
Το 2020, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κατέγραψε σημαντικές απώλειες λόγω της πανδημίας που «σόκαρε» τον πλανήτη. H EMSA, με μια σειρά εκθέσεων από τον Ιούλιο του 2020, επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τον αντίκτυπο της Covid-19 στην παγκόσμια ναυτιλία, χρησιμοποιώντας δεδομένα και στοιχεία και συγκρίνοντάς τα με αυτά άλλων ετών.
Σε νέο της report, η ΕΜSA αξιολογεί τον αντίκτυπο της πανδημίας στο θαλάσσιο εμπόριο, στη ναυτιλιακή κίνηση, στη δραστηριότητα των ναυπηγείων και στις επιθεωρήσεις πλοίων.
Ναυτιλιακή κίνηση
H ΕΜSA στην έκθεσή της αναφέρει ότι οι προσεγγίσεις πλοίων στα λιμάνια μειώθηκαν το 2020 κατά 10,2%.
Η ναυτιλιακή κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2020 κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με αυτά του α΄ τριμήνου του 2019. Το β΄ τρίμηνο βέβαια, λίγο μετά αφότου ο ΠΟΥ κήρυξε την Covid-19 σε πανδημία, καταγράφηκε σημαντική πτώση της τάξης του 26,5%. Το δ΄ τρίμηνο, η ναυτιλιακή κίνηση μειώθηκε κατά 1,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Θαλάσσιο εμπόριο
Οι εισαγωγές, οι εξαγωγές και το θαλάσσιο εμπόριο εντός ΕΕ επηρεάστηκαν σημαντικά το 2020, κατά την EMSA. Mε βάση τελωνειακά στοιχεία, το θαλάσσιο εμπόριο εντός ΕΕ μειώθηκε κατά 9,3%, αριθμός που μεταφράζεται σε απώλειες 226 εκατ. τόνων εμπορευμάτων.
Η πιο σημαντική πτώση που καταγράφηκε ήταν στις εισαγωγές της ΕΕ από τις χώρες εκτός ΕΕ, η οποία άγγιξε το 12,2% πέρυσι. Ακολούθησε το εμπόριο μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ (-7,1%) και οι εξαγωγές της ΕΕ προς κράτη εκτός ΕΕ (-4,3%).
Ναυπηγεία
Παγκοσμίως, οι παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκαν κατά 30%, ωστόσο οι ναυπηγήσεις κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα, δεδομένων των προκλήσεων της πανδημίας, στο 85% των επιπέδων του 2019.
Ο αντίκτυπος της πανδημίας στη ναυπηγική βιομηχανία της ΕΕ ήταν μεγαλύτερος απ’ ό,τι σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, δεδομένου ότι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία βασίζονται εν πολλοίς στα κρουαζιερόπλοια, τα οποία διέκοψαν τα δρομολόγιά τους για αρκετούς μήνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι παραγγελίες νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν το 2019 κατά 98% στην ΕΕ, όταν παγκοσμίως η μείωση ήταν της τάξης του 34%. Από την άλλη, οι παραδόσεις κρουαζιερόπλοιων από τα ναυπηγεία της ΕΕ κινήθηκαν χαμηλότερα κατά 34% σε όρους gross tonnage (15% διεθνώς) συγκριτικά με το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ