
H εταιρεία τακτικών γραμμών Mediterranean Shipping Company (MSC) ένωσε τις δυνάμεις της μαζί με άλλους μεταφορείς που υποστηρίζουν σθεναρά τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ταμείου (fund) Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) για την απανθρακοποίηση, ενώ επίσης ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει την υιοθέτηση ενός δυνητικά παγκόσμιου μέτρου το οποίο θα περιλαμβάνει και την τιμολόγηση του άνθρακα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία, πέραν των δικών της σημαντικών προσπαθειών για την αναβάθμιση της ενεργειακής αποτελεσματικότητας του στόλου της και τη δοκιμή διαφορετικών νέων καυσίμων και τεχνολογιών, υποστηρίζει συγκεκριμένες παγκόσμιες πρωτοβουλίες, που ενισχύουν την προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της MSC, κ. Soren Toft, η εφαρμογή ενός παγκόσμιου μέτρου που θα ενσωματώνει μεταξύ άλλων την τιμολόγηση του άνθρακα θα μπορούσε να συμβάλει στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, μειώνοντας το τιμολογιακό κενό μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των καυσίμων μηδενικών ρύπων που καθίστανται πλέον διαθέσιμα. Παράλληλα, παρά τις τεράστιες επενδύσεις στις οποίες προβαίνει η εταιρεία για την αναβάθμιση του στόλου και των επιχειρησιακών λειτουργιών της, κατά τον κ. Toft, εκτεταμένες μακροπρόθεσμες λύσεις τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχουν. Υπάρχει, ωστόσο, ένα κενό στην Ε&Α, ούτως ώστε αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα και οι νέες τεχνολογίες να φτάσουν στην αγορά, κενό το οποίο θα μπορούσε να καλύψει ένα διευρυμένο χρηματοδοτικό ταμείο έρευνας, που θα συνεισέφερε στην επίτευξη των στόχων τους οποίους έχει θέσει ο ΙΜΟ.
Τη δεδομένη στιγμή, η μόνη εμπορικά διαθέσιμη επιλογή για τη σημαντική και εκτεταμένη μείωση των εκπομπών στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, η αξιοποίηση του LNG και των βιοκαυσίμων. Παρότι η MSC θεωρεί ότι τα διαθέσιμα εργαλεία αποτελούν σημαντικά στοιχεία, που πρέπει να ληφθούν υπόψη στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, εκτιμά ότι οι επιλογές αυτές αποκλειστικά δεν θα οδηγήσουν σε μια μακροπρόθεσμη ή ολοκληρωτική λύση. Ζητήματα που αφορούν την αλυσίδα εφοδιασμού καθώς και τεχνικά θέματα, κατά τον CEO της MSC, πρέπει να επιλυθούν πριν τα νέα καύσιμα αξιοποιηθούν σε μεγάλη κλίμακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Ο κλάδος χρειάζεται ένα εύρος εναλλακτικών καυσίμων, διαθέσιμων σε μεγάλη κλίμακα, και τα χρειάζεται επειγόντως», σημειώνει. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κύριες προκλήσεις τού σήμερα είναι ο καθορισμός ενός σωστού συνδυασμού μεταξύ νέων καυσίμων και τεχνολογιών, καθώς και η εφαρμογή βιώσιμων προτάσεων για επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί αλλά και ο τελικός στόχος ενός μέλλοντος μηδενικών εκπομπών.
Για τους παραπάνω λόγους, η MSC μαζί με άλλα 17 μέλη του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Συμβουλίου (World Shipping Council) ανακοίνωσαν μέσω μιας ανοιχτής επιστολής την ανάληψη δράσεων και την υποστήριξη της πρότασης για ένα ταμείο έρευνας, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στην προώθηση νέων τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών, προκειμένου η απανθρακοποίηση του κλάδου να γίνει πραγματικότητα. Επί του παρόντος, το IMRB (International Maritime Research and Development Board) αποτελεί το πρώτο πρόγραμμα του κλάδου ύψους $5 δισ., το οποίο υπό την ηγεσία του ΙΜΟ θα συντονίζει και θα συγκεντρώνει χρήματα προκειμένου να αξιοποιηθούν σε ερευνητικές δράσεις για τη μείωση των εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ