
Τα μεγαλύτερα λιμάνια της περιοχής του Shenzhen στην Κίνα, κατά τον τελευταίο μήνα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, έχουν καταγράψει αύξηση στις ακυρώσεις των δρομολογίων (τα λεγόμενα blank sailings) κατά 300%, λόγω της αυξημένης συμφόρησης στο λιμάνι του Yantian, που έχει προκαλέσει χάος στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρέχει η συμβουλευτική εταιρεία project44, 298 πλοία, των οποίων η αθροιστική χωρητικότητα ξεπερνά τα 3 εκατ. ΤΕUs, έχουν προσπεράσει το λιμάνι του Yantian.
O αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ της project44 δήλωσε πως η συμφόρηση θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία, ενώ συνέστησε στους φορτωτές να εξασφαλίσουν πλήρη ορατότητα στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Επιπροσθέτως, η project44 εκτιμά ότι οι ακυρώσεις δρομολογίων εγείρουν τον κίνδυνο σοβαρών καθυστερήσεων και διαταραχών στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενισχύοντας τις παρατεταμένες επιπτώσεις που είχε το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο. Ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με την project44, θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, που σημαίνει ότι οι φορτωτές θα συνεχίσουν να υφίστανται σημαντικές καθυστερήσεις.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στο λιμάνι του Yantian αποτελεί το γεγονός ότι ο εβδομαδιαίος μέσος χρόνος παραμονής των εξαγώγιμων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι έχει διπλασιαστεί κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, φτάνοντας τις 23,06 ημέρες στις 15 Ιουνίου. Αντίθετα, ο μέσος χρόνος παραμονής των εισαγόμενων φορτίων στο Yantian είναι χαμηλότερος (5,96 ημέρες) για την ίδια περίοδο, ωστόσο αυτό υποδηλώνει ότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς αποφεύγουν το λιμάνι.
Μάλιστα, στην περίπτωση που οι κινεζικές αρχές επεκτείνουν τα αυστηρά μέτρα περιορισμού, τα διψήφια νούμερα ακυρώσεων δρομολογίων που παρατηρούνται ενδέχεται να συνεχιστούν έως και τον Ιούλιο. Παρότι το επίκεντρο της συμφόρησης είναι το τερματικό Yantian International Container Terminal (YICT), οι επιπτώσεις που έχει προκαλέσει είναι πολύ ευρύτερες και επεκτείνονται σε όλο τον ναυτιλιακό κόσμο. Έτσι, πέραν των προβλημάτων που δημιουργεί ειδικά σε εταιρείες που βασίζονται σε αυτές τις εμπορικές οδούς, ακόμα και εμπορεύματα που δεν επηρεάζονται άμεσα από την κατάσταση στο Yantian ενδεχομένως να επηρεαστούν, καθότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς αναπροσαρμόζουν τα δίκτυά τους προκειμένου να αποφύγουν τη συμφόρηση στο YICT.
Φωτό: Stephen Morrison/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ