
															H εταιρεία τακτικών γραμμών Mediterranean Shipping Company (MSC) ένωσε τις δυνάμεις της μαζί με άλλους μεταφορείς που υποστηρίζουν σθεναρά τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ταμείου (fund) Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) για την απανθρακοποίηση, ενώ επίσης ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει την υιοθέτηση ενός δυνητικά παγκόσμιου μέτρου το οποίο θα περιλαμβάνει και την τιμολόγηση του άνθρακα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία, πέραν των δικών της σημαντικών προσπαθειών για την αναβάθμιση της ενεργειακής αποτελεσματικότητας του στόλου της και τη δοκιμή διαφορετικών νέων καυσίμων και τεχνολογιών, υποστηρίζει συγκεκριμένες παγκόσμιες πρωτοβουλίες, που ενισχύουν την προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της MSC, κ. Soren Toft, η εφαρμογή ενός παγκόσμιου μέτρου που θα ενσωματώνει μεταξύ άλλων την τιμολόγηση του άνθρακα θα μπορούσε να συμβάλει στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, μειώνοντας το τιμολογιακό κενό μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των καυσίμων μηδενικών ρύπων που καθίστανται πλέον διαθέσιμα. Παράλληλα, παρά τις τεράστιες επενδύσεις στις οποίες προβαίνει η εταιρεία για την αναβάθμιση του στόλου και των επιχειρησιακών λειτουργιών της, κατά τον κ. Toft, εκτεταμένες μακροπρόθεσμες λύσεις τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχουν. Υπάρχει, ωστόσο, ένα κενό στην Ε&Α, ούτως ώστε αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα και οι νέες τεχνολογίες να φτάσουν στην αγορά, κενό το οποίο θα μπορούσε να καλύψει ένα διευρυμένο χρηματοδοτικό ταμείο έρευνας, που θα συνεισέφερε στην επίτευξη των στόχων τους οποίους έχει θέσει ο ΙΜΟ.
Τη δεδομένη στιγμή, η μόνη εμπορικά διαθέσιμη επιλογή για τη σημαντική και εκτεταμένη μείωση των εκπομπών στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας, η αξιοποίηση του LNG και των βιοκαυσίμων. Παρότι η MSC θεωρεί ότι τα διαθέσιμα εργαλεία αποτελούν σημαντικά στοιχεία, που πρέπει να ληφθούν υπόψη στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης, εκτιμά ότι οι επιλογές αυτές αποκλειστικά δεν θα οδηγήσουν σε μια μακροπρόθεσμη ή ολοκληρωτική λύση. Ζητήματα που αφορούν την αλυσίδα εφοδιασμού καθώς και τεχνικά θέματα, κατά τον CEO της MSC, πρέπει να επιλυθούν πριν τα νέα καύσιμα αξιοποιηθούν σε μεγάλη κλίμακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
«Ο κλάδος χρειάζεται ένα εύρος εναλλακτικών καυσίμων, διαθέσιμων σε μεγάλη κλίμακα, και τα χρειάζεται επειγόντως», σημειώνει. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κύριες προκλήσεις τού σήμερα είναι ο καθορισμός ενός σωστού συνδυασμού μεταξύ νέων καυσίμων και τεχνολογιών, καθώς και η εφαρμογή βιώσιμων προτάσεων για επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί αλλά και ο τελικός στόχος ενός μέλλοντος μηδενικών εκπομπών.
Για τους παραπάνω λόγους, η MSC μαζί με άλλα 17 μέλη του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Συμβουλίου (World Shipping Council) ανακοίνωσαν μέσω μιας ανοιχτής επιστολής την ανάληψη δράσεων και την υποστήριξη της πρότασης για ένα ταμείο έρευνας, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στην προώθηση νέων τεχνολογιών και καυσίμων μηδενικών εκπομπών, προκειμένου η απανθρακοποίηση του κλάδου να γίνει πραγματικότητα. Επί του παρόντος, το IMRB (International Maritime Research and Development Board) αποτελεί το πρώτο πρόγραμμα του κλάδου ύψους $5 δισ., το οποίο υπό την ηγεσία του ΙΜΟ θα συντονίζει και θα συγκεντρώνει χρήματα προκειμένου να αξιοποιηθούν σε ερευνητικές δράσεις για τη μείωση των εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ