
Τα μεγαλύτερα λιμάνια της περιοχής του Shenzhen στην Κίνα, κατά τον τελευταίο μήνα, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, έχουν καταγράψει αύξηση στις ακυρώσεις των δρομολογίων (τα λεγόμενα blank sailings) κατά 300%, λόγω της αυξημένης συμφόρησης στο λιμάνι του Yantian, που έχει προκαλέσει χάος στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που παρέχει η συμβουλευτική εταιρεία project44, 298 πλοία, των οποίων η αθροιστική χωρητικότητα ξεπερνά τα 3 εκατ. ΤΕUs, έχουν προσπεράσει το λιμάνι του Yantian.
O αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ της project44 δήλωσε πως η συμφόρηση θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία, ενώ συνέστησε στους φορτωτές να εξασφαλίσουν πλήρη ορατότητα στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Επιπροσθέτως, η project44 εκτιμά ότι οι ακυρώσεις δρομολογίων εγείρουν τον κίνδυνο σοβαρών καθυστερήσεων και διαταραχών στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, ενισχύοντας τις παρατεταμένες επιπτώσεις που είχε το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ τον περασμένο Μάρτιο. Ακόμα και στο πιο αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με την project44, θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες προκειμένου να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, που σημαίνει ότι οι φορτωτές θα συνεχίσουν να υφίστανται σημαντικές καθυστερήσεις.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στο λιμάνι του Yantian αποτελεί το γεγονός ότι ο εβδομαδιαίος μέσος χρόνος παραμονής των εξαγώγιμων εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι έχει διπλασιαστεί κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, φτάνοντας τις 23,06 ημέρες στις 15 Ιουνίου. Αντίθετα, ο μέσος χρόνος παραμονής των εισαγόμενων φορτίων στο Yantian είναι χαμηλότερος (5,96 ημέρες) για την ίδια περίοδο, ωστόσο αυτό υποδηλώνει ότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς αποφεύγουν το λιμάνι.
Μάλιστα, στην περίπτωση που οι κινεζικές αρχές επεκτείνουν τα αυστηρά μέτρα περιορισμού, τα διψήφια νούμερα ακυρώσεων δρομολογίων που παρατηρούνται ενδέχεται να συνεχιστούν έως και τον Ιούλιο. Παρότι το επίκεντρο της συμφόρησης είναι το τερματικό Yantian International Container Terminal (YICT), οι επιπτώσεις που έχει προκαλέσει είναι πολύ ευρύτερες και επεκτείνονται σε όλο τον ναυτιλιακό κόσμο. Έτσι, πέραν των προβλημάτων που δημιουργεί ειδικά σε εταιρείες που βασίζονται σε αυτές τις εμπορικές οδούς, ακόμα και εμπορεύματα που δεν επηρεάζονται άμεσα από την κατάσταση στο Yantian ενδεχομένως να επηρεαστούν, καθότι οι θαλάσσιοι μεταφορείς αναπροσαρμόζουν τα δίκτυά τους προκειμένου να αποφύγουν τη συμφόρηση στο YICT.
Φωτό: Stephen Morrison/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ