO, ο παγκόσμιος στόλος θα αγγίξει τα 79.282 πλοία έως το τέλος του 2025.
Από το 2021 έως και το 2026 εκτιμάται ότι ο στόλος θα αυξάνεται με ένα σύνθετο ετήσιο ποσοστό ανάπτυξης (CAGR) της τάξης του 1,25%, λαμβάνοντας υπόψη ξανά το βασικό σενάριο της BIMCO. Το CAGR τα πέντε προηγούμενα χρόνια ήταν στο 1,44%.
Και αν το εμπόριο κινηθεί καλύτερα ή χειρότερα του αναμενομένου;
Σε περίπτωση που το εμπόριο κινηθεί σε χαμηλότερα από το αναμενόμενο επίπεδα, ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί με μικρότερο CAGR της τάξης του 0,75%, εξηγεί η BIMCO στην ανάλυση. Στο σενάριο χαμηλής ανάπτυξης του εμπορίου, κάθε χρόνο θα προστίθενται στην αγορά 567 πλοία. Στην αντίθετη περίπτωση, όπου η απόδοση του εμπορίου θα είναι καλύτερη του αναμενομένου, ο στόλος θα ξεπεράσει τα 80.000 πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, παρουσιάζοντας σύνθετο ετήσιο ποσοστό ανάπτυξης 1,75%.
Σε κάθε περίπτωση, ο στόλος θα αναπτυχθεί τα επόμενα έτη και ως εκ τούτου η ανάγκη για ικανούς ναυτικούς θα αυξηθεί επίσης.
Τα LNG carriers τη μερίδα του λέοντος
Στην ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει ότι τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μεταξύ των 11 διαφορετικών τύπων πλοίων θα σημειώσει η αγορά των LNG carriers. Μέχρι στιγμής, ο στόλος αριθμεί 593 πλοία και το 85% αυτών έχει μεταφορική ικανότητα 100.000-200.000 κ.μ. Στο βασικό σενάριο, η BIMCO αναμένει ο στόλος των LNG
carriers να αυξηθεί στα 819 πλοία, με σύνθετο ετήσιο ποσοστό ανάπτυξης 6,7% έως το 2025. Αναλόγως του σεναρίου που θα επιβεβαιωθεί, ο στόλος θα κυμανθεί μεταξύ ενός εύρους 799 και 839 LNG carriers.
Σημαντική ανάπτυξη αναμένεται και για τα κρουαζιερόπλοια
H BIMCO αναμένει σημαντική ανάπτυξη και για τον στόλο των κρουαζιερόπλοιων, παρά το γεγονός ότι αποτελεί τον μικρότερο σε όρους πλοίων μεταξύ των 11 προαναφερθέντων κλάδων. Στα τέλη του 2020, ο παγκόσμιος στόλος κρουαζιερόπλοιων αποτελούνταν από 621 πλοία και η BIMCO βλέπει ετήσια ανάπτυξη 4,2% έως το 2026, λαμβάνοντας υπόψη το βασικό σενάριο.
Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων της IHS Markit, τα δεξαμενόπλοια είναι 2.976, με το 34% αυτών να διαθέτουν χωρητικότητα 80.000-120.000 dwt. Παρά το γεγονός ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας είναι δριμύς για τα δεξαμενόπλοια, από αρχές του έτους έως σήμερα έχουν παραγγελθεί 40 νεότευκτα. Έως τα τέλη του 2025 αναμένεται κατά μέσο όρο αύξηση του στόλου κατά 2,8%, με τα VLCCs να οδηγούν αυτή την ανάπτυξη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ