
Το 2020, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κατέγραψε σημαντικές απώλειες λόγω της πανδημίας που «σόκαρε» τον πλανήτη. H EMSA, με μια σειρά εκθέσεων από τον Ιούλιο του 2020, επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει τον αντίκτυπο της Covid-19 στην παγκόσμια ναυτιλία, χρησιμοποιώντας δεδομένα και στοιχεία και συγκρίνοντάς τα με αυτά άλλων ετών.
Σε νέο της report, η ΕΜSA αξιολογεί τον αντίκτυπο της πανδημίας στο θαλάσσιο εμπόριο, στη ναυτιλιακή κίνηση, στη δραστηριότητα των ναυπηγείων και στις επιθεωρήσεις πλοίων.
Ναυτιλιακή κίνηση
H ΕΜSA στην έκθεσή της αναφέρει ότι οι προσεγγίσεις πλοίων στα λιμάνια μειώθηκαν το 2020 κατά 10,2%.
Η ναυτιλιακή κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2020 κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με αυτά του α΄ τριμήνου του 2019. Το β΄ τρίμηνο βέβαια, λίγο μετά αφότου ο ΠΟΥ κήρυξε την Covid-19 σε πανδημία, καταγράφηκε σημαντική πτώση της τάξης του 26,5%. Το δ΄ τρίμηνο, η ναυτιλιακή κίνηση μειώθηκε κατά 1,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Θαλάσσιο εμπόριο
Οι εισαγωγές, οι εξαγωγές και το θαλάσσιο εμπόριο εντός ΕΕ επηρεάστηκαν σημαντικά το 2020, κατά την EMSA. Mε βάση τελωνειακά στοιχεία, το θαλάσσιο εμπόριο εντός ΕΕ μειώθηκε κατά 9,3%, αριθμός που μεταφράζεται σε απώλειες 226 εκατ. τόνων εμπορευμάτων.
Η πιο σημαντική πτώση που καταγράφηκε ήταν στις εισαγωγές της ΕΕ από τις χώρες εκτός ΕΕ, η οποία άγγιξε το 12,2% πέρυσι. Ακολούθησε το εμπόριο μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ (-7,1%) και οι εξαγωγές της ΕΕ προς κράτη εκτός ΕΕ (-4,3%).
Ναυπηγεία
Παγκοσμίως, οι παραγγελίες νεότευκτων μειώθηκαν κατά 30%, ωστόσο οι ναυπηγήσεις κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα, δεδομένων των προκλήσεων της πανδημίας, στο 85% των επιπέδων του 2019.
Ο αντίκτυπος της πανδημίας στη ναυπηγική βιομηχανία της ΕΕ ήταν μεγαλύτερος απ’ ό,τι σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, δεδομένου ότι τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία βασίζονται εν πολλοίς στα κρουαζιερόπλοια, τα οποία διέκοψαν τα δρομολόγιά τους για αρκετούς μήνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι παραγγελίες νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων μειώθηκαν το 2019 κατά 98% στην ΕΕ, όταν παγκοσμίως η μείωση ήταν της τάξης του 34%. Από την άλλη, οι παραδόσεις κρουαζιερόπλοιων από τα ναυπηγεία της ΕΕ κινήθηκαν χαμηλότερα κατά 34% σε όρους gross tonnage (15% διεθνώς) συγκριτικά με το 2019.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…

Εν μέσω του θερμού καλοκαιρού και εν αναμονή του ψυχρού χειμώνα, οι εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Γηραιά Ήπειρο συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό…

Στην πρώτη γραμμή της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας επιθυμεί να βρεθεί το Πεκίνο, το οποίο οραματίζεται ένα πράσινο μέλλον για τις θαλάσσιες μεταφορές,…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην επέκταση του στόλου της γιόρτασε πρόσφατα η Viking Cruises, με τα «βαφτίσια» εννέα νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, την…

Τα προϊόντα πετρελαίου της Ινδίας αντιμετωπίζουν τη δεδομένη στιγμή μια «διχασμένη» παγκόσμια ζήτηση, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα,…

Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ